خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«عملیات حفاظت و مرمت ۳ قلعه تاریخی در بلوچستان آغاز شد»

معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان از آغاز عملیات حفاظت و مرمت قلعه‌های سب، شارک و ناصری در جنوب استان خبر داد.

به گزارش سایت بامداد زاهدان، «مجتبی سعادتیان گفت: از ابتدای امسال کار بررسی و آسیب‌شناسی قلعه‌های سب سراوان، شارک قصرقند و ناصری واقع در شهرستان ایرانشهر توسط کارشناسان استانی انجام شد که در حال حاضر نیز با اعتباری بالغ بر ۷۵۰ میلیون تومان آغاز شده است.

معاون میراث‌فرهنگی استان سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: عملیات مرمت و بازسازی هر کدام از این بناها با توجه به بافت و مصالح و تخریب‌هایی که دارند از سوی معاونت میراث اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در حال انجام است.

او افزود: علاوه بر این بناهای تاریخی چون مسجدهای فنوج و عبدالقادر نیکشهر، قلعه زابلی مهرستان و قلعه سرباز نیز در دست مرمت و بازسازی توسط این اداره‌کل قرار گرفته‌اند که همه به طور مجزا با اعتبارهای جذب شده آغاز به کار کرده‌اند و در حال حاضر پیشرفت‌های چشمگیری دارند.

به گفته سعادتیان، برای حفاظت و مرمت قلعه ناصری اعتباری بالغ بر ۲۵۰ میلیون تومان، قلعه شارک ۲۰۰ میلیون تومان و برای قلعه سب بیش از ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار تخصیص داده شده است.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا