خرید تور تابستان ایران بوم گردی

تغییر ریل: راه مسعود

/ «راه رئیسی» رای نیاورد /

پس از چهار انتخابات متوالی در سال‌های ۹۸، ۱۴۰۰، ۱۴۰۲ و ۸ تیر ۱۴۰۳ مشارکت به حدود ۵۰ درصد رسیده و در نتیجه‌ی حضور اکثریت، مسعود پزشکیان با کسب آرا حدود ۱۶ میلیون نفر از مشارکت‌کنندگان در انتخابات توانست به عنوان رئیس دولت چهاردهم معرفی شود.

سعید جلیلی، رقیب آقای پزشکیان، در مرحله‌ی دوم انتخابات ریاست جمهوری حدود ۱۳ میلیون رای را به دست آورد.

آقای جلیلی در برنامه‌های تبلیغاتی خود تاکید داشت که او و همراهانش در صورت انتخاب شدن دولتی در ادامه‌ی ‘راه شهید رئیسی’ تشکیل خواهند داد.

خانواده‌ی رئیس فقید دولت سیزدهم و بیشتر اعضای کابینه به همراه برخی دیگر از مراکز قدرت در این انتخابات از سعید جلیلی حمایت جدی کرده بودند.

مسعود پزشکیان، رئیس دولت چهاردهم، کاندیدای جریان میانه‌روها در انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری شناخته می‌شد. او به عنوان یکی از سه کاندیدای اختصاصی جبهه اصلاحات ایران نیز معرفی شده بود.

منتقدان آقای پزشکیان از دولت او با عنوان دولت سوم روحانی یاد می‌کردند و برخی حامیانش نیز بر تشکیل دولت سوم خاتمی تاکید دارند. با این وجود به نظر می‌آید که دولت چهاردهم، دولت اول مسعود پزشکیان خواهد بود که شباهت‌ها و تفاوت‌هایی با دولت‌های خاتمی و روحانی دارد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. با اینکه چندمیلیون رای دهنده نسبت به سه سال پیش اضافه شد یادتون هست چقدر بداخلاقی کردیم و تعداد آرای رییسی رو مسخره کردیم و دایم می گفتیم رای اقلیت داره؟؟؟ حالا رییس جمهور پزشکیان که انتخابش کردیم کمتر از او رای آورد
    کار خدا رو ببین

    3
    1
  2. خوب باید توهم شما را کم کنیم حالا در ادامه توهم اصولکراها ….باهر انتخابات حوزه استراتزیک کشور ۱۸۰ درجه تعییر مسیر نمیده هر کس میاد ادامه راه قبلی را میره متوجه هستید کما اینکه اقای رییسی هم در جاهایی اقای روحانی را ادامه داد .. این توهم تعییرات ۱۸۰ درجه ای با یک انتخاب احتمالا نتیجه جامعه واگراست ….یادتون باشه رهبری در زمان انتخاب رییسی هم به تندرو ها گفت باید عقلانی رفتار کنند اونها دنبال کلا راههای دیگه ای بودنند …امیدورام نشون بدید عقلانی هستید …و هپروتی نباشید …….

  3. اقای پزشکیان بدنبال لغو تحریم هاست اما شروط غرب چندان با ارمانها و اصول ثابت کشور همخوان نیست این شروط عبارت هستند از متوقف کردن غنی سازی عدم حمایت از گروهای نیابتی توقف ساخت موشک ارتقا حقوق بشر و..

  4. ایران و امارات دو کشور مسلمان و همجوارند در امارات می توان با یک کارت بانکی بهترین جنس را از گوشه کنار دنیا خرید.در ایران یک استاد دانشگاه با سوابق روشن علمی نمی تواند یک کتاب علمی از امازون سفارش دهد و یا برای ثبت نام در یک همایش بین المللی ثبت نام کند چرا؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا