خرید تور تابستان ایران بوم گردی

هر ترکی مسعود نیست!

یاشا امید در یادداشتی ارسالی به انصاف نیوز نوشت:

جمعی از تمامیت خواهان که قافیه را تنگ دیده‌اند به هر وسیله ای چنگ می زنند تا نه بزرگ‌ مردم ایران  را توجیه کنند و در این راه به هر بد اخلاقی روی آورده اند.

آن فیلسوف نما که از بودجه عمومی ارتزاق میکند امروز اظهار نموده است: ای مردم چه کرده اید و این چه انتخابی بود و در تاریخ از انتخاب شما خواهند گفت…

آن دیگری شورای نگهبان را مقصر اعلام نموده که چرا فضا را برای انتخاب مردم مهیا نمودی!

و اما در این میان  بزرگترین توهین آن بود که برخلاف مصالح ملی و خطوط شورای امنیت ملی، آرای منتخب مردم را به اقلیتهای قومی تقلیل داده و بحث ترک و فارس و عرب و خراسانی را مطرح نمودند و بدون توجه به انتخاباتهای گذشته، حماسه بزرگ مردم ایران را برای منافع حزبی و گروهی به امر قومی  قبیله ای تقلیل دادند. در پاسخ باید گفت:
اگر به قول ترکها کاندیدا، چخار (یعنی جنم و عرضه و پتانسیل) نداشته باشد حتی اگر ترک باشد باز هم رای نمی‌آورد.

آقای مهرعلیزاده در کمال احترام، هم اهل مراغه هستند و ترک زبان  ولی در انتخابات ۱۴۰۰ هیچ اقبالی نداشتند و از دور رقابت‌ها انصراف دادند.

البته آقای مهر علیزاده  در  انتخابات داغ سال ۱۳۸۴ تا آخر در صحنه انتخابات حاضر بودند ولی  کمی بالاتر از  یک میلیون رای کسب نمودند.

با نگاهی به انتخاباتهای گذشته و خصوصا در استانهای ترک زبان، انتخاب مردم قبیله ای و قومی نبوده است. بطور مثال در ۸۸ برخلاف تصور، احمدی نژاد آرای بیشتری از میرحسین موسوی در تبریز ثبت نمود و در انتخاب سال ۹۲   آرای روحانی بترتیب ذیل بود:

  • آذربایجان شرقی:
    روحانی: ۱،۰۵۲،۰۰۰
    قالیباف: ۱۸۷،۰۰۰
    جلیلی: ۱۸۷،۰۰۰

-آذربایجان غریی:
روحانی: ۶۸۲،۰۰۰
قالیباف: ۱۵۱،۰۰۰
جلیلی: ۹۳،۰۰۰

-اردبیل:
روحانی: ۳۸۴،۰۰۰
قالیباف: ۹۸،۰۰۰
جلیلی: ۴۴،۰۰۰

و آقای روحانی اهل سمنان در  سه استان ترک زبان، هشت برابر بیشتر از جلیلی و قالیباف آرای مردم را کسب نمود.

نکته دیگر  آنکه حتی در انتخابات اخیر اگر جمع آرای هر سه استان آذربایجان شرقی و غربی و اردبیل رو بین دو کاندیدا به طور مساوی تقسیم کنیم باز هم  مسعود پزشکیان رییس جمهور خواهد بود.

متأسفانه خود حق پنداران، همچنان در شوک به سر می برند گویی یادشان رفته ای آقا اینجا ایران است.

پیام انتخاب مردم که همان سخن رییس جمهور منتخب و رهبری  مبنی بر وفاق ملی و آشتی در فردای انتخابات است، دریافت نکرده اند.

رییس جمهور  بارها در مناظرات تاکید نمود که اگر دعواها را کنار ننهیم موفق نخواهیم شد و مردم بزرگترین آسیب دیدگان این اختلافات هستند.

نیکوست آنانکه جواب نه بزرگ شنیده اند، برای مردم اختلافات را کنار نهند و بجای فرافکنی و دست آویزی به راههای سخیف، برای ساختن فردایی بهتر در راه منتخب مردم مانع تراشی نکنند.

گویی یادشان رفته در سال ۸۸ چقدر خانم  زهرا رهنورد را مسخره کردند که چرا گفته  داماد لرستان رای نیاورده، حالا بعضی از این جماعت می گویند  که رای پزشکیان قومیتی است!

صرف تعلق به یک قوم خاص برگ برنده برای یک کاندیدا محسوب نمیشود همانطور که آملی بودن برای آملی لاریجانی در انتخابات خبرگان ۱۴۰۰ و یا اصفهانی بودن برای غرضی در انتخابات ریاست جمهوری ۹۲ ثمری نداشت…

ترک بودن برای شخصیت آقای پزشکیان برازنده می باشد همانطور که برازنده باقرخان و ستارخان بود…
لذا در پایان  با افتخار باید گفت:
هر ترکی مسعود نیست!

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا