خرید تور تابستان ایران بوم گردی

وضعیت دمای هوای تهران طی هفته جاری

مدیرکل هواشناسی استان تهران از کاهش دمای هوای استان تا ۵ درجه سلسیوس طی هفته جاری خبر داد.

ایسنا: مدیرکل هواشناسی استان تهران از کاهش دمای هوای استان تا ۵ درجه سلسیوس طی هفته جاری خبر داد. مازیار غلامی افزود: طی هفته جاری دمای هوای استان تهران به‌طور متوسط بین ۳ تا ۵ درجه سلسیوس کاهش می‌یابد و این روند تدریجی خواهد بود.

وی اضافه کرد: دمای هوای استان امروز (۲۸ مرداد) یک تا ۲ درجه سلسیوس کاهش یافته است البته به معنای خنک شدن هوا نیست. برای روزهای دوشنبه و سه‌شنبه (۲۹ و ۳۰ مرداد) افزایش نسبی یک تا دو درجه‌ای دما پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان تهران تاکید کرد: اوج گرمای تهران را پشت سر گذاشته‌ایم البته ممکن است دمای هوا شنبه تا دوشنبه هفته آینده (۳ تا ۵ شهریور) به حدود ۳۹ درجه سلسیوس برسد.

 وی در ادامه درباره وضعیت بارش استان تهران گفت: در شمال و شمال شرق استان تهران شامل فیروزکوه، دماوند، آبعلی، شمیرانات، لواسانات طی روزهای آتی رگبار، رعد و برق و وزش تندباد لحظه‌ای پیش‌بینی می‌شود. در نواحی غربی و جنوبی استان نیز گاهی وزش باد شدید، خیلی شدید و خیزش گرد و خاک دور از انتظار نیست.

غلامی در پایان در پاسخ به این پرسش ایسنا که آیا خیزش گرد و خاک باعث آلودگی شدید هوا می‌شود؟ تاکید کرد: غلظت گرد و خاک با منشاء داخلی معمولا هنگام وزش باد افزایش می‌یابد و با کاهش سرعت باد، کمتر می‌شود ولی گرد و خاکی که از کشورهای دیگر مانند عربستان، سوریه، ترکیه و عراق وارد کشور می‌شود، ماندگار است. در حال حاضر نیز خیزش گرد و خاک با منشاء داخلی پیش‌بینی شده و حداکثر تا پنج ساعت غلظت آن زیاد است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا