خرید تور تابستان ایران بوم گردی

طهماسب مظاهری: سیف مهم نیست، سیاست مهم است

در چند روز اخیر و بعد از اتفاقات بازار و اعتراضات بازار ارز و موبایل، موضوع تغییر در کابینه‌ی دولت مطرح شد؛ از سویی برخی از رسانه‌ها به رایزنی و مذاکره‌ی روحانی با «علی طیب‌نیا» وزیر سابق اقتصاد برای جایگزینی با «ولی الله سیف»، رییس بانک مرکزی خبر دادند.

به گزارش انصاف نیوز، ولی‌الله سیف تا شهریورماه -که پایان دوره‌ی خدمت او در بانک مرکزی است- در این مسند باقی خواهد ماند.

«طهماسب مظاهری»از روسای سابق بانک مرکزی و همچنین وزیر اقتصاد در دولت اصلاحات، درباره‌ی عملکرد سیف و بانک ‌مرکزی به خبرنگار انصاف نیوز گفت: بگذارید دولت با خیال راحت تصمیم بگیرد، سیف یا طیب‌نیا در دولت آقای روحانی خیلی فرقی نخواهند کرد، مساله سیاست‌های دولت آقای روحانی است که باید در آن تجدیدنظر شود.

TAHMASB-MAZAHERIمظاهری در پاسخ به این سوال که «چه تغییری باید در این سیاست ها ایجاد شود؟»، گفت: باید سرمایه‌گذاری اشتغال را نسبت به رکود ترجیح بدهند، باید سیاست‌های ارزی را اصلاح کنند و همچنین نگران بدهی‌های دولت باشند؛ هرکسی که جای آقای سیف بیاید، باید بداند که دولت بدهی‌هایش را باید بدهد که البته بانک مرکزی مسوول پرداخت بدهی‌های دولت نیست این دولت است که باید تجدید نظر کند.

وی افزود: اگر دولت سیاست‌هایش را اصلاح کند آنوقت هرکسی که به بانک مرکزی می‌آید می‌تواند موفق عمل کند؛ تازمانی که دولت در مورد پرداخت بدهی‌هایش نگران نیست و قصد پرداخت بدهی‌های خودش را ندارد و از طرفی هم سیاست سرکوب نرخ ارز را دنبال می‌کند و همچنین سیاست رکود همراه با تورم را به رونق و اشتغال ترجیح می‌دهد، هرکسی به بانک مرکزی برود خیلی فرقی نمی‌کند.

مظاهری درباره‌ی اینکه آیا دولت قصد و شرایط ایجاد اشتغال را دارد یا نه، گفت: من قصدش را نمی‌دانم، عملکرد دولت این را می‌گوید که برای ایجاد اشتغال اولویتی قایل نشده است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا