خرید تور تابستان

خاطرات هاشمی ۳۰ مهر سال ۸۰ | چرا مردم به خیابان آمدند؟

انصاف نیوز: خاطرات روزنوشت آیت‌الله اکبر هاشمی در مهر سال ۱۳۸۰ را در ادامه می‌خوانید:

دوشنبه 30 مهر 1380 | 5 شعبان 1422 22 اکتبر 2001

«شورای اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی آمدند. گفتند، اتحادیه بیش از 30 انجمن عضو دارد و قوی‌ترین مجموعه است و از متلاشی‌ شدن [دفتر] تحکیم وحدت، ابراز شادمانی‌ کردند و از آقای [محسن] قمی، مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها، به خاطر بی‌توجهی نسبت به خودشان و کمک زیاد به تحکیم، شکایت کردند و برخلاف اتحادیه انجمن‌های اسلامی مستقل دانشگاه آزاد اسلامی، از آقای سیادتی، مسئول انجمن‌ها ابراز رضایت نمودند و نمونه‌هایی از کارها را ارائه دادند.

آقای [علی‌اصغر] هادی‌زاده، نماینده دلیجان و محلات آمد. برای ائمه جمعه و فرمانداران شهرستان، برای مشورت درباره مراسم شهید [فضل‌الله] محلاتی، وقت خواست و گفت، وضع روحی نمایندگان مجلس، به خاطر اقدامات قوه قضاییه و شورای نگهبان، خوب نیست و گفت، احتمال استعفای دسته‌جمعی در صورت بازداشت نمایندگان هست. از من خواست که برای حل مشکل کمک کنم. از دوم خردادی‌ها و جانباز است.

[آقای محمد صمدی]، مسئول [سازمان] جنگل‌ها و مراتع آمد. گزارشی از وضع جنگل‌ها و مراتع داد و گفت، به خاطر فشار برداشت چوب از جنگل را کم کرده‌اند و مشکلات در واگذاری اراضی بایر به مردم برای احیا را شرح داد که معمولاً از طریق دادگاه‌ها انجام می‌شود و مانع سرمایه‌گذاری و اعتماد است و خواست مجمع [تشخیص مصلحت نظام] فکری بکند.

عصر جمعی از اساتید جامعه‌شناسی [انجمن جامعه‌شناسان] آمدند و از عدم توجه مسئولان به محققان جامعه‌شناسی و عدم استفاده از تحصیل آنها در تصمیمات گفتند و از من خواستند که برای فعال‌ شدن‌شان کمک‌ کنم. راهکارهایی پیشنهاد شد و قرارشد پیگیری شود.

بمباران افغانستان ادامه دارد. روی هرات و مراکز تجمع طالبان متمرکز شده و با فشاری که روی طالبان در جبهه‌ها آمده، جبهه متحد به مزارشریف نزدیک شده و اروپاییان حمایت از ظاهرشاه را علنی‌کرده‌اند. فشار اسراییل بر فلسطینی‌ها زیاد است. [یاسر] عرفات، [رییس تشکیلات خودگردان فلسطین]، جبهه خلق [برای آزادی فلسطین] را غیرقانونی اعلام کرده است.

دیشب بعد از اعلام شکست تیم ملی فوتبال ایران از بحرین، در تهران و بسیاری از شهرها، افرادی به خیابان ریخته‌اند و خرابکاری زیادی کرده‌اند و علیه نظام شعار داده‌اند و صدها نفرشان هم بازداشت شده‌اند. دیشب هم با پخش شایعه اقدام فیفا در اثر شکایت ایران، برای ابطال نتیجه مسابقه بحرین، باز اخلالگرانی در خیابان‌ها جمع شده‌اند. رهبری قرار بود فردا به اصفهان بروند، اعلام کردند به خاطر سرماخوردگی یک هفته تأخیر می‌اندازند. یک طاق نصرت هم در اصفهان آتش‌ گرفته است.»

منبع: کتاب خاطرات هاشمی در سال ۱۳۸۰؛ «افراط در اختلاف»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا