خرید تور تابستان

تجمع دانشجویی و طلاب در برابر سازمان خصوصی‌سازی

۱۸ فعال دانشجویی و طلبه در حمایت از کارگران هفت‌تپه و فولاد اهواز در مقابل سازمان خصوصی سازی تجمع کردند.

یکی از تجمع کنندگان در این باره به خبرنگار انصاف نیوز گفت که به این سازمان تا یک هفته فرصت داده‌اند و در پایان این یک هفته درخواست تحقیق و تفحص از سازمان خصوصی‌سازی را به مجلس خواهند برد. همچنین قرار یک جلسه با رییس سازمان خصوصی سازی در یکی از دانشگاه‌های تهران گذاشته شد.

وی گفت: «در این تجمع، گروه‌هایی از بسیج دانشجویی و طلاب و نیروهای آتش به اختیار تهران بودیم. ابتدا می‌خواستند پاسخگو نباشند ما گفتیم اگر می‌خواستیم ۱۵۰۰ نیرو می‌آوردیم. ولی می‌خواستیم با آرامش بیاییم. ابتدا می‌گفتند دو یا سه نفر بالا بیایند اما ما گفتیم حداقل پنج نفر باید بیایند اما کمی سروصدا کردیم و اجازه دادند. در همه سازمان‌ها مسوول موظف است پایین می‌آید اما این آقا در دفتر نشست تا ما پیش او برویم. این بی‌احترامی به حقوق شهروندی است».

او در ادامه گفت: «سازمان خصوصی‌سازی زیر بار قضیه‌ی فولاد اهواز نرفت و گفت ما اختیار را به بانک ملی داده‌ایم و به آنها فروخته‌ایم. اما صحبت کردیم و قرار شد که طی چند روز آینده حتما جلسه‌ای با خضور آقای پورحسینی، مدیر سازمان خصوصی‌سازی و مدیرکل حراست این سازمان در یکی از دانشگاه‌های تهران برگزار شود».

او درباره‌ی ابهامات موجود در این خصوصی‌سازی‌ها از نظر خود گفت: «ابهامات زیادی وجود داشت مثلا می‌گویند ما برای نظارت بر این واحدهایی که فروش رفته‌اند، شرکت‌هایی قرار دادیم که به عنوان شرکت‌های حسابداری از اینها بازرسی کنند. ما گفتیم صرف گذاشتن این شرکت‌ها فساد می‌آورد. شما یک شرکت دیگری را آورده‌اید پیمانکار کرده‌اید و پول داده‌اید که بازرسی کند. خب این شرکت کسی را می‌آورد که بخواهد. گفتند قرارداد‌های ما در سایت سازمان خصوصی‌سازی است و همه شفاف است. هرچه سایت را گشتیم شفافیتی ندیدیم».

او در ادامه افزود: «قرار شد ما یک هفته به این سازمان برای این مطالبه وقت دهیم، بعد از یک هفته ما بین گروه‌ها جلسه می‌گذاریم و تدبیر می‌کنیم. یکی از موضوعاتی که مورد توجه ما است طرح تحقیق و تفحص از سازمان خصوصی‌ساری است که ما باید مطالبه کنیم و فشار بیاوریم تا مجلس این طرح را اجرا کنند».

وی درباره‌ی اهمیت این مطالبه‌گری‌ها گفت: «از طرفی رسیدگی به این مطالبات اهمیت دارد و از طرف دیگر وقتی مردم ببینند گروه‌های مطالبه‌گر پای کار آمده‌اند، امید آنها بیشتر می‌شود و فشار هم روی این افراد بیشتر می‌شود. ما از یک طرف فشار می‌آوریم و نماینده‌های مجلس از سمت دیگر. مثلا علی ساری نماینده اهواز همین الان پیگیر سوال از وزیر اقتصاد در مورد خصوصی‌سازی‌ها است که بیشتر جاهایی که خصوصی‌سازی شده مشکلی پیش آمده است».

به گفته‌ی وی، گروه مردمی منادیان امر به معروف، گروه مردمی امر به معروف و نهی از منکر سیاسی، قرارگاه بصیرت افزایی شهید آیت، حوزه علمیه بانوان کریمه اهل بیت، گروه مردمی طلاب انقلابی، نماینده بسیج دانشجویی دانشگاه الزهرا، گروه‌های شرکت کننده در این تجمع بودند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. یادی از کارخانه های دیگر بکنید که در سکوت و بی‌خبری با خصوصی سازی نابود شدند. مثل روغن جهان که در 8 ماهه قبل خصوصی شدن وضعی فوق العاده داشت و با خصوصی سازی نابود شد. شرکتی که ماهی 7 تا 10 هزار تن تولید داشت به تولیدی نزدیک به صفر رسیده.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا