خرید تور تابستان ایران بوم گردی

خزان گلها

علی رضا ایمانخانی در یادداشتی ارسالی به انصاف نیوز با عنوان «خزان گلها» درباره‌ی کشته شدن دانش آموزان زاهدانی مدرسه اسوه در آتش نوشت:

ظاهرا قرار است مردم نجیب و شریف ایران تا ابد شنونده اخبار ناخوشایند و تلخ باشند. بله باز هم خبر بد و تاسف بار آنهم از نوع خیلی دردناکش.

پرپر شدن چند گل نشکفته دیگر. داغدار شدن چند خانواده و البته سوگوار شدن یک ملت. خبری تلخ و ناگوار البته نه خیلی عجیب برای ملت ایران. پر پر شدن چهار دانش آموز پیش دبستانی مدرسه غیر دولتی اسوه زاهدان در صبحگاه سه شنبه بر اثر افتادن بخاری نفتی در مملکتی که بزرگترین ذخایر اثبات شده گاز دنیا را دارد.

این اتفاق دقیقا در روزی رخ داد که یکی از نمایندگان استان در حال آسمان و ریسمان بافتن برای توجیه عمل زشت خود در اداره گمرگ بود و حضور خود در گمرگ را به دلیل پیگیری مشکلات مردم محروم منطقه می داند. در صورتی که کیست که نداند مشکل مردم منطقه بلوچستان واردات خودرو نیست اخوی!

مشکل مردم نداشتن سوخت مناسب در فصل سرماست. مشکل مردم منطقه بیکاری است و فقر و خشکیدن هامون و هزار بدبختی دیگر.

روی دیگر صحبت با دولت‌مردان است. عزیزان چرا چند هزار میلیارد بودجه برای نهادی فرهنگی که معلوم نیست چه کار مفیدی برای فرهنگ کشور کرده‌اند هزینه می‌کنید ولی برای مدارس کشور که پایه فرهنگ کشور است مشکل بودجه دارید؟ صدا و سیمای ما اگر یک دهم تکرار اسم خاشقچی از نبود سوخت استاندارد در مدارس گفته بود شاید تا حالا تدابیر بیشتری اندیشیده شده بود. و همه و همه مسوولین قطعا به اندازه خود مقصرند.

جان کلام بعد از مدرسه شفت و چهار محال و شین آباد و امروز اسوه، دفعه بعد خدایی نکرده نوبت کدام شهر و استان است که با دستگیری مدیر مدرسه ماجرا فیصله یابد.

عزیزان! مردمی که در زیر بار گرانی کمر خم کرده‌اند دیگر طاقت شنیدن اینگونه اخبار را ندارند. حداقل بگذارید همان زخم گرانی و تورم را داشته باشند نه سوگوار غم فرزندان و گلهای پرپر شده در خزان.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. عزیز برادر ، حکومت اسلامی ما شرکت سهامی است و صاحبان نهادهای فرهنگی هم از سهامدارانند !

  2. این بلا ها همه تاوان ناشکری و قدر نشناسی و نمک نشناسی پدران این عزیزان هستند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا