خرید تور تابستان

کم‌آبی در روستاییان شهرستان دلگان سیستان و بلوچستان

کمبود آب آشامیدنی داستان تکراری اهالی روستاهای شهرستان دلگان است که از سال‌های گذشته با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنند.

به گزارش سایت عصر هامون (زاهدان)، «کمبود آب آشامیدنی در برخی از روستاهای شهرستان دلگان قصه همیشگی است و در تمام فصول سال جریان دارد، کم آبی مشکل چندین‌ساله‌ای است که گریبان‌گیر مردم برخی از روستاها و شهر گلمورتی دلگان شده است.

مشکل کمبود آب آشامیدنی معضلی است که باتوجه‌به افزایش جمعیت خانوارهای این روستاها بیش از گذشته مشاهده می‌شود.

به گفته اهالی این مناطق باوجوداینکه تعداد بالایی از خانوار در این روستاها زندگی می‌کنند؛ اما لوله‌کشی آب و منبع آبی وجود ندارد.

در بعضی از روستاهای شهرستان دلگان روزانه تقریباً یک ساعت آب دارند که با این وضعیت زندگی روزمره‌شان دچار مشکل شده است.

اصلاح خط انتقال برگشت به مخزن شهر گلمورتی تا پایان سال انجام می‌شود

علیرضا نارویی معاون بهره‌برداری شرکت آبفا سیستان و بلوچستان،بیان کرد: عملیات آبرسانی به برخی روستاهای دلگان در حال انجام است و اصلاح خط انتقال برگشت به مخزن شهر گلمورتی تا پایان سال انجام می‌شود.

او افزود: مشکل ۶ روستای شهرستان دلگان با اجرا خط برق حل خواهد شد و برخی روستاهای دیگر در طرح محرومیت‌زدایی الحاق شدند و مصوب شده به‌زودی طرح‌ها انجام شود تا مشکلات مردم این مناطق حل شود.

این مسئول ادامه داد: طرح آبرسانی به ۸ مدرسه و ۲ خانه معلم نیز در روستای چاه کشی به بهره‌برداری رسیده است.

او عنوان کرد: همچنین تفاهم‌نامه‌ای بین شرکت آبفا استان و مؤسسه خیریه نیک‌اندیشان باهدف آبرسانی به روستاهای چاه کشی منعقد شده است.

نارویی خاطرنشان کرد: با انعقاد این تفاهم‌نامه حدود هزار و ۱۰ نفر از دانش‌آموزان روستاهای دلگان از طرح‌های آبرسانی استفاده می‌کنند.

او اظهار کرد: طبق برنامه‌ریزی تا پایان سال تحصیلی جاری ۳۰ مدرسه دیگر در سیستان و بلوچستان از لوله‌کشی آب بهره‌مند می‌شوند.

در حال حاضر ۵۴ روستای شهرستان دلگان با جمعیتی بالغ بر ۳۲ هزار نفر با تنش آبی مواجه‌اند که رفع این مشکل نیازمند نسخه اساسی و همت مسئولان را می‌طلبد.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا