خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«فرزندم یک‌ساله شد ولی هنوز دنبال وام فرزندآوری هستم»

سایت خلیج فارس (بوشهر) نوشت: «بسیاری از بوشهری ها از اینکه برای وام های ضروری یا تکلیفی در بن بست بانک‌ها گرفتار شده اند گلایه دارند و خواستار رسیدگی به این وضعیت هستند.به گزارش خلیج فارس؛ کمتر مراجعه کننده ای است که برای تسهیلات به بانک های بوشهر مراجعه کند و راضی برگردد؛ چه جوانانی که مدتهاست چشم انتظار پرداخت وام ازدواج یا فرزندآوری هستند، چه شهروندانی که برای تنگنای اقتصادی شان دنبال وام هستند.

“حسن” ساکن شهرستان دیّر می گوید: حدود یکسال است برای وام فرزندآوری ثبت نام و پرونده ام را تکمیل کرده ام، ولی بانک می گوید باید ابتدا افراد در نوبت شما پرداخت شود. اگر هم بانک را تغییر دهم، نگرانم دوباره همین معطلی برایم تکرار شود. سوالم از مسئولان این است که بلاعوض پیشکش، ولی همان وام هم از پرداختش عاجزند، چرا تبلیغ فرزندآوری می کنند؟»

مخاطب دیگری هم که کارمند است و انتظارش برای پرداخت شدن وام فرزندآوری وارد ششمین ماه خود شده، می گوید: 30 میلیون وام کمکی به والدین نمی کند و فقط قسطی به آنها اضافه خواهد کرد، اما همین را هم مشمول زمان کرده اند.

وام ازدواجی که به روز نشد

وام ازدواج به عنوان یکی از کمک هایی که دولت برای زوجین در شروع زندگی درنظر گرفته هم گرفتار پشت نوبتی طولانی است، طوری که طبق آخرین آمارها، حدود 5 هزار زوج پشت نوبت هستند.

یکی از مخاطبان که از شهر دیلم پیام داده هم نوشته: «پس از اختلال های مکرر در سایت ثبت نام وام ازدواج که برای کد اعتباری ارسالی اخطار می داد، نهایتا از طریق کافی ثبت نام انجام دادم. در مرحله بعد که باید استان و شهر را مشخص می‌ کردم، بلافاصله پیام داد که درحال حاضر در شهر شما هیچ بانکی اعتبار ندارد! اگر در نیمه اول سال بانک‌ ها اعتباری برای واریز وام ندارند، چه زمانی اعتبار خواهند داشت؟»

انتظار 9 ماهه برای وام ودیعه!

وام ودیعه مسکن هم که در راستای حمایت از مستاجران است، در بن بست بانک های بوشهر گرفتار شده است.

یکی از مخاطبان «خلیج فارس» از گناوه می گوید: «با توجه به افزایش سرسام آور اجاره ها، همسرم پیشنهاد کرد که وام ودیعه مسکن که در اخبار تبلیغ می شود دریافت کنیم، اما وقتی از هفت خان ثبت نام و تکمیل مدارک در بانک گذشتیم، امروز 9 ماه از دوره انتظارمان می گذرد و خبری از پرداخت این وام هم نیست.»

این وضعیت در شرایطی می باشد که طبق مصوبه هیات دولت، پس از تایید سامانه طرح حمایتی مسکن، مستاجرانی که واجد شرایط هستند بلافاصله تسهیلات ودیعه را دریافت کنند.

وام فقط با خواباندن سپرده

وقتی وام های تکلیفی که منابعش باید قبلا پیش بینی شده باشد این حال و روز دارد، حال و روز وام های خرد که در تنگنای اقتصادی گره گشای کار شهروندان است، مشخص می باشد.

مراجعه خبرنگار «خلیج فارس» به شعب بانک های دولتی و خصوصی بوشهر به عنوان مشتری برای دریافت وام 50 میلیون تومانی، با پاسخ مشابه آنها مواجه شد که «وام بدون امتیاز نداریم و فقط باید سپرده گذاری کنید تا پس از چند ماه، معادل آن وام بگیرید.»

مردم در بن بست بانک ها

خلاصه اینکه مردم گرفتارند و درخواست‌هایی که در قالب وام مسکن یا ازدواج و فرزندآوری مطرح می‌شود، در بن بست بانک ها گرفتار شده است.

وامی که در شرایط اقتصادی سخت این روزها نمی‌ تواند همه گره‌ های پیش رو را باز کند، اما تا حدی می‌ تواند تسهیلگر برخی از امور شود.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا