خرید تور تابستان ایران بوم گردی

بیانیه کنفدراسیون بین‌المللی اتحادیه‌های کارگری به مناسبت روز جهانی جوانان: راه‌حل مشکلات جوانان دموکراسی در محیط کار است

دهه‌ها ریاضت اقتصادی و سیاست‌های اقتصاد کلان شکست خورده دیکته شده توسط صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی، خدمات عمومی و سیستم‌های تامین اجتماعی را در وضعیت وخیمی در سراسر جهان قرار داده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از پایگاه ITUC، تشکل جهانی «کنفدراسیون بین‌المللی اتحادیه‌های کارگری (ITUC)»، به مناسبت ۱۲ آگوست (۲۲ مرداد) بیانیه‌ای صادر کرد. 

در این بیانیه آمده است: 

روز جهانی جوانان را در دوازدهم آگوست باید گرامی داشت. در این راستا، کمیته جوانان «ITUC» خواستار تحقق دموکراسی در محل کار از طریق آزادی تشکل‌یابی و حق چانه‌زنی صنفی است؛ امری که حقوق کار و اشتغال را بیشتر برای جوانان تضمین می‌کند.

دهه‌ها ریاضت اقتصادی و سیاست‌های اقتصاد کلان شکست خورده دیکته شده توسط صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی، خدمات عمومی و سیستم‌های تامین اجتماعی را در وضعیت وخیمی در سراسر جهان قرار داده است.

 سطوح بالای بدهی دولت‌ها باعث تورم و کسری شده و این تورم‌ها و کسری‌ها، از حساب‌های مردم می‌دزدد و ارزش دارایی‌های کارگران را کاهش می‌دهد. منابعی از این طریق از دست می‌روند که می‌توانستند دوباره به چرخه سرمایه‌گذاری برگشته و رونق ایجاد کنند.

در سطح جهانی، جوانان در دسترسی و پیشرفت در بازار کار با چالش‌های مهمی مواجه هستند. میلیون‌ها نفر بیکار هستند یا فرصت‌های کافی برای آموزش و توسعه مهارت‌ها را ندارند.

کارگران جوان بیش از سایر کارگران در معرض مشکلات قرار دارند. فشاری که جوانان نسل‌های قبل که اکنون میانسال شده‌اند، تجربه کردند، بسیار کمتر از نسل جوان کنونی است. 

بخش زیادی از کارگران جوان فعلی در بخش غیررسمی اقتصاد و کارگاه‌های زیرزمینی، اغلب در مشاغل پرمخاطره و کم درآمد و بدون تامین اجتماعی در بخش‌های خرده‌فروشی، مهمان‌داری و خدمات، شاغل هستند. در عین حال، بسیاری از بخش‌های دیگر جهان در بخش تولیدی با کمبود شدید نیروی کار مواجه هستند که ناشی از دستمزدهای پایین و شرایط بد کار است. 

کرونا به شدت بر بازار کار، به ویژه برای مشاغل جوانان، زنان، مهاجران و سایرینی که با تبعیض‌های متقاطع مواجه هستند، تأثیر گذاشت. به گفته سازمان جهانی کار، بسیاری از جوانان، به ویژه زنانی که بازار کار را ترک کرده‌اند، نه درحال دریافت آموزش و تحصیل هستند و نه در موقعیت دیگری شاغل هستند. 

ما به عنوان نمایندگان اتحادیه‌های کارگری جوان در بزرگترین سازمان دموکراتیک جهان که تشکل‌های کارگری هستند، متعهد به ایجاد آینده‌ای بهتر برای جوانان هستیم. این یعنی تلاش کنیم تا دموکراسی را در محیط کار در چهارچوب حق داشتن تشکل و حق داشتن امکان چانه‌زنی صنفی برای همه کارگران و جوانان فعال باشد.

ضمن اینکه حمایت از گفتگوی بین نسلی برای شکل‌دهی چشم‌انداز مشترک به سمت یک سیستم چندجانبه با محوریت توسعه پایدار، باید در دستور کار قرار گیرد.

انتهای پیام

بانک صادرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا