خرید تور تابستان

اعتراض به افزایش شهریه دانشگاه آزاد | سالی ۱۸۰ میلیون!

یکی از مخاطبان انصاف نیوز در پیامی از افزایش ۲۰۰ درصدی شهریه دانشگاه آزاد در رشته‌های پزشکی، داندانپزشکی، داروسازی و پرستاری انتقاد کرده است و می‌پرسد هیئت امنای دانشگاه آزاد بر چه اساسی این‌قدر هزینه‌ها را افزایش داده است؟

به گزارش انصاف نیوز، طبق گفته‌ی یکی از مخاطبان، شهریه‌ی سالانه دانشگاه آزاد واحد تهران پزشکی، حدودی ۴۰ میلیون بوده است که درحال‌حاضر به ۹۰ میلیون تومان و سالانه ۱۸۰ میلیون رسیده است.

او می‌گوید این افزایش قیمت در استان‌ها بیشتر از تهران بوده، زیرا دانشجویان قبلا ترمی ۳۰ میلیون شهریه پرداخت می‌کردند و حالا شهریه ۹۰ میلیون شده است.

این مخاطب از اعلام نشدن این مصوبه در دفترچه‌های مربوطه انتقاد می‌کند و می‌گوید شهریه‌ها را بدون اطلاع‌رسانی قبلی، افزایش داده‌اند تا خانواده‌ها در عمل انجام شده قرار بگیرند!

او در ادامه می‌گوید افرادی که در این رشته‌ها قبول شده‌اند، رتبه‌های سه‌هزار کنکور هستند و با این شرایط در حقشان اشراف می‌شود؛ چون با این افزایش شهریه، یا خانواده‌ها مجبور هستند خانه‌هایشان را بفروشند تا از پسِ شهریه بربیایند، داوطلبان باید از رفتن به دانشگاه منصرف شوند که در این صورت دو سال از عمرشان هدر رفته است!

به گزارش انصاف نیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا، «داوطلبان رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی که شمار آنها به کمتر از ١٠٠ نفر می‌رسید، روز سه‌شنبه مقابل سازمان مرکزی دانشگاه آزاد حضور یافتند و علت تجمع خود را کاملا صنفی و در اعتراض به افزایش چند برابری شهریه بدون اطلاع قبلی و پس از اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ اعلام کردند.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا