خرید تور تابستان ایران بوم گردی

صدای کارگران شهرداری ایرانشهر شنیده نمی‌شود

کارگران شهرداری ایرانشهر به دلیل مشکلات معیشتی ناشی از عدم دریافت ۴ ماه حقوق در برزخ میان ماندن و رفتن به سر می‌برند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عدم دریافت به موقع حقوق، چشم پوشی مسئولان شهری از پرداخت عیدی و سنوات و سایر مطالبات صنفی، ناتوانی شهرداری در پیگیری امور مغفول مانده نیروهای تحت قرارداد، کارگران شهرداری ایرانشهر را در برزخ میان ماندن و رفتن قرار داده است.

یکی از این کارگران در تماس با ایلنا گفت: از اردیبهشت ماه سال جاری حقوق کارگران به تاخیر افتاده و کسی صدای ما را نمی‌شنود. حدودا دو ماه پیش یک ماه حقوق اردیبهشت ماه کارگران پرداخت شد. در حالی که نزدیک به چهار ماه دیگر هم طلبکاریم و با وجودی که در ماه پنجم سال به سر می‌بریم خبری از دادن یک نسخه از برگه قرار دادها به کارگران نیست.

وی افزود: مدیران شهری ایرانشهر به کارگران اهمیت نمی‌کند. ما مانده‌ایم و فشار کار. با وجود رسانه‌ای کردن چندین باره مشکلاتمان آیا سایر مسئولان و نهادهای مسئول همانند اداره کار ایرانشهر خبر دارند که ما جدا از طلب چهار ماهه حقوق حدودا ۱۵ تا ۱۶ سال است عیدی و سنوات دریافت نکرده‌ایم. آیا اداره کار خبر دارد شهرداری به بهانه کمبود منابع مالی، از پرداخت برخی مزایای قانونی کارگران همانند «حق تاهل» و…کوتاهی می‌کند.

به گفته وی؛ کارگران چه باید بکنند؟ آقایان شهرداری در طول ۱۴ تا ۱۵ سال نمی‌توانستند راه‌حلی برای حل مشکلات پیدا کنند؟ عیدی، سنوات و سایر مزایایی که سال‌ها پیش باید می‌گرفتیم، امروز به چه دردمان می‌خورد؟

طبق اظهارات این کارگر شهرداری ایرانشهر؛ مدیران شهرداری ایرانشهر، موضوع را با ساده‌انگاری بسیار به «اوضاع اقتصادی مملکت» مربوط می‌دانند و می‌گویند که منابع مالی کافی برای پرداخت حقوق نداریم!

او با بیان اینکه بخش پرنگ مشکلاتمان در حوزه مسکن است، گفت: با این حداقل دریافتی‌ها دغدغه ما کارگران در بخش مسکن سال به سال پررنگ‌تر شده است.

به گفته وی؛ تنها راه کار برای خانه دار شدن کارگران واگذاری زمین رایگان  است. حدودا ۱۵ سال پیش با دستور شهردار وقت به کارگران شهرداری ایرانشهر زمین واگذار می‌شد و از این طریق شماری از کارگران خانه دار شدند اما بعد، شهردارانی که به مرور مدیریت شهر ایرانشهر را به دست گرفتند، کارگران را فراموش کردند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا