خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ماجرای ملخ صحرایی در سیستان و بلوچستان

مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی گفت: رصد و دیده بانی ملخ صحرایی در سطح استان خصوصا شهرستان های جنوبی سیستان وبلوچستان باحدود ۶۰ تیم ادامه داشته و سطح دیده بانی انجام شده از ابتدای امسال تاکنون به ۳میلیون و ۳۵۰ هزار هکتار رسیده است.

به گزارش سایت بامداد زاهدان، «مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: درپی هشدارهای سازمان غذا و کشاورزی ملل متحد فائو و سازمان حفظ نباتات کشور مبنی بر محتمل بودن حمله ملخ صحرایی مهاجر در نیمه دوم امسال به کشور و با توجه به افزایش میزان بارندگی از اواخر سال گذشته تاکنون خصوصا در نیمه جنوبی استان که شرایط را برای هجوم این آفت فراهم کرده است.

غلامحسین تیموری اظهار داشت ناوگان مبارزه با ملخ صحرایی سازمان جهاد کشاورزی با تجهیز امکانات و تهیه سموم مورد نیاز در آمادگی کامل برای مبارزه با این آفت خطرناک هستند.

او تصریح کرد: رصد و دیده بانی ملخ صحرایی در سطح استان خصوصا شهرستان های جنوبی سیستان و بلوچستان باحدود ۶۰ تیم ادامه داشته و سطح دیده بانی انجام شده از ابتدای امسال تاکنون به ۳میلیون و ۳۵۰ هزار هکتار رسیده است.

تیموری افزود: آمادگاه مبازره با آفات و بیماریهای گیاهی جنوب شرق کشور در شهرستان ایرانشهر راه اندازی شده و در حال حاضر ۱۲دستگاه خودروهای عملیات صحرایی مجهز به انواع سمپاش و حدود ۲۰۰ دستگاه انواع سمپاش یو ال وی پاش پشت وانتی و پشت موتوری و تور بولاینر پشت تراکتوری در این آماده موجود و برای مبارزه با این آفت خطرناک آماده به کار است.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا