خرید تور تابستان ایران بوم گردی

خاطرات هاشمی 1 مهر سال 80 | درباره‌ی یک ممنوع‌الخروجی

انصاف نیوز: خاطرات روزنوشت آیت‌الله اکبر هاشمی در مهر سال ۱۳۸۰ را در ادامه می‌خوانید:

یکشنبه 1 مهر 1380 | 5 رجب 1422 23 سپتامبر 2001

«صبح برای افتتاح نمایشگاه [حماسه] دوران معراج رفتم که [نیروی مقاومت] بسیج، برای توضیح راز و رمزهای جبهه و شهادت‌کمالانه، در محل پناهگاه موجود در ترمینال سابق غرب- کنار میدان آزادی- [در فضایی به وسعت 10 هزار مترمربع] برپا می‌کنند؛ صحنه‌های باحالی درست کرده‌اند و عمدتاً نوجوان‌های دانش‌آموز، طراحی غرفه‌ها را به عهده گرفته‌اند و در مسابقه‌ای برنده شده و نکات قابل‌ توجهی از جبهه و ایثار و شهادت، به نمایش گذاشته‌اند. با چند نفر از آنها صحبت‌ کردم و یادداشتی برایشان نوشتم[4] و در جمع آنها، پس از استماع گزارش سردار [سیدمحمد] حجازی، [فرمانده نیروی مقاومت بسیج]، سخنرانی‌ کردم.[5]

آقای [سید نورالله] طاهری‌ شیرازی، پیشنماز مسجد سهروردی آمد؛ قبل از انقلاب همسایه بودیم. فرزندش، فیلمنامه‌ای برای سریالی درباره حضرت یعقوب و حضرت یوسف نوشته و صداوسیما برای ساخت فیلم کمک نکرده است؛ استمداد کرد. آقای طاهری‌ گفت، اخیراً خوابی دیده که در نجف‌ اشرف است و مردم نجف و حوزه، برای استقبال و شنیدن سخنرانی من، در بیرون شهر اجتماع عظیمی برپا کرده بودند. در سخنرانی‌ گفته‌ام‌ که تصمیم دارم، دانشگاه عظیم اسلامی به نام «محی‌الدین» بسازم و حاضران یک‌صدا تأیید کرده‌اند و ایشان به من‌ گفته، چون محی‌الدین، مداحی شخصی را می‌کند که بعضی از علما، نظرات فلسفی او را قبول ندارند، بهتر است به نام «احیاءالدین» باشد. معتقد است، خواب‌هایش باتجربه صادق است.

آقای [عباسعلی] علیزاده، رئیس دادگستری تهران آمد. در مورد حکم ممنوع‌الخروج شدن موقت ناصر طبسی، [فرزند آقای عباس واعظ طبسی، تولیت آستان قدس رضوی] توضیح داد که به خواست آقای [سیدمحمود هاشمی] شاهرودی، [رئیس قوه قضاییه] و دستور رهبری صادر شده و خود ایشان مخالف بوده، چون دلیلی بر اتهام‌ها در دادگاه ارائه نشده است. به‌خاطر بدهی‌های شرکت المکاسب – تابع آستان‌قدس- به بانک است. خواست‌ کمک‌ کنم، برای اینکه آقای طبسی، بی‌جهت نرنجند. توضیحاتی در مورد پرونده [برادر آقای مسیح مهاجری]، رئیس دفتر معاون اول [رئیس‌جمهور] و نیز بی‌محتوا بودن برنامه مبارزه با فساد مالی داد.

تظاهرات علیه سیاست‌های جنگی آمریکا در بسیاری از کشورها ادامه دارد و آمریکا، تحریم پاکستان و هند را لغو کرده و هنوز بر طبل جنگ می‌کوبد.»

منبع: کتاب خاطرات هاشمی در سال ۱۳۸۰؛ «افراط در اختلاف»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا