خرید تور تابستان ایران بوم گردی

خاطرات هاشمی 6 شهریور سال ۸۰ | نظر رهبری درباره‌ی اجرای علنی مجازات‌ها

انصاف نیوز: خاطرات روزنوشت آیت‌الله اکبر هاشمی در شهریور سال ۱۳۸۰ را در ادامه می‌خوانید:

سه‌شنبه 6 شهریور 1380 | 8 جمادی‌الثانی 1422 28 آگوست 2001

«آقایان [علیرضا] پیروزمند و [محمدمهدی] میرباقری آمدند؛ برای دنباله بحث جلسات سابق، در چگونگی جمع بین اسلام و مدرنیته‌ که توضیحات دادم. آقای [شهریار] پرهیزکار، حافظ‌ کل قرآن آمد. گفت، در سال 1371 در مسابقه [حفظ قرآن در] عربستان، اول شده و 55 هزار ریال سعودی جایزه‌ گرفته است و آن را در اختیار فردی قرار داده که [با آن پول] برای او کار کند؛ در بازپرداخت آن کوتاهی‌ کرده است. منزلی در کرج دارد که در اشغال مستأجر است. حال به خاطر مشکلات ناشی از آن، دچار بدهی و اضطراب شده است. برای وام، استمدادکرد.

عصر آقای [مرتضی] سرمدی، سفیر ایران در لندن آمد. گزارشی از وضع بریتانیا و سیاست‌های وابسته به آمریکا و توجه اخیر آنها به اروپا و علاقه انگلیس به حضور در بخش انرژی در ایران داد.

آقای محسن رضایی، [دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام] آمد. برای سرنوشت انقلاب، در صورت تداوم وضع فعلی دوم‌ خردادی‌ها، ابراز نگرانی‌کرد و از عدم حمایت علنی رهبری و من از آقای [علی] شمخانی در انتخابات [ریاست‌جمهوری]، گله‌کرد. من هم تذکراتی در مورد اظهارات نادرست او دادم.

شب، میهمان رهبری بودم. درباره مسائل مربوط به اجرای علنی مجازات‌ها و بیانیه نیروی انتظامی‌ گفتند، نظر مخالف یا موافقی نداده‌اند، تصمیم خود قوه قضاییه و ناجا [= نیروی انتظامی] است. در مورد مدیریت سازمان تبلیغات [اسلامی] و خبرگزاری [جمهوری اسلامی (ایرنا)] و سازمان [فرهنگ و] ارتباطات [اسلامی]، صحبت شد و بحث اساسی، درباره نگرانی‌هایی‌ که برای آینده انقلاب پیش‌ آمده بود. در مورد راهکارهای علاج مذاکره شد.

موج محکومیت اسراییل به خاطر ترور آقای ابوعلی مصطفی، دبیرکل جبهه خلق برای آزادی فلسطین وسیع است و اسراییل، بیت‌جالا، [در استان بیت‌لحم] را هم اشغال‌ کرده است.»

دیشب بدون اطلاع قبلی، آب منزل قطع شد و مشکل داشتیم.»

منبع: کتاب خاطرات هاشمی در سال ۱۳۸۰؛ «افراط در اختلاف»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا