خرید تور تابستان ایران بوم گردی

خاطرات هاشمی ۲۰ مرداد سال ۸۰ | بررسی کابینه جدید

انصاف نیوز: خاطرات روزنوشت آیت‌الله اکبر هاشمی در اردیبهشت سال ۱۳۸۰ را در ادامه می‌خوانید:

شنبه 20 مرداد 1380 | 21 جمادی‌الاول 1422 11 آگوست 2001

«در جلسه مجمع [تشخیص مصلحت نظام]، اجازه تحقیق و تفحص مجلس از نهادهای تحت امر مستقیم رهبری با اجازه ایشان، داده شد. کمیسیون قضایی در مصوبه قبلی خود، اضافاتی هم برای این اصلاحیه داشت که با تذکر دفتر رهبری، امروز صبح اصلاح کردند. ضمناً تفسیر شورای نگهبان، در مورد ممنوعیت نهادهای فوق مجلس، از قبیل شورای نگهبان و [مجلس] خبرگان هم بر قوت خود باقی ماند.

ظهر آقای [عباس واعظ] طبسی، [محمد] یزدی، [محمدعلی] موحدی [کرمانی]، [احمد] جنتی و [علی‌اکبر] ناطق [نوری]، میهمانم بودند. از آرای سفید اکثریت مجلس [ششم]، در مورد [انتخاب] حقوقدانان [شورای نگهبان]، به عنوان دهن‌کجی به رهبری و مجمع و قوه قضاییه انتقاد شد و اخبار مربوط به اعضای جدید کابینه بررسی و کابینه با این ترکیب، ضعیف و چپ‌تر از گذشته ارزیابی شد. از سخنرانی روز تحلیف رئیس‌جمهور هم انتقاد شد که به جای برنامه کار آینده، شعارهای سیاسی و انتخاباتی تکرار شد. برای راهکارهای آینده بحث شد.

در رسانه‌های دوم خردادی و خارجی هم از اظهارات آقای [سیدمحمد] خاتمی در مصاحبه با خبرنگاران انتقاد شده که چرا گفته، معلوم نیست روزنامه‌های تعطیل شده و خبرنگاران بازداشت شده، بی‌گناه باشند و نیز اینکه گفته با راه‌گشاهی اخیر مجمع تشخیص مصلحت، مشکل کشور حل شد و معلوم شد که با وجود مجمع، کشور دچار بن‌بست نمی‌شود. گفتند، مگر شما سخنگوی مجمع هستید؟!

عصر، [آقای هان‌سیونگ‌سو]، وزیر امور خارجه کره جنوبی آمد و قدردانی‌ کرد که در دوران مسئولیت ریاست‌جمهوری، هم کشور ایران را ساختیم و هم روابط ایران و کره را ارتقا دادیم. دعوت کرد که به کره بروم. در مورد توسعه روابط حرف زدیم. گفتم، تکمیل کشتی‌سازی [خلیج‌فارس در] بندرعباس، مهم است و کره، باید وظیفه قراردادی خود را انجام دهد؛ اطلاعی از آن نداشت، یا تجاهل کرد.

دیشب در استان گلستان، جاجرم، بجنورد و شاهرود، سیل آمده است. در گلستان، تاکنون 52 جسد پیدا شده و هنوز عده زیادی مفقودند. در جاجرم، یک جسد پیدا شده و 25 نفر مفقودند و خسارات مالی زیاد است. اگرچه معمولاً مدیران مناطق، آمار خسارات مادی را زیاد می‌گویند که کمک بهتری بگیرند، ولی عده کشته‌ها بالاتر خواهند رفت.

تصرف‌ ساختمان بیت‌الشرق، [مقر رسمی تشکیلات خودگردان] فلسطینی‌ها در بیت‌المقدس، انتقادهای زیادی متوجه اسراییل کرده و فشار بر اسراییل زیاد است. امروز هم زدوخورد زیاد بوده.»

منبع: کتاب خاطرات هاشمی در سال ۱۳۸۰؛ «افراط در اختلاف»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا