خرید تور تابستان ایران بوم گردی

شجاع پوریان: زیرساخت‌های شهر دسترس‌پذیر برای معلولین فراهم می‌شود

«ولی‌الله شجاع پوریان»، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران گفت: بر اساس قانون جامع معلولین، باید سهم معلولین در کسب مناصب و جایگاه های شغلی تحقق یابد و ما نیز نیز تلاش داریم ضمن ساخت شهر دسترس پذیر، حقوق معلولان در شهرداری تهران رعایت شود . امروز در شهردارى تهران افراد داراى معلوليت به عنوان نيروى قابل اتكا و توانمند حضور دارند و قطعا ميتوان از توانمندى و استعدادهاى آن ها بيش از پيش استفاده كرد.

به گزارش انصاف نیوز و به نقل از روابط عمومی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، ولی الله شجاع پوریان در همایش گرامیداشت روز جهانی نابینایان که به همت کانون معلولین شهر تهران و انجمن نابينايان با حضور مسئولین لشکری کشوری و شهری در تالار ایوان شمس برگزار شد؛ ضمن تبریک درخشش معلولین و جانبازان کشورمان در مسابقات ورزشی آسيايي اظهار داشت: این موفقیت بهترین نشانه برای این شعار حقیقی است که هیچ گاه معلولیت باعث محدودیت و مانع رسیدن به قله های افتخار نیست.

وی فراهم سازی شهر دسترس پذیر برای تمامی اقشار جامعه را از وظایف مدیریت شهری دانست وافزود: قوانین موضوعه کشوری نیز بر توجه به معلولین صحه گذاشته و شعار شهر زیست پذیر شهرداری تهران نیز ترجمانی از مناسب سازی شهر و فراهم سازی زیرساخت های شهر دسترس پذیر به شمار می رود. در همين راستا ضرورى است مناسب سازى شهر تهران در معابر  و فضاهاى شهري و وسايل حمل و نقل عمومى با تاكيد بر تمامى نيازها و ويژگيهاى افراد داراى معلوليت در اولويت برنامه اى تمامى واحدهاى مديريت شهرى قرار گيرد.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه رسیدگی به معلولین گفت: به نظر میرسد جامعه معلولین باید بر روند انجام این برنامه ها نظارت داشته باشند و این امر با تصميم قابل تقدير ستاد مناسب سازى شهردارى تهران از طریق کمیته های  مناطق 22 گانه كه با حضور دبيران كانون معلولين و سازمانهاي مردم نهاد مناطق به عنوان ناظر مدنى تشكيل ميشود،پیگیری شود.

وی از قانون جامع معلولین به عنوان یکی از قوانین مترقى مصوب مجلس شورای اسلامی یاد کرد و افزود: این قانون باید در تمام دستگاه ها و نهادهای کشور اجرایی شود و دسترس پذيرى شهرها و سهم معلولین در کسب مناصب و جایگاه های شغلی تحقق یابد.

شجاع پوریان اعلام کرد: ما نیز تلاش داریم حقوق معلولان در شهرداری تهران رعایت شود و اعمال این قانون را رصد می کنیم.

وی با اشاره به حضور یکی از روشندلال به عنوان حقوقدان برجسته در شورای شهر چهارم گفت: در این دوره آقای دکتر علی صابری را به عنوان عضو هیئت۴ مدیره شرکت توسعه فضاهای فرهنگی منصوب کردیم زیرا بر این باوریم که جامعه باید از توانمندی ها و استعدادهای معلولین برخوردار شود.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران بر لزوم استفاده بهینه از ظرفیت معلولین در مناصب و مدیریت های اجرایی بخش های مختلف تاکید کرد و گفت: جایگاه معلولین می تواند حتی تا نمایندگی مجلس و سطح وزارت ارتقاء یابد که تحقق آن با خودباوری معلولان و همراهی مردم و مسئولین امکان پذیر است. لذا از مجلس محترم تقاضا دارم امكان حضور نابينايان را به عنوان نماينده در مجلس اصلاح و بازبيني نمايند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا