خرید تور تابستان ایران بوم گردی

آقای رییس‌جمهور! این فیلم هدیه به شماست

امیرحسین ناظری کنزق، خبرنگار سابق انصاف نیوز، در یادداشتی درباره‌ی ویدئوی منتشرشده از برخورد چند مامور با دو دختر نوجوان نوشت:

«بهترین دوست تو کسی است که ایرادات تو را به تو هدیه می‌دهد» این جمله از یکی از بزرگان است. نشان دادن این ایراد حتما اولین هدیه جدی رسانه‌ها به دکتر پزشکیان بود.

بر هیچکس پوشیده نیست که انصاف نیوز و مدیر آن علی اصغر شفیعیان با دکتر پزشکیان قرابت دارند و در زمان انتخابات نیز مسئولین این سایت در ستاد پزشکیان فعالیت داشتند.

حالا انصاف نیوز وجه دیگری از دوستی با پزشکیان را نشان داده و ایراد اساسی را به او گوشزد کرده است. با شناختی که دارم این مدل از انتشار اخبار با نیت اصلاح و خیرخواهی است.

هرچند دیدن این فیلم برای هر انسانی آزار دهنده است اما حالا دکتر پزشکیان و از آن مهم‌تر اطرافیان او باید با این ویدئو مانند هدیه برخورد کنند. قدردان رسانه باشند که ایراد را به آنها نشان داده و پیگیر رفع این مشکل باشند.

در فضای مجازی نیز بسیاری تعجب کردند که چرا انصاف نیوز برای دولت جدید بحران درست می‌کند یا به او انتقاد می‌کند. این ناشی از همان نگاه اشتباه است.

اصولا زمانی که شما به انتقاد به عنوان هدیه نگاه می‌کنید نه تخریب و خط گرفتن از دشمن و هر چیز دیگری رفتار شما متفاوت خواهد بود.

از طرف هدیه دادن هم آدابی دارد که رسانه‌ها باید رعایت کنند. رییس جمهور در روز خبرنگار به یکی از این آداب اشاره کرد که صداقت بود. عدم اغراق، امانتداری در انتشار خبر و توجه به خیر عمومی بدون مصلحت اندیشی جناحی احتمالا از دیگر آداب است.

امیدوارم که دولت پزشکیان قدر این هدایا را بداند و به نحو احسنت آن‌ها را تبدیل به چراغ راه خود کند تا دیگر شاهد از بین رفتن حرمت هیچ انسانی نباشیم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا