خرید تور تابستان ایران بوم گردی

خاطرات هاشمی 3 شهریور سال ۸۰ | درباره‌ی رای اعتماد مجلس به تمام وزرا چه بحث‌هایی شد؟

انصاف نیوز: خاطرات روزنوشت آیت‌الله اکبر هاشمی در شهریور سال ۱۳۸۰ را در ادامه می‌خوانید:

شنبه 3 شهریور 1380 | 5 جمادی‌الثانی 1422 25 آگوست 2001

«آقای [حسین] مرعشی، [نماینده کرمان] آمد. در مورد برنامه سفرکرمان مذاکره‌ کردیم. آقای کاظم استادی، با نامه‌ای از پدرش [آقای رضا استادی‌مقدم] آمد. کتابی برای تاریخ انقلاب نوشته است؛ توضیحاتی داد و خواستار نوشتن مقدمه توسط من شد. گفتم بررسی می‌کنم، اگر کتاب خوب باشد، می‌نویسم. با مصاحبه با تعدادی از نیروهای مبارز و آوردن خاطرات و اظهارات آنها، مطالب خوبی تنظیم کرده است.[1]

آقای [محمدحسن] قلی، نماینده سابق الیگودرز آمد. از مشکلات زندگی و بی‌خانگی در تهران شکایت‌ کرد وگفت، می‌خواهد به‌خاطر مشکلات به الیگودرز برگردد. گفتم، به محسن در [شرکت] مترو مراجعه کند.

عصر، آقای [موسی هاشمی] گلپایگانی، سفیر جدید در بلاروس آمد. مشورت‌ کرد. قبلاً سفیر ایران در اُزبکستان بوده. بلاروس، به‌خاطر مخالفت با توسعه ناتو به سوی شرق، با ایران اشتراک نظر دارد. آقای [یدالله] رحیمیان از اصفهان آمد. اوضاع شهر و وضع حوزه‌ها و علما را گفت و در مورد مصوبه مجمع [تشخیص مصلحت نظام]، در خصوص اصلاحات ارضی زمان شاه، صحبت شد.

امروز فلسطینی‌ها، با حمله به یک مرکز نظامی اسراییل در جنوب غزه، سه نفر نظامی را کشته و جمعی را زخمی‌ کرده‌اند. اسراییل مقابله به مثل را آغاز کرده است. بعضی از تُندروهای صهیونی، از جنگ صحبت می‌کنند.

در اخبار رسانه‌های امروز داخل و خارج، اظهار تعجب از بحث‌های مخالفت‌آمیز و تُند مجلس در مورد کابینه و سپس رأی موافق به تمام وزرا [ی پیشنهادی]، زیاد است.»

منبع: کتاب خاطرات هاشمی در سال ۱۳۸۰؛ «افراط در اختلاف»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا