سخنگوی وزارت خارجه پاکستان اعلام کرد مذاکرات فنی میان ایران و آمریکا پس از یک وقفه موقت، روز ۳۰ ژوئن (۹ تیر) از سر گرفته خواهد شد.
به گزارش انصاف نیوز به نقل از شینهوا، طاهر اندرابی، سخنگوی وزارت خارجه پاکستان، در نشست هفتگی با خبرنگاران گفت اسلامآباد و دوحه در هفتههای آینده نیز به همکاری با تیمهای فنی ایران و آمریکا ادامه خواهند داد تا اجرای تفاهمنامه صلح میان دو طرف تسهیل شود.
به گفته وی، توافق اولیه حاصلشده و نخستین دور گفتوگوهای ایران و آمریکا در سوئیس بار دیگر نشان داده است که دیپلماسی و گفتوگو همچنان مؤثرترین راه برای حلوفصل مسالمتآمیز اختلافات و بحرانهاست.
سخنگوی وزارت خارجه پاکستان همچنین از حمایت کشورهای مختلف از نقش میانجیگرانه اسلامآباد در کاهش تنشها و پیشبرد روند گفتوگوها قدردانی کرد.
اعلام زمان ازسرگیری مذاکرات فنی در حالی صورت میگیرد که طی روزهای گذشته اظهارات متناقض مقامهای ایرانی و آمریکایی درباره جزئیات توافق احتمالی، ابهامهایی را درباره روند مذاکرات ایجاد کرده بود. با این حال، تعیین زمان برای ادامه گفتوگوها میتواند نشانهای از تداوم مسیر دیپلماتیک میان تهران و واشنگتن باشد.
انتهای پیام




