خرید تور تابستان

خاطرات هاشمی ۳ آبان سال ۸۰ | درخواست آمریکا از اسرائیل چه بود؟

انصاف نیوز: خاطرات روزنوشت آیت‌الله اکبر هاشمی در آبان سال ۱۳۸۰ را در ادامه می‌خوانید:

پنج‌شنبه 3 آبان 1380 | 8 شعبان 1422 25 اکتبر 2001

«دیشب باران داشتیم. امروز مسابقه فوتبال ایران و امارات، با پیروزی یک بر هیچ ایران، برگزار شد و شادمانی جوانان در خیابان‌ها، حوادث تلخ شب‌های گذشته را نداشت. آمریکا از اسراییل خواسته، به اشغال شهرهای فلسطینی در کرانه باختری پایان بدهد. اسراییل فقط از روستای بیت‌ریما خارج شده است. اگر آمریکا صادق باشد، باید فشار جدی بیاورد. پارلمان اروپا خواسته که کشورهای اروپایی، همکاری با ایران را برای حمایت از اصلاح‌طلبان، علیرغم تحریم آمریکا، توسعه بدهند

در کراچی [پاکستان]، تظاهرات تُند و خشنی برای شهادت 35 نفر از حرکت المجاهدین کشمیر در افغانستان، برپا شده و این باعث شرمندگی پاکستان شده که محل دوستان پاکستان، بمباران شده و هند از این حادثه خوشحال است. تلفات غیرنظامیان در افغانستان زیاد است؛ منجمله انهدام یک اتوبوس و کشته شدن مسافران و انهدام چند روستا در اطراف قندهار و هرات.

وزارت دادگستری آمریکا، اخبار مربوط به شکنجه متهمان به عملیات تروریستی در آمریکا را ردکرد؛ حدود 800 نفر را بعد از حوادث 11 سپتامبر بازداشت کردند و در بسیاری از کشورهای دیگر، افراد مظنون با خواست آمریکا بازداشت شده‌اند.

امروز بخشی دیگر از مجلس سنای آمریکا، به خاطر آلوده بودن به باکتری سیاه زخم تعطیل شد. طارق عزیز، [معاون نخست‌وزیر عراق]، بعد از افشای گرفتن باکتری سیاه زخم از آمریکا در جریان جنگ برای استفاده علیه ایران، گفت که آنها را بعد از جنگ، منهدم کرده‌اند.»

منبع: کتاب خاطرات هاشمی در سال ۱۳۸۰؛ «افراط در اختلاف»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا