خرید تور تابستان ایران بوم گردی

پیشنهاد تغییر «ایثارگران» به «فراموش شدگان»

یک جانباز شیمیایی، ضمن ارسال درد دل فرزند یک جانباز جنگ تحمیلی در مورد عدم رسیدگی بنیاد شهید، به مشکلات این قشر پرداخته و خطاب به نمایندگان مجلس نوشت: هر روز خبر اختلاس بنیاد را می دهید و دل خانواده شهدا و ایثارگران را خون می کنید؛ چرا که خود مجلس هم زیر سوال است، تا حالا کجا بودید و وظیفه ی نظارتی شما کجا رفته که اختلاسی بزرگتر از 3000 میلییارد در بنیاد صورت گرفته؟
متن ارسالی درد دل فرزند یک جانباز به همراه نوشته ی این جانباز شیمیایی به انصاف نیوز، در پی می آید:
عباس، فرزند جانباز نخاعی: «سلام بر همه ی دلاور مردان جانباز از بسیجی، ارتشی، سپاهی، کادر و وظیفه! پدر من نخاعی کلستومی مشکل ترکش به شکم، عفونت شدید و … ایشان مدت سی سال است منتظر ویلچرحمام است. تخت تشک که هر ماه می خواهد. کیسه کلستومی، کیسه ادرار، متادون برای درد، اسباب تشک راه برای ماشین و تخت و یک ماشین که بتواند در آن کیسه ادرار یا کلستومی را عوض کند و یک اتاق که در آن راحت باشد. ما سوختیم و مادرم از همه بدتر که تمام این مشکلات را باید ببیند! پول خرید یک ماشین لباسشویی برایش نمی ماند! چون لباس های اون خونی و عفونتی و … ولی چون پول آن نیست مادرم که چند بار دستاش را عمل کرده باید لباس های من و برادرم و خودش را با دست بشوید و مادرم افسردگی شدید دارد. پزشکان معالج او می گویند درمان نمی شود. فقط تحت نظر است! تو را خدا یه مسوول بنیاد ببیند پدرم هیچ، مادرم چقدر دارو مصرف می کند و چون داروی خارجی هست بیمه قبول نمی کند. من دفترچه اقساط پدرم در ماه 1 – چهار صد و هشتاد هزار تومان، 2 – صد و چهار هزار تومان و 3 – دویست و شصت هزار تومان است. غیر از آنها که من نمی دانم پس ما چه بخوریم و چه بپوشیم و چه طور درس بخوانیم! در ضمن کرایه رفت و برگشت ما هم به مدرسه است، از جمله درمان مادرم. تو را خدا فکری کنید!»
جانباز شیمیایی: اینهمه از جنگ گذشته (25 سال)، آقای جعفر زاده نماینده جانباز مجلس فقط اخبار اختلاس در بنیاد رو میده، تازه میگه گفتند علنی نکنید، در ددل این فرزند جانباز از هر ترکش توپ و خمپاره و تیری برای ما جانبازان دردناکتر است، واقعا مسوولان بنیاد اگر این نوشته را بخوانند و دقت نکنند جای بسی تعجب دارد.
پسرم! من شرمنده ی شما هستم، باور کن. کاش یه شماره حساب اعلام می کردی تا ما جانبازان خودمان کمک کنیم که محتاج این نامردان بنیاد نشوی و هم بنیاد و هم نهادهای مسوول دیگر خجالت بکشند.
فرزندم! پدرت اگر در کشورهای غربی بود حتی به عنوان معلول (اگر قهرمان جنگ بود که هست باورکن نور چشم شان بود) همه ی این امکانات را مجانی به او می دادند، افسوس ما ادعای مسلمانی داریم ولی آنجا اسلام با رعایت حقوق دیگران و احترام انسانها و دروغ نگفتن و عدم ریاکاری و رعایت قوانین و حفظ کرامت انسانها خود به خود اجرا می شود. آقایان مسوول بنیاد! به جای ریخت پاش ها و اختلاس ها خانواده شهدا و ایثارگران را دریابید!
آقای جعفرزاده، نماینده محترم رشت و جانباز محترم! درمان جانبازان شاغل چه شد؟
نمایندگان محترم مجلس! چرا از سال 90 تا کنون درمان جانبازان شاغل و بازنشسته را تقریبا معطل گذاشته اید و در اقدامی دیگر از اول سال آن را به کلی قطع کرده اید؛ چرا که هیچ دستگاهی مسوولیت درمان ما را به عهده نمی گیرد؟
آقای جعفر زاده و نمایندگان ایثار گر دیگر مجلس! آیا شما هم در همین مملکت زندگی میکنید؟! و یا اینکه قدرت باعث شده بر همه چیز چشم بپوشید؟
آقایان می دانید جانبازانی که عمل اورژانسی دارند و یا خود و خانواده آنها شیمی درمانی می شوند (سرطان دارند) و یا آن که به دنبال اسپری های شیمیایی بین ادارات و بنیاد سرگردانند چه نفرینی نثار شما می کنند و یاچقدر اسناد درمانی پرداخت شده دارند که هیچکس جوابگویشان نیست؟
آقای لاریجانی! آیا نمایندگان و جانبازان شاغل در مجلس هم همین مشکل را دارند؟ از اول سال ما جانبازان هزاران نامه نوشتیم، ظاهرا گوش شنوایی نیست، بنیاد که متولی درمان ایثارگران است قانون را اجرا نمی کند (بند ج تبصره 19 بودجه ی امسال).
آقای جعفر زاده! هر روز خبر اختلاس بنیاد را می دهید و دل خانواده شهدا و ایثارگران را خون می کنید (چرا که خود مجلس هم زیر سوال است، تا حالا کجا بودید و وظیفه ی نظارتی شما کجا رفته که اختلاسی بزرگتر از 3000 میلییارد در بنیاد صورت گرفته؟) و برای اجرای قانون مصوب خودشان می خواستند استفساریه بدهند که ظاهرا فعلا دلواپسی های دیگری دارند!
ایا ما که مثل شما (اگر یادتان نرفته) از جانمان برای حفظ این نظام مایه گذاشته ایم باید جلوی مجلس جمع شویم و یا جلوی ریاست جمهوری که مشکل ما حل شود؟! در ضمن بهتر است در مصوبه ای کلمه ی ایثارگران را به فراموش شدگان تغییر دهید، چرا که به لطف شما و دولت محترم فعلا از یاد رفته ایم.
انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا