خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«انتقاد» کارگران شهرداری زاهدان از مسئولان

کارگران شهرداری زاهدان، با سه ماه حقوق معوقه شرایط معیشتی نامناسبی دارند و کارگران این شهرداری خواهان رسیدگی مسئولان استانی به وضعیت پرداخت مطالبات عقب‌افتاده خود شدند.

به گزارش سایت عصر هامون (زاهدان)، «کسب درآمد برای کسانی که معیشت زندگی برعهده آن‌هاست از وظایف شرعی و قانونی آن‌ها است. پرداختی‌ها نقش مهمی در تحکیم بنیان خانواده و حفظ اصول تحکیم خانواده از جمله حسن معاشرت اعضای خانواده، تأمین معیشت خانواده، مودت و رحمت و… ایفا کرده و بر مواردی از جمله میزان سلامت اعضای خانواده، آموزش، تفریح، کاهش بزهکاری، افزایش فرزندآوری و… تأثیر می‌گذارد.

یکی از حمایت‌های اقتصادی که دولت‌ها در نظر گرفته‌اند قوانین حقوق است. درصورتی‌که این قوانین کفایت لازم را برای حمایت از کسانی که معیشت زندگی بر دوش آن‌هاست، داشته باشند افراد مذکور قدرت ریاست خانواده را داشته و این امر باعث تحکیم خانواده می‌گردد.

کارگران شهرداری زاهدان، با انتقاد از بی‌توجهی مسئولان مالی و شهردار و گلایه‌مندی از حقوق عقب‌افتاده و معوقات آنها از سال‌های ۱۳۹۶ و ۱۳۹۷ خواهان پیگیری این موضوع شدند.

یکی از کارکنان شهرداری زاهدان در گفتگو با خبرنگار عصرهامون در مورد معوقات و حقوق عقب‌افتاده خود بیان کرد: در حال حاضر کارگران قراردادی دو ماه و کارگران شرکتی تا سه ماه حقوق دریافت نکرده‌اند.

آخرین حقوقی که دریافت کرده‌ایم مربوط به اردیبهشت‌ است

او ادامه داد: آخرین حقوقی که دریافت کرده‌ایم مربوط به اردیبهشت‌ماه است که حدوداً عید قربان واریزشده و از آن موقع هیچ دریافتی نداشته‌ایم و همین‌طور معوقات ما از سال ۱۳۹۷ پرداخت نشده است.

این کارمند شهرداری ادامه داد: شرایط زندگی کارگران شهرداری زاهدان به دلیل عدم پرداخت حقوق خوب نیست و از این بابت جا دارد مسئولان استانی از جمله استانداری، فرمانداری و اداره کار؛ نمایندگان و بازرسان خود را روانه شهرداری زاهدان کنند تا به این وضعیت رسیدگی شود.

کارگری از رفتگران شهرداری در گفتگو با خبرنگار ما با بیان اینکه باید مشخص شود تا چه زمانی معوقات مزدی کارگران پرداخت می‌شود، گفت: همه کارگران این مجموعه در فصل گرما و سرما برای رفاه مردم و زیباسازی فضای شهر بدون هیچ‌گونه تعطیلی و ایجاد وقفه در کارمان هر روز از صبح تا عصر تلاش می‌کنند بدون اینکه زحمتشان به چشم بیاید و همیشه دغدغه قرارداد، حقوق، عیدی و امنیت شغلی دارند.

او با بیان اینکه در شرایط فعلی، مدیریت فعلی شهرداری زاهدان باید منابع مالی خود را با اولویت‌بندی هزینه کند، افزود: شهرداری برای جبران منابع مالی خود ابتدا باید هزینه‌های غیرضروری خود را حذف کند و از انجام پروژه‌های غیرضروری بپرهیزد.

این کارگر شهرداری با بیان اینکه مدیریت شهری زاهدان به‌جای حفظ وضعیت موجود، به هزینه‌های شهر می‌افزاید، تصریح کرد: برخی از پروژه‌ها که در شهر زاهدان با هزینه‌های بالا در دست‌ساخت و اجراست؛ غیرضروری است.

او اظهار کرد: به‌عنوان نمونه شهرداری اقدام به ساخت دوباره پل کارگر کرده که برای بودجه اول آن درست اقدام نکردند و بعضی هزینه‌ها از خود شهرداری پرداخت شد می‌توانست حداقل بخش کمی از طلب کارگران را جبران کند.

او با تأکید بر اینکه پرداخت طلب مزدی کارگران در اولویت برنامه‌های مدیریت شهری باشد، افزود: لازم است مدیران شهری زاهدان نسبت به انجام وظایف قانونی در قبال کارگران مجموعه شهرداری جدیت داشته باشد.

برای دلیل عدم پرداخت معوقات کارگران شهرداری زاهدان خبرنگار عصرهامون با پیگیری‌های مکرر و مراجعه به شهرداری زاهدان متأسفانه مسئولین مربوطه نه‌تنها حاضر به مصاحبه دراین‌خصوص نشدند بلکه گفتند این مشکل حل شده است.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا