خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ماجرای الحاق اراضی اردبیل به همسایه چیست؟

نماینده مردم اردبیل در مجلس گفت: مسئولان استانی در تلاش هستند تا از الحاق‌ اراضی اردبیل به منطقه آزاد ارس جلوگیری کنند.

به گزارش سایت سبلان ما (اردبیل)، «صدیف بدری اظهار داشت: در سال ۸۵ طرح توسعه محدوده منطقه آزاد ارس تصویب شده است که طبق آن به دولت اجازه داده شد محدوده منطقه آزاد ارس را در نقاط مشترک بین جمهوری اسلامی ایران مرزهای جمهوری آذربایجان، جمهوری نخجوان و جمهوری ارمنستان توسعه دهد.

او ادامه داد: هیات دولت و دبیرخانه شورای‌عالی مناطق آزاد در سال ۹۸ به استناد این قانون حدود ۷۱ هزار هکتار از مرز جمهوری آذربایجان، ارمنستان و نخجوان را به منطقه آزاد ارس اضافه کرد.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: ۲۵ هزار و ۷۵ هکتار از این زمین‌ها در حوزه سیاسی آذربایجان شرقی از منطقه یازلو یا محدوده قلی بیگ لو است و نقشه‌ای که در هیات دولت تصویب شده است اصلاً مرز سیاسی وجود ندارد و اسم هم به اسم آذربایجان شرقی است و چون همه اطلاعات مربوط به این استان است حساسیتی نسبت به آن در مسئولین استانی ایجاد نشده است.

بدری تصریح کرد: در این بازه یعنی بعد از سال ۹۸ چندین بار از منابع طبیعی شهرستان اصلاندوز استعلام شده است؛ ولی متأسفانه این استعلامات به مقامات بالایی استان گزارش داده نشده است تا اینکه اخیراً دو ماه پیش از ثبت‌اسناد و منابع طبیعی استان استعلام گرفته شده است تا سند زمین بنام منطقه آزاد ارس زده شود.

او ادامه داد: از ۲۵ هزارو ۷۵ هکتار زمین تصویب شده در هیات دولت حدود ۶ هزار هکتار در حوزه سیاسی استان اردبیل است که شامل ۶ قشلاق شهرستان اصلاندوز با زون کشاورزی می‌شود.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: مسئولان استانی در تلاش هستند تا این ۶ هزار هکتار حوزه سیاسی اردبیل از الحاق‌شدن به منطقه آزاد ارس جلوگیری کنند؛ چون در زمان تصویب الحاق زمین به منطقه آزاد ارس استان اردبیل منطقه آزاد نداشت؛ ولی هم اکنون منطقه آزاد استان اردبیل وجود دارد و باید این زمین‌ها به منطقه آزاد استان الحاق شود.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا