خرید تور تابستان ایران بوم گردی

یادداشت محمود بهشتی و عبدالفتاح سلطانی درباره‌ی اسماعیل عبدی

«محمود بهشتی» و «عبدالفتاح سلطانی» در یادداشتی ضمن مقایسه‌ی حکم سعید مرتضوی با برخی زندانیان دیگر در زندان، درباره‌ی وضعیت «اسماعیل عبدی»، فعال صنفی بازداشت شده از سال 94 ابراز نگرانی کردند.

این یادداشت که توسط محمود بهشتی در تماسی از زندان اوین به صورت تلفنی برای خبرنگار انصاف نیوز قرائت شد، در پی می‌آید:

به نام خداوند جان و خرد، هم میهنان گرامی، این روزها مسوولان قضایی از بازداشت و زندانی کردن سعید مرتضوی به عنوان سند استقلال و افتخار این قوه یاد می‌کنند. سعید مرتضوی که به عنوان دادستان وقت تهران، نقش پررنگی در فاجعه‌ی کهریزک  داشته است، درحالی به جرم معاونت در قتل عمد در دادگاه تجدیدنظر به دوسال حبس محگوم می‌گردد که بسیاری از فعالان سیاسی، مدنی و یا حتی صنفی، با اتهاماتی به مراتب سبک‎تر و یا واهی به مجازات‌هایی سنگین‌تر و حبس‌هایی طولانی‌تر محکوم گردیده‌اند. اگر نبود پیگیری‌های مستمر اولیای پرنفوذ یکی از جانباختگان چه بسا ماجرای کهریزک نیز به سرنوشت پرونده‌های آقای مرتضوی از جمله ماجرای قتل زهرا کاظمی دچار می‌گردید.

در روزهای اخیر خبر مربوط به آزادی مشروط آقای رحیمی (معاون اول آقای احمدی نژاد) هم در صدر خبرها قرار داشت. بسیاری از ما از اخبار مربوط به مرخصی‌های پی‌درپی وی و همچنین سایر مسوولان و آقازاده‌ها آگاه هستیم. مسوولان چه توجیهی برای برخورد‌های متفاوت و تبعیض‌آمیز بین زندانیان مختلف به‌ویژه در زمینه‌ی اجرای مقررات آزادی مشروط و یا اعطای مرخصی استحقاقی  ارائه خواهند کرد.آیا اینگونه برخوردها نشان دهنده‌ی افتخار و استقلال قوه‌قضاییه است؟

اسماعیل عبدی، دبیر ریاضی مدارس تهران، اسلامشهر، رباط‌کریم و شهریار یکی از  مصادیقی است که تنها به دلیل حمایت از حقوق همکاران خود و فعالیت‌های مسالمت‌آمیز صنفی در دادگاهی به ریاست قاضی صلواتی به شش سال حبس محکوم گردیده است. این عضو هیات مدیره‌ی کانون صنفی معلمان از ششم تیرماه 94 تا کنون در زندان به سر می‌برد و با وجود احراز شرایط لازم برای اعمال مقررات آزادی مشروط با مخالفت‌های نهادهای قضایی و امنیتی از این حق قانونی محروم مانده است.اسماعیل عبدی که نوروز امسال نیز همچون دو سال گذشته از حضور در کنار خانواده‌اش محروم مانده از ابتدای بازداشت تا کنون تنها دوبار و آن هم به صورت محدود از حق مرخصی بهره‌مند بوده است و این درحالی است که این فعال صنفی معلمان از بیماری فشار خون و آسم به شدت رنج می‌برد و به ادعای وی، مقامات مسوول از اعزام او به مرخصی استعلاجی هم ممانعت به عمل آورده‌اند.

عبدی دارای سه فرزند است و سومین فرزند او کودکی 3 و نیم ساله است که حدود سه سال از آغوش پدر محروم بوده و پدر نیز از درک لحظات زیبای رشد این دختر معصوم بی بهره بوده است. او از تاریخ 4/2/97 سومین اعتصاب غذای خود را رسما آغاز کرده است و بیم آن می‌رود که این اعتصاب صدمات جبران ناپذیری بر جسم او وارد نماید.

به باور ما زندانی کردن افراد به اتهام فعالیت‌های بشر دوستانه و مسالمت آمیز ظلمی آشکار و محروم کردن آنها از مرخصی استحقاقی و درمانی و همچنین آزادی مشروط اجحاف در حق آنهاست و وضعیت خطرناکی که به‌واسطه‌ی اعتصاب غذا برای این‌گونه افراد به وجود می‌آید ریشه در بی تدبیری کسانی دارد که ناتوانی خود را برای اتخاذ تصمیم صحیح و منطقی به کرات نشان داده‌اند.

با این اوصاف این جانبان ضمن محکوم کردن احکام مذکور و تبعیض‌های ذکر شده و همچنین حمایت از خواست مشروع و قانونی این معلم زندانی مبنی بر استفاده از حق مرخصی و پذیرش آزادی مشروط، از مسوولان قضایی انتظار داریم که با اتخاذ تصمیمی منطقی مانع از بروز عوارض جسمی و یا خدای ناکرده خطرات جانی برای این فعال صنفی معلمان شوند.

با امید به استقرار عدالت و آزادی

محمود بهشتی لنگرودی، عبدالفتاح سلطانی

کدام آقازاده‌ها؟

به گزارش انصاف نیوز، احتمالا «مهدی خزعلی» و «مهدی هاشمی» از جمله کسانی هستند که به نظر به صورتی ویژه در مدت زندان خود و مرخصی‌هایی که تعداد آنها تفاوت چشمگیری با زندانیان دیگر دارد،  مورد اشاره‌ی یادداشت محمود بهشتی و عبدالفتاح سلطانی باشند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا