خرید تور تابستان ایران بوم گردی

‌اعضای باند سرقت طلا از بانوان کهنسال کرمانی دستگیر شدند

معاون عملیات پلیس آگاهی فراجا از شناسایی و دستگیری ‌اعضای باند سارقان طلا از بانوان کهنسال کرمانی خبر داد.

به گزارش فردای‌کرمان به نقل از ایرنا، «به گفتۀ سرهنگ محسن محسنی‌فرد، این سارقان حرفه‌ای (۲ مرد و یک زن) با چهرۀ آراسته و مذهبی با استفاده از یک دستگاه خودرو ضمن پرسه‌زنی در مجاورت مساجد و اماکن متبرکه، پس از شناسایی بانوان کهنسال دارای طلا و زیورآلات، به بهانۀ کمک به افراد نیازمند و سپس جلب اعتماد و متعاقبا با این عنوان که قصد خرید طلا را دارند با استفاده از شیوه و شگردهای مختلف همۀ زیورآلات را قبل از باخبر شدن مال‌باخته به سرقت برده و متواری می‌شدند.

او در تشریح این خبر اظهار دکرد: «در پی وقوع سرقت‌های سریالی طلا از بانوان کهنسال در سطح شهرستان کرمان، پیگیری این موضوع به‌صورت ویژه در دستور کاری کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت».

معاون عملیات پلیس آگاهی فراجا افزود: «طبق تحقیقات میدانی مشخص شد که سارقان با چهرۀ آراسته و مذهبی با استفاده از یک دستگاه خودرو ضمن پرسه‌زنی در مجاورت مساجد و اماکن متبرکه، اقدام به شناسایی بانوان کهنسال دارای طلا و زیو آلات به‌عنوان سوژه می‌کردند».

او ادامه داد: «این افراد شیاد به بهانۀ کمک به افراد نیازمند و سپس جلب اعتماد و متعاقبا با این عنوان که قصد خرید طلا را دارند با استفاده از شیوه و شگردهای مختلف همۀ زیورآلات را قبل از باخبر شدن مال‌باخته به سرقت برده و متواری می‌شدند».

محسنی‌فر با اشاره به اظهارات مال‌باختگان و شاهدان عینی، گفت: «در ادامه با اعزام گشت‌های پلیس آگاهی به محدودۀ مورد تردد احتمالی سارقان، خودروی پژو متهمان مشاهده و بلافاصله با اقدامات فنی محل اختفاء آنان در دو محلۀ مختلف شناسایی شد».

او با اشاره به اینکه با تلاش شبانه‌روزی کارآگاهان سارقان در دو عملیات جداگانه دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل شدند، خاطرنشان کرد: «طبق استعلامات انجام شده این ۳ سارق حرفه‌ای (۲ مرد و یک زن) دارای سابقۀ کیفری بودند که در بازجویی‌های انجام شده به کار خود اعتراف کردند».

محسنی‌فر گفت: «اعضای این باند سارق طبق مستندات و همچنین با بهره‌گیری از روش‌های نوین بازجویی تاکنون به ۱۷ فقره سرقت از بانوان سالمند به ارزش ریالی بیش از ۷۰ میلیارد ریال اقرار کرده‌اند».

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا