خرید تور تابستان ایران بوم گردی

وضعیت‌ «نگران‌کننده» منابع آبی زنجان

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان زنجان از کاهش ۵۰ درصدی ورودی سدهای استان زنجان خبر داد و گفت: مشکلی بابت تامین آب وجود ندارد اما تداوم این وضعیت نگران‌کننده است.

به گزارش سایت صدای زنجان نیوز، «باقری از کاهش ۵۰ درصدی ورودی سدهای استان زنجان خبر داد و گفت: مشکلی بابت تامین آب وجود ندارد اما تداوم این وضعیت نگران‌کننده است.
اکبر باقری در بازدید از دفتر صدای زنجان که به مناسبت گرامیداشت روز خبرنگار صورت گرفت؛ بر لزوم برنامه‌ریزی بلندمدت و داشتن چشم انداز آبی تاکید کرد و گفت: طبق آمار احصا شده و بررسی‌های صورت گرفته میزان ورودی سدهای استان به‌طور میانگین ۵۰ درصد کاهش داشته است و نسبت به بارش‌های سال آبی گذشته عقب هستیم.

به گفته مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان؛ براساس آمارها بارندگی‌ها امسال ۲۹۱ میلی‌متر بوده که نسبت به سال قبل ۲ درصد کاهش را نشان می‌دهد و این کاهش نسبت به دوره آماری بلندمدت کاهش ۵ درصدی را ثبت کرده است.

باقری به وضعیت مخازن سدهای استان اشاره کرد و گفت: حجم سد تهم زنجان ۸۴ میلیون مترمکعب است که امسال ۸.۵ میلیون مترمکعب ورودی آب گزارش شده است که این رقم در سال گذشته ۱۵.۵ میلیون مترمکعب بود؛ به این نکته نیز باید اشاره کرد که در حال حاضر فقط ۱۸ میلیون مترمکعب آب در این سد موجود است و ۲۱ درصد حجم سد پر است.

طبق اعلام باقری؛ حجم سد گلابر نیز ۱۱۶ میلیون مترمکعب است که امسال ۴.۵ میلیون مترمکعب آب وارد مخزن شد و در حال حاضر ۴۷ میلیون مترمکعب آب در این سد موجود است که ۴۱ درصد حجم سد را شامل می‌شود. وضعیت سد کینه‌ورس ابهر نیز بنا به اعلام کارشناسان در شرایطی قرار دارد که فقط ۲۱ درصد حجم پر است و امسال ورودی این سد ۴.۷ میلیون مترمکعب بوده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان با اشاره به آخرین وضعیت سد تالوار عنوان کرد: حجم این سد ۵۰۰ میلیون مترمکعب است که امسال فقط ۱۹ میلیون مترمکعب آب وارد این سد شده و در حالی‌که با داشتن ۱۰۵ میلیون مترکعب آب در این سد فقط ۲۱ درصد حجم سد پر شده است.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا