خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نگاهی به رویکرد اقتصادی نامزدهای انتخابات آمریکا/ برگ برنده در اختیار ترامپ است یا هریس؟

خبرانلاین نوشت:

در شرایط فعلی، اقتصاد ایالات متحده جز در مبحث مالیات‌ها، پتانسیل تاثیرگذاری مستقیم در انتخاب رای دهندگان میان دونالد ترامپ و کامالا هریس را نداشته باشد و تنها در صورت بهره گیری کمپین انتخاباتی نامزدها از گزاره‌های اقتصادی و ترکیب آن با مسائل سیاست بتواند بر تصمیم آمریکایی‌ها تاثیر بگذارد.

لیلا صالحی کاهکش: از میان پارامترهای موثر بر نتایج انتخابات در ایالات متحده آمریکا خصوصا انتخابات ریاست جمهوری، اقتصاد همواره به عنوان یکی از مهمترین آنها شناخته می‌شود که این اهمیت اول بار در ۱۹۲۹ و سپس در ۲۰۰۷ به اوج خود رسید. در کنار این مسئله، پایان یافتن سیاست‌های فعلی مالیاتی ایالات متحده موسوم به قانون کاهش مالیات و مشاغل در سال ۲۰۲۵ اهمیت پارامتر اقتصاد را بیش از پیش بالا برده است زیرا رییس جمهور بعدی باید سیاست‌های مالیاتی جدید را وضع و اجرا نماید. از این جهت نگاهی می‌اندازیم به سیاست‌های اقتصادی دو نامزد احزاب جمهور خواه و دموکرات.

دونالد ترامپ که در دوره اول ریاست جمهوری خود قانون کاهش مالیات و مشاغل را وضع نمود، در دوره دوم خود نیز تلاش خواهد کرد تا این قانون را ادامه داده و مجددا کاهش مالیات‌ها را پیش بگیرد. وی طرفدار کاهش مقررات دولتی برای کسب و کارها است و در دوره نخست نیز این مسئله را اثبات نمود. حمایت از صنایع داخلی با وضع تعرفه‌های وارداتی، دیگر اقدامی بود که ترامپ آن را با وجود مخالفت‌های داخلی و بین المللی اجرا کرد و بر تداوم آن نیز اصرار دارد و در باب ایجاد مشاغل نیز قصد دارد تا با بازگرداندن تولیداتی که به سایر کشورها واگذار شده به خاک آمریکا و آغاز برخی پروژه‌های زیرساختی، هم به ایجاد شغل بپردازد و هم از وابستگی تولید به کشورهای دیگر بکاهد. و مورد آخر مربوط است به مبحث انرژی. او از انرژی فسیلی حمایت می‌کند و قصد دارد تا جایگاه آمریکا را به عنوان یکی از تامین کنندگان تاثیرگذار انرژی در عرصه بین المللی حفظ نماید و در این راستا قطعا با پیروزی وی در انتخابات، شاهد کاهش مقررات محیط زیستی محدود کننده خواهیم بود.

نگاهی به رویکرد اقتصادی نامزدهای انتخابات آمریکا/ برگ برنده در اختیار ترامپ است یا هریس؟

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا