خرید تور تابستان ایران بوم گردی

کشف کلاهبرداری با عنوان سایت همسریابی در لرستان

رئیس پلیس فتا استان لرستان از کشف یک پرونده کلاهبرداری تحت عنوان سایت همسریابی خبر داد و گفت: در تحقیقات بعمل آمده از متهم مشخص شد که مبالغی بیش از ۵ میلیارد ریال از ۱۰ نفر از شهروندان با این ترفند کلاهبرداری شده است.

به گزارش سالیت یافته (لرستان)، «سرهنگ حسین سپه وند در تشریح این خبر اظهار داشت: با ارائه مرجوعه‌های قضائی توسط چند شهروند به پلیس فتا لرستان مبنی بر این که فردی تحت عنوان سایت همسریابی، مبالغی را از آنان کلاهبرداری کرده است، موضوع در دستور کار ماموران پلیس فتا قرار گرفت.

او افزود: فردی ناشناس با انجام تبلیغات گسترده در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، اقدام به فریب کاربران کرده و مبالغی را تحت عنوان معرفی برای ازدواج از آن‌ها دریافت می‌کرده است.

رئیس پلیس فتا لرستان اظهار داشت: پس از انجام مراحل قانونی پرونده شاکیان، تحقیقات گسترده‌ای در این خصوص انجام شده و فرد کلاهبردار مورد شناسایی قرار گرفت.

سرهنگ سپه وند گفت: کارشناسان ما پس از شناسایی و اخذ دستورات لازم از مرجع قضائی، متهم را طی یک عملیات سریع و غافلگیرانه در مخفیگاه خود در خرم آباد دستگیر و به پلیس فتا منتقل کردند.

این مقام انتظامی ادامه داد: متهم در ابتدا منکر هرگونه بزه انتسابی شده اما پس از مواجه شدن با مدارک و ادله کشف شده نسبت به جرم خود اعتراف و اذعان داشت که با این ترفند مبلغ بیش از ۵ میلیارد ریال را از تعداد ۱۰ نفر کلاهبرداری کرده است.

سرهنگ سپه وند اشاره کرد: مجرمان سایبری با سو استفاده از عدم آگاهی کاربران و با ایجاد صفحات متعدد همسریابی که دارای مجوز قانونی نمی‌باشند قربانیان را فریب داده و از آن‌ها کلاهبرداری می‌کنند.

این مقام مسئول از مردم خواست: در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.fata.gov.ir بخش گزارشات مردمی یا مرکز فوریت‌های سایبری به شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ با پلیس فتا در میان بگذارند.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا