خرید تور تابستان ایران بوم گردی

خاطرات هاشمی ۲۵ تیر سال ۸۰ | ماجرای زنی که در شش ماهگی حرف زد!

انصاف نیوز: خاطرات روزنوشت آیت‌الله اکبر هاشمی در اردیبهشت سال ۱۳۸۰ را در ادامه می‌خوانید:

دوشنبه 25 تیر 1380 | 24 ربیع‌الثانی 1422 16 جولای 2001

«[آقای شیخ نوح علی سلمان]، سفیر اردن، برای خداحافظی آمد؛ مُعمم و اهل علم و دانش است. از شرایط اقامت پنج ساله‌اش در ایران و توفیق در بهبود روابط دو کشور، اظهار رضایت‌ کرد و گفت، اردن، این روزها در وضع دشواری است. اکثر مردم اردن، فلسطینی‌الاصل‌اند و سه‌ گذرگاه بین کرانه غربی و شرقی رود اردن، وجود دارد که برای رفت و آمد مردم دو کشور استفاده می‌شود و به خاطر نگرانی از مهاجرت وسیع فلسطینی‌های بیشتری به اردن، این روزها محدودیت برقرار شده؛ در عین حال، مردم اردن کمک‌های خود را از طرق ارتباط مردمی به فلسطینی‌ها می‌رسانند و هزینه‌های زیادی از سوی اردن که متولی مسجدالاقصی است، مصرف می‌شود و اگر فشار اسراییل زیاد شود، خطر مهاجرت وسیع وجود دارد.

گفت، اگر این انتفاضه شکست بخورد، به این زودی مبارزه جدیدی پیش نخواهد آمد و لذا کشورهای اسلامی، باید انتفاضه را حمایت کنند. من هم تأیید کردم وگفتم، احتمالاً اسراییل، راه نجات از بن‌بست فعلی‌اش را در ایجاد بحران نظامی در منطقه ببیند.

آقای سیدعلی [هاشمی]، از طلاب کرمانی از قم آمد. داماد مرحوم آیت‌الله [سیدرضا] بهاءالدینی است. گفت، مبلغی برای خرید منزل قرض کرده بوده که سرقت رفته و استمداد کرد و گفت، ابوالزوجه‌اش به او گفته که همسرش – دختر آقای بهاءالدینی- یک بار در شش‌ ماهگی حرف‌ زده است و نزدیک طلوع آفتاب، به اهل‌ خانه گفته است، مواظب باشید نمازتان قضا نشود. گفتم، اگر چنین باشد، باید شخصیت مهم دینی داشته باشد. گفت، حالت فوق‌العاده‌ای در او نمی‌بیند؛ ولی زن صالحه‌ای است.

دکتر [علی] محفوظی، رئیس [سازمان] پزشکی قانونی آمد. گفت، با اینکه سازمان در تهران وسایل مناسبی دارد، ولی در شهرستان‌ها، خیلی فقیر و ضعیف است. سالانه حدود یک میلیون پرونده متوفا، به سازمان می‌آید. گفت، برای آمار فوت‌ شده‌ها در کشور، متولی مشخصی نیست و لذا آمار دقیقی نداریم. عضو شورای [سازمان] نظام پزشکی هم هست و گفت، اکثریت داشتن دوم‌خردادی‌ها، ایجاد خطر انحراف و سیاسی‌کاری را به وجود آورده است.

دیروز آقای [علی] یونسی، وزیر اطلاعات خبر داد که آقای حسن هاشمی، فرزند حاج‌ مصطفی‌ کشکویی که چندر روز پیش، توسط اشرار در کشکوییه ربوده شده بود، در مرز پاکستان آزاد شده است؛ گویا 50 میلیون تومان، باج می‌خواستند؛ نمی‌دانم پول داده‌اند یا نه.

آیت‌الله خامنه‌ای، امروز آقایان صادق لاریجانی و [محمدحسن] قدیری را به عضویت شورای نگهبان، به جای آقایان [سیدحسن] طاهری‌خرم‌آبادی و [رضا] استادی، منصوب کردند و عضویت آقایان [محمد] مؤمن و [محمد] یزدی را تمدید نمودند. این انتصاب‌ها، به عنوان تقویت جناح راست تلقی شده. دوم‌خرادی‌ها اعتراض به تفسیر شورای نگهبان، در مورد اختیار مجلس به رأی‌دادن به افرادی در میان همان شش نفر معرفی شده قوه قضاییه را آغاز کرده‌اند.

پس از نقض حکم دادگاه تجدیدنظر آقای [اکبر] گنجی در دیوان‌عالی‌کشور، دادگاه [هم‌عرض] دیگری او را به شش سال زندان محکوم کرد.»

منبع: کتاب خاطرات هاشمی در سال ۱۳۸۰؛ «افراط در اختلاف»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا