خرید تور تابستان ایران بوم گردی

خاطرات هاشمی 29 شهریور سال 80 | برنامه مبارزه با تروریسم

انصاف نیوز: خاطرات روزنوشت آیت‌الله اکبر هاشمی در شهریور سال ۱۳۸۰ را در ادامه می‌خوانید:

پنج‌شنبه 29 شهریور 1380 | 2 رجب 1422 20 سپتامبر 2001

«دیروز و دیشب، باران زیادی در تهران و بعضی شهرهای دیگر باریده و شروع خوبی برای پاییز است. در دفتر کوشک بودم. عصر به خانه برگشتم و تا آخر شب، به مطالعه و اصلاح نمایه تفسیر راهنما و دیدن گزارش‌ها گذشت.

تونی بلر، نخست‌وزیر انگلستان، در مسیر آمریکا از داخل هواپیما، تلفنی با آقای [سیدمحمد] خاتمی، [رئیس‌جمهور]، صحبت طولانی در مورد برنامه مبارزه با تروریسم داشته است. ما می‌گوییم، این برنامه باید با تصویب سازمان ملل و زیر نظر آن باشد و آمریکا و دیگران، چنین حقی ندارند. آن‌ها اصرار دارند که با آمریکا همکاری شود و ایران اصولاً با حمله به افغانستان مخالف است؛ مثل بسیاری از کشورهای دیگر.

آمریکا امروز اعلام کرد که دستور حرکت هواپیماها و ناوها به منطقه مدیترانه و دریای عمان و خلیج فارس داده است و رسماً می‌گویند، به سایر حامیان تروریسم هم تعرض خواهد شد. اختلاف در پاکستان، بسیار جدی است. [پرویز] مشرف، [رئیس‌جمهور پاکستان]، می‌خواهد با آمریکا همکاری‌کنند و احزاب و علما و بسیاری از مردم مخالف‌اند. اجلاس علمای افغانستان، امروز به کار خود پایان داد و در بیانیه‌ای اعلام کرد که آقای بن‌لادن، اگر می‌تواند داوطلبانه از افغانستان برود و اگر آمریکا به افغانستان حمله کرد، جهاد بر همه مسلمین واجب می‌شود و از آمریکا خواست، ادله خود را ارائه کند و وارد مذاکره شود. آمریکا جواب داده که وقت مذاکره گذشته، موقع عمل است.

در فلسطین هم آتش‌بس اعلام شده، نقض شد و گروه‌های جهادی هم اصلاً آن را قبول ندارند. در آمریکا و بعضی از کشورهای غربی و استرالیا، به افراد و مساجد و مراکز اسلامی حمله و اهانت می‌شود. در آمریکا، تاکنون سه نفر مسلمان لبنانی کشته شده‌اند و یک نفر سیک هندی هم به خاطر شباهت به مسلمین، کشته شده است.»

منبع: کتاب خاطرات هاشمی در سال ۱۳۸۰؛ «افراط در اختلاف»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا