خرید تور تابستان ایران بوم گردی

بهترین سرمایه گذاری در شرایط تورم چیست؟

رپورتاژآگهی

در این دنیای پر تورم، سرمایه گذاری به انتخاب اول افراد آگاه و آینده نگر تبدیل شده است. سرمایه گذاری هم که این روزها به هزار و یک روش گوناگون قابل انجام است. مثلا از خرید طلا و سکه گرفته تا مسکن و ارز دیجیتال، همه و همه جز ایده آل‌ترین گزینه‌ها برای سرمایه گذاری‌های بلند مدت و کوتاه مدت به شمار می‌روند.

 اما برای اینکه سرمایه خود را به سودآورترین شیوه ممکن ذخیره کنید، لازم است که با بهترین روش‌های سرمایه گذاری در شرایط تورم آشنایی داشته باشید. به همین دلیل در این مطلب تصمیم گرفتیم به معرفی این روش‌ها پرداخته و شما را با برخی نکات مهم در زمینه طلا آشنا نماییم. با ما همراه باشید.

اهمیت سرمایه گذاری در شرایط تورم

چرا سرمایه گذاری کنیم؟ واضح است! فرض کنید سرمایه شما یک تکه یخ کوچک است، حال قطعا تورم همانند خورشید سوزان این تکه یخ را به مرور آب خواهد کرد. این یعنی بی ارزش شدن و هدر رفت سرمایه شما!

پس بهترین راه این است که با کمک افراد متخصص برای یک سرمایه گذاری موفق و هدفمند اقدام کنید. اینگونه نه تنها ارزش پولتان را حفظ کرده‌اید، بلکه در دراز مدت سرمایه شما با سود مطلوبی نیز همراه خواهد بود.

معرفی ۷ روش سرمایه گذاری پر سود در شرایط تورم

و اکنون به جذاب‌ترین بخش این مطلب رسیده‌ایم. بخش سرمایه گذاری‌های شیرین و سودآور! در این قسمت به شما ۷ روش سرمایه گذاری ایمن و پرسود در دوران تورم را معرفی خواهیم کرد:

 

خرید طلای آب شده

محال است صحبت از سرمایه گذاری‌های سود آور شود و نامی از طلای آب شده به میان نیاید. طلای آب شده در واقع همان مواد اولیه طلاسازان است که در ساخت شمش طلا، سکه و جواهرات زینتی به کار می‌رود. حال چرا طلای آب شده؟ چون نقدینگی بسیار بالایی دارد.

یعنی تقاضای زیادی داشته و هنگام فروش آن با هیچ چالشی مواجه نخواهید بود. چرا که خریداران بسیاری خواهد داشت. از آن مهمتر، طلای آب شده اجرت ندارد. به همین خاطر خرید آن کمترین هزینه را داشته و از طرفی دیگر با سود بیشتری نیز همراه خواهد بود. اما خرید طلای بدون اجرت در روش سنتی شاید روش آسانی نباشد. برخی وب سایت ها مانند سایت خرید طلای طلاسی این کار را تسهیل کرده اند. برای خرید و فروش آنلاین طلا میتوانید از سایت طلاسی که یکی از شناخته شده ترین و معتبرترین سایت ها در این زمینه است استفاده کنید.

 

خرید سکه

سکه هم که این روزها جز پرچم داران بهترین روش‌های سرمایه گذاری در شرایط تورم به شمار می‌رود. سکه در انواع مختلف گرمی، طرح جدید، طرح قدیم، پارسیان و … موجود بوده و شما می‌توانید بر حسب بودجه خود مناسب‌ترین نوع آن را خریداری نمایید. اما یکی از ضعف‌های این نوع سرمایه گذاری، وجود حباب در بازار سکه است، که عدم آگاهی از شرایط بازار و تحلیل نادرست، ممکن است منجر به ضررهای قابل توجهی شود.

خرید شمش طلا

اگر به دنبال پرسودترین و بهترین سرمایه گذاری در شرایط تورم هستید، بی شک خرید شمش طلا ایده آل‌ترین گزینه برای شما خواهد بود. البته این روش را به کسانی پیشنهاد می‌کنیم که بودجه زیادی در اختیار داشته و به دنبال یک سرمایه گذاری بلندمدت هستید.

حال خرید شمش طلا قطعا در بازه‌های زمانی طولانی سود فوق العاده‌ای به همراه خواهد داشت. به هر حال این روش، خرید طلا در ابعاد بالاست و میزان رشد سرمایه بسیار بالایی خواهد داشت. خرید شمش طلا شاید برای عموم افراد امکان پذیر نباشد چراکه باید بودجه شما در حدی باشد که بتوانید شمش طلا بخرید. وب سایت طلاسی امکان خرید کم کم شمش طلا را فراهم کرده است. شما میتوانید در طلاسی به صورت اندک اندک در طلا پس انداز کنید و زمانی که طلای شما به وزن مطلوبی رسید شمش طلای خود را تحویل بگیرید. بدین ترتیب در شرایط تورم پول های اندک هم میتوانند تبدیل به سرمایه های ارزشمند شوند. وب سایت طلاسی یک وب سایت معتبر خرید و فروش طلا است که میتوانید به صورت 24 ساعته در 7 روز هفته اقدام به خرید و فروش طلا کنید.

 

خرید جواهرات طلا

شاید وقتی حرف از سرمایه گذاری در شرایط تورم به میان می‌آید، آخرین گزینه ای که به ذهنتان می‌رسد، خرید جواهرات طلا باشد. آن هم فقط به خاطر اینکه به جواهرات کارمزد و گاها مالیات تعلق می‌گیرد.

اما اگر قصد شما از سرمایه گذاری فقط حفظ ارزش پولتان است، قطعا خرید و به‌تبع آن پرداخت سود و اجرت ساخت بالا برای شما مناسب نخواهد بود. طلاسی در این زمینه یعنی سرمایه گذاری به صرفه برای حفظ ارزش دارایی نقدی، بهترین گزینه برای خرید طلای خام و بدون اجرت بوده و از اعتبار لازم برخوردار است.

خرید ارز و دلار

دیگر روش سرمایه گذاری در شرایط تورم خرید ارز و دلار است. در سال‌های گذشته ارز و دلار نوسانات زیادی داشته‌اند و اگر بخواهید در این زمینه سرمایه گذاری کنید می‌بایست حتما از افراد متخصص و با تجربه راهنمایی دریافت کنید. اما با وجود اینکه خرید دلار ریسک زیادی دارد، هنوز هم به عنوان روشی ایده آل در زمان تورم به شمار می‌رود.

 

خرید مسکن

شاید اگر در گذشته خرید ملک را به عنوان یک روش سرمایه گذاری توصیه می‌کردیم، برایتان عجیب و دور از ذهن بود. اما اگر به قیمت ملک در چند سال اخیر نگاهی بیندازید، خواهید دید که مسکن بارها و بارها خود را به عنوان روشی ایمن برای سرمایه گذاری اثبات کرده است.

گویا که نرخ مسکن هرساله رو به رشد بوده و قطعا خرید ملک به افرادی که سرمایه زیادی در اختیار دارند بسیار توصیه می‌شود.

 

سپرده گذاری در بانک

آخرین روشی که برای سرمایه گذاری در شرایط تورم پیشنهاد می‌کنیم، سپرده گذاری در بانک است. چرا آخرین روش؟ چون سود بانکی بسیار کمتر از نرخ رشد تورم خواهد بود. در نتیجه سپرده گذاری در بانک قطعا جز روش‌های پرسود به شمار نرفته و بهتر است به عنوان آخرین گزینه به آن فکر کنید.

 

بهترین روش سرمایه گذاری در شرایط تورم کدام است؟

و حالا از میان این همه روش کدام یک را انتخاب کنیم؟ قطعا خرید طلای آب شده، چون اجرت ساخت ندارد، معمولا به آن مالیات تعلق نخواهد گرفت، می‌توانید به هر میزان که بخواهید آن را خریداری کنید و مهمتر از همه تقاضا و خریداران زیادی دارد.

 بعد از طلای آب شده نیز به ترتیب خرید سکه، خرید جواهرات، خرید ارز و خرید مسکن توصیه می‌شود.

سخن پایانی

در این نوشته بهترین و آینده دارترین روش‌های سرمایه گذاری در شرایط تورم را به شما معرفی نموده و فاکتورهای مثبت و منفی هر یک را به طور دقیق مورد آنالیز و بررسی قرار دادیم. قطعا خرید هر نوعی از طلا، هنوز هم به عنوان بهترین روش سرمایه گذاری در شرایط کنونی به حساب می‌آید.

 پس برای سرمایه گذاری باید اولین گزینه مدنظرتان طلا باشد.

برای سرمایه گذاری در طلا بهترین روش خرید از وب سایت های خرید و فروش آنلاین طلا است. یکی از وب سایت های معتبر در این زمینه وب سایت معتبر طلاسی است و میتوانید به راحتی در آن اقدام به خرید و فروش طلا کنید.

سوالات متداول

  • خرید طلای خام بیشتر پیشنهاد می‌شود یا خرید دلار؟

قطعا خرید طلای خام ، چون نرخ امنیت سرمایه بالاتری دارد.

  • خرید طلا یا مسکن؟ کدام یک بهتر است؟

برای سرمایه گذاری در ابعاد کوچکتر و زود بازده‌تر، قطعا خرید طلا مناسب‌تر خواهد بود. اما برای سرمایه گذاری بلند مدت و با حاشیه سود بالا، خرید مسکن گزینه بهتری خواهد بود.

  • چرا خرید طلای آب شده بیشتر از سایر روش‌ها توصیه می‌شود؟

چون کارمزد ندارد، حاشیه سود بالایی دارد، نقدینگی زیادی داد و هزار و یک فاکتور مثبت دیگر!

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا