خرید تور تابستان ایران بوم گردی

تفنگ رسانه و خشابی که از دروغ پُر است | غلامرضا بنی اسدی

غلامرضا بنی اسدی، روزنامه‌نگار، در یادداشتی که در اختیار انصاف نیوز قرار داده است، نوشت:

ما با یک جنگ همه جانبه مواجهیم. جنگی تمام عیار که همه شئون زندگی ما را در بر می گیرد. دیگر جنگ در قالب نظامی محصور و محدود نیست که بتوان خود را برای رفتن به جبهه آماده کرد. دیگر با ایثار و از خود گذشتگی نمی شود هژمونی ساخت و دشمن را با همه برتری تسلیحاتی اش مغلوب کرد. در جنگ امروز یک صفحه اش نظامی است که در جغرافیای فلسطین و لبنان محدود شده است اما صفحات دیگر آن به گستره جهان گشوده است و دست های ناپاک، بازوی اندیشه های ناپاک می شوند تا در این جنگ جهانگیر، الگوهایی ذهنی ما را تغییر دهند.

هجوم همه جانبه به ضمیر ما برای همین است که با این تغییر، زمین را از زیر پای ما بکشد. آنان به تجربه می دانند که تا در ضمیر جامعه ای مرتفع سازی نکنند، در زمین شان پا هم نمی توانند بگذارند. نه که نمی توانند پا بگذارند که شاید پای شان از زمینی که غصب کرده اند هم کوتاه شود. به همین خاطر است که همه توان خود را برای جنگ ترکیبی می گذارند. ابزارشان هم جعل است و دروغ. هیچ حد و مرزی هم نمی شناسند.

در این وادی است که سربازان فارسی زبان خود را به میدان می فرستند. ما با کلی فارسی زبان مواجهیم که عبری فکر می کنند. عبری تحلیل می کنند و عبری نتیجه ای می گیرند که به نفع رژیم اشغالگر است. به لطایف الحیل می کوشند حرف به حرف خود را چنان به ذهن مخاطب سنجاق کنند که دلش فروبریزد. اگر هوشیار نباشیم، از دل هرکداممان یک ارگ بم می سازند. ارگی که با زلزله ویران شده است. این همه امواج روانی – رسانه ای کم از آن زلزله مرگبار ندارد که بیشتر هم اثر می گذارد. برای بم سازی دل ما، ساعت به ساعت زلزله ایجاد می کنند. فلان سردار را یک بار می کشند. دروغ شان که آشکار می شود، زخم های تنش را می شمارند. این هم که عیان می شود – بی آن که دروغ های پیش گفته را به روی خود بیاورند- دروغی تازه ساز می کنند.

می کوشند اگر شخص افراد را نتوانسته اند در انفجار و انتحار از میان بردارند با ترور شخصیت، میدان را از حضور او خالی کنند. در برابر این جنگ پر خطر باید از قرآن زرهی بر تن کرد. همان که در آیه 6 سوره مبارکه حجرات می خوانیم؛” يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِنْ جَاءَكُمْ فَاسِقٌ بِنَبَإٍ فَتَبَيَّنُوا أَنْ تُصِيبُوا قَوْمًا بِجَهَالَةٍ فَتُصْبِحُوا عَلَىٰ مَا فَعَلْتُمْ نَادِمِينَ؛ ای مؤمنان، هر گاه فاسقی خبری برای شما آورد تحقیق کنید، مبادا از روی نادانی به قومی رنجی رسانید و سخت از کار خود پشیمان گردید.”

فاسق تر از رسانه هایی که آبشخورشان پندار های صهیون است، در عالم وجود ندارد. پس چشم بسته تسلیم نشویم. بی تامل با بازنشر محتوای تولیدی این فاسقان درگناهِ تشییع فاحشه شریک نشویم. بدانیم، حتی اگر خشاب تفنگ شان از گلوله خالی شود، خشاب رسانه ای شان از دروغ خالی نمی شود…

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا