خرید تور تابستان ایران بوم گردی

افشاگری روحانی نزدیک به قالیباف از رائفی پور

جلیل محبی گفت: برخی از پول‌هایی که به حساب اشخاص حقیقی واریز شده، دوباره به حساب برای رائفی‌پور یا مصاف بازگشته است که این شائبه پول‌شویی دارد و شامل مواد ۱، ۲ و ۳ قانون مجازات اسلامی است که دادستان باید ورود پیدا کند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در چند روز گذشته، لیست تراکنش‌ حساب‌های موسسه رائفی پور، بنیانگذار جبهه صبح ایران که نزدیک به ۱۰۰ میلیارد تومان است در فضای رسانه‌ای منتشر شده است.

در همین راستا، فیلمی از توضیحات جلیل محبی، دبیر سابق ستاد امر به معروف و نهی از منکر در گفتگو با علی علیزاده، در فضای مجازی منتشر شده است که با اشاره به این اسناد گفت: «بر اساس اساس‌نامه مصاف که در اینترنت نوشته شده، گفتند این موسسه برای پژوهش در حوزه مهدویت بوده و درباره حضرت مهدی(عج) می‌خواهد فعالیت کند. پس اگر دادگاه و قوه‌قضائیه به این نتیجه برسد که یک ریال از این پول‌های جمع شده در حوزه غیرمهدویت خرج شده، مشمول ماده ۶۷۴ قانون مجازات اسلامی شده که ۳ تا ۵ سال حبس دارد. بنابراین، دادستان باید رسما ورود پیدا کند زیرا غیرقابل گذشت است.»

وی ادامه داد: «نکته دوم در پول‌هایی است که جابه‌جا شدند؛ یعنی برخی از پول‌هایی که به حساب اشخاص حقیقی واریز شده، دوباره به حساب برای رائفی‌پور یا مصاف بازگشته است که این شائبه پول‌شویی دارد و شامل مواد ۱، ۲ و ۳ قانون مجازات اسلامی است که دادستان باید ورود پیدا کند. برخی از افراد در توئیتر نوشته بودند که سازمان مبارزه با پولشویی باید به این مسئله ورود پیدا کند اما این‌طور نیست. زمانی که در دادگاه به یک جرمی رسیدگی می‌شود و به یک جریم دیگری برخورد می‌کنند، باید در همان دادگاه بررسی شود؛ مگر آنکه حوزه صلاحیت ذاتی آن متفاوت باشد یک بحث حقوقی است.»

محبی گفت: «زمانی که دادستان به این دو حوزه ورود پیدا کند، می‌تواند از بانک مرکزی و مرکز شورای اسلامی استعلام بگیرد. این اسنادی است که در دست مخالفان قالیباف است و ربطی به او ندارد. ما در حقوق دو موضوع داریم، یک پرونده قضایی و یک واقعیت امر.»

وی با بیان اینکه آنچه مهم است پرونده قضایی است، گفت: «پرونده‌های قضایی با صلاحیت یک فردی به نام قاضی بررسی می‌شود. مثلا آیا این پول‌ها در جای دیگر خرج شده‌اند، خیابات در امانت بوده یا مشمول ماده یک یا موارد دیگری از قانون مبارزه با پول‌شویی است یا خیر. همچنین برخی از افراد خاص در خارج از کشور نیز پول‌هایی واریز کردند که دادستان نمی‌تواند به آن ورود پیدا کند و باید ضابطی خاص که وزارت اطلاعات یا سازمان اطلاعات سپاه است استعلام بگیرد.»

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. شما ها چرا ندید بدید هستید. آقا مگر ۱۰۰ میلیارد تومان هم پولی است. بعدش هم آقای رافئعی پور سال هاست که کار سخت می کند. ارزش ایشان از این اندک پول بیشتر است! ایشان جوانیش را، زندگی اش را در طبق اخلاص گذاشته!

    38
    117
  2. آقای رائفی پور.از اینکه زیر تیغ منتقدان هستی،اصلا” نگران نباش.اینو بدون که راهت درسته.در واقع اگه غیراز این میبود باید شک میکردیم.عزیز….من سالهاست با شما آشنام.میدونم دنبال حب دنیا نیستی.پس همیشه همین باش و نترس.ای ول…

    38
    141
  3. اقای رائفی پور میگفت چین یک زندان روباز است پس از چندی گفت واقعآ رئیس جمورش پیرو امام زمان وچین بهشت روی زمین است

  4. جلیل خان،اگر راست میگی و مدرک معتبر دارید به جای آبرو ریزی و نفرت پراکنی درجامعه. .به دادگاه شکایت میکردید.
    مملکت ما امام داره بزرگتر داره قانون داره
    توکه لباس پیامبر می‌پوشید واول جوانی و اول راه هستی.مواظب باشید زیاد تند نرید

    توبااین کارت هم به قانون و هم به امام جامعه دهن کجی میکنی.

  5. زنده باد رائفی پور رحمت به شیری که خوردی .اگه رئیس جمهور هم بشی پشتت هستیم . دنیا افراد باسواد روشنفکر مثل شما میخواد

  6. با سلام آقای محبی همه ملت می‌دانند که جنگ زرگری مابین قدرت هست اگر حقی وجود باشد حاج رائفی پور ملت بیشتر قبول دارند ،تا آن طیفی جنابعالی سنگ آنها را به سینه میزنی ،من بازنشسته نیروهای مسلح با این وضعیت معیشت چه خاکی باید به سر بریزم ،تا الان هم اگر کوتاه آمدم بخاطر شخص مقام معظم رهبری بوده ،آینده قضیه فرق خواهد کرد ،برای بازنشسته نیروهای مسلح چهل میلیون وام ۲۳ درصد در نظر میگیرند ،برای کارمند شهرداری میلیاردی شش درصد ،بچه های مسیولین خارج از کشور عشق حال می‌کنند، بچه من غم غصه میخوره ،عدالت باید برای همه باشه آقای قالیباف چرا شفافیت اجرا نمیکنه ،شفافیت نفت چی شفافیت وووو را چطور همه ملت از همه چی آگاهی کامل دارند ،با پول ملت سوار بر رسانه شدید ،اگر چنانچه به همین منوال پیش رود آینده خوبی در انتظار نیست ،مسیولین به خودشان بیایند،وقت دیر هست .

  7. مردم سوال می کننداقای جلیل محبی دبیرسابق چی شده ازمیان اینهمه مشکلات مملکت انقدرتمرکزتان برروی مسایل اقای رافعی پورشده چرادنبال تخریب اشخاص هستیدقبل ازاینکه جرمی ثابت شودتصورکردیدمردم مثل سابق هستندتحت تاثیرفردمعزول قراربگریندوجریان سازی بشوداگرجرمی واقع شده باشددادستانی بررسی می کندواعلام می کند!

  8. البته باید وام ۶۰۰ میلیونی قرض‌الحسنه آقای محبی هم که تقریبا ۸۰ میلیون ایرانی ازش محروم هستن هم دادستان ورود پیدا کنه

  9. اره اداداش دمت گرم.استاد رائفی پور به این حرفای پوچ توجه نداشته باش با قدرت برو جلو دمار از روزگار این نابکاران دربیار ما همه جوانان باغیرت مثل خودت پوشتت هستیم یا علی مدد

  10. پسرقالیباف باموتور اومده جلومجلس مدارک علیه رائفی پورو داده به محبی اینم روکرده مثل اوندفعه که باموتور اومد وبابت اقامت کانادا درگوش محبی گوهرافشانی کرد،الانم همینه!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا