خرید تور تابستان ایران بوم گردی

خاطرات هاشمی ۲۱ مهر سال ۸۰ | علت «تظاهرات» لندن

انصاف نیوز: خاطرات روزنوشت آیت‌الله اکبر هاشمی در مهر سال ۱۳۸۰ را در ادامه می‌خوانید:

شنبه 21 مهر 1380 | 25 رجب 1422 13 اکتبر 2001

«اخوی محمد، [مشاور رئیس‌ جمهور] آمد. در مورد بحث‌های تعزیرات و [مبارزه با قاچاق] مواد مخدر در کمیسیون‌های مجمع [تشخیص مصلحت نظام] گزارشی داد و گفت، بزرگ‌ کردن خطر حمله‌های شیمیایی و میکروبی در آمریکا، احتمالاً برای تقویت زمینه گسترش جنگ است. آقای [محمدحسین] لواسانی، سفیرمان از ترکیه آمد. گزارشی از وضع روابط داد و پیشنهاد داشت که از شرایط نیاز آمریکا به همکاری ما در منطقه برای رفع تحریم و منزوی کردن منافقان [= سازمان مجاهدین خلق] استفاده شود.

آقای [سیدمحمود] حسینی، شهردار منطقه ده تهران آمد. از مزاحمت‌های شورای شهر تهران با کارهای شهرداری انتقاد داشت و برای ادامه طرح نواب و [بزرگراه] یادگار امام که ناقص مانده‌اند، استمداد کرد. عصر آقای باقری، معاون پارلمانی وزارت اطلاعات آمد و در مورد اجلاس هماهنگ‌ کردن احزاب گزارش داد و خواست که سخنرانی در این اجتماع داشته باشم و برای گرفتن پیام از رهبری، کمک کنم. سال گذشته، رهبری با برپایی اجلاس مخالفت کردند و امسال مخالفتی ندارند.

حملات آمریکا به افغانستان ادامه دارد و آمریکا اعتراف کرده که به اشتباه، یک منطقه مسکونی را در کابل بمباران کرده و ملاعمر، رهبر طالبان، به پیشنهاد جدید [جرج] بوش، [رئیس‌جمهور آمریکا]، برای تحویل [اُسامه] بن‌لادن، [رهبر القاعده]، برای توقف جنگ را رد کرده و گفته نمی‌توانیم به یک انسان بی‌پناهی که پناه داده‌ایم، ستم کنیم و از کشورهای اسلامی خواسته است که با آمریکا مبارزه کنند. نگرانی آمریکایی‌ها از سلاح‌های میکروبی، به اروپا هم سرایت کرده است.

امروز روز اعتراض جهانی به حملات آمریکا اعلام شده و در بیشتر کشورهای دنیا، تظاهرات وسیع مردمی بوده و جالب است که در لندن، تظاهرات صدهزار نفری اعتراضی شدید بوده است. در نیجریه، درگیری پیش‌ آمده و هشت نفر کشته شده‌اند. بین گرجستان و روسیه مشاجره پیش آمده است. فرمانده نیروی هوایی اوکراین، با پذیرش مسئولیت برخورد موشک اوکراین به هواپیمای روسی، استعفا داده است.»

منبع: کتاب خاطرات هاشمی در سال ۱۳۸۰؛ «افراط در اختلاف»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا