خرید تور تابستان ایران بوم گردی

گزارش یک نشریه آمریکایی از جایگاه حضرت عیسی و حضرت مریم در اسلام

شفقنا نوشت: در آستانه میلاد حضرت مسیح (ع) یک نشریه آمریکایی با اشاره به داستان حضرت عیسی (ع) و حضرت مریم (س) در قرآن کریم به معرفی باورهای مسلمانان درباره این پیامبر الهی پرداخته، عقاید مشترک با مسیحیان را بیان نموده و تصریح کرده است گرچه مسلمانان باور ندارند که حضرت عیسی [ع] فرزند خداوند است، با این حال به عنوان یک فرستاده خدا به او احترام می گذارند.

نشریه Vox، با انتشار مطلبی با عنوان “مسلمانان نیز حضرت مسیح را دوست دارند” نوشت:

“۶ نکته درباره عیسی مسیح [ع] در اسلام که شما از آن بی خبرید» به قلم جنیفر ویلیامز نوشت: مسلمانان باور ندارند که حضرت عیسی [ع] فرزند خداوند است، با این حال به او به عنوان یک پیامبر مقدس احترام می گذارند.

همان طور که همه می دانند، هر ساله عید کریسمس به مناسبت تولد حضرت مسیح [ع] برگزار می گردد و یک جشن مذهبی مهم برای مسیحیان در سراسر جهان محسوب می شود. اما چیزی که ممکن است بسیاری از مردم از آن بی خبر باشند این است که مسیح یک شخصیت مهم در اسلام به شمار می رود. در این جا شش نکته در مورد نقش حضرت مسیح و مادرش مریم [س] در اسلام آمده که ممکن است شما از آن بی خبر باشید:

نام حضرت مسیح، حضرت مریم و جبرئیل [ع] در قرآن آمده است (درست مانند آدم [ع]، نوح [ع]، ابراهیم [ع]، موسی [ع] و بسیاری از دیگر شخصیت های کتاب مقدس).مسلمانان بر این باورند که حضرت مسیح پیامبر خداوند است، از مریم باکره متولد شد و قبل از روز قیامت به زمین رجعت خواهد کرد تا عدالت را برپا کند و المسیح الدجال (مسیح دروغین) را که به او ضدمسیح (Antichrist) نیز می گویند، شکست دهد. همه اینها به گوش بسیاری از مسیحیان کاملا آشناست.یک سوره از قرآن به طور کامل به حضرت مریم [س] اختصاص دارد و این تنها سوره ی قرآن است که به نام یک زن نامگذاری شده است. در واقع، حضرت مریم تنها زنی است که نامش در قرآن به طور صریح ذکر شده است: در قرآن به سایر زنان به واسطه نسبتشان با سایرین، مانند همسر حضرت آدم، مادر حضرت موسی، یا لقب آنها مانند ملکه سبا اشاره شده است. نام حضرت مریم [س] در قرآن بیشتر از کتاب عهد جدید تکرار شده است.مسلمانان، درست همان طور که بر محمد [ص] و دیگر پیامبران خدا درود می فرستند، هر بار که نام حضرت عیسی را بر زبان می آورند با بیان «علیه السلام» بر او درود می فرستند.مسلمانان معتقدند که حضرت مسیح دارای معجزه بوده است: قرآن در مورد چند معجزه حضرت مسیح، از جمله شفا دادن نابینا، شفای بیماران، زنده کردن مردگان و دمیدن روح به مجسمه پرندگان، بحث می کند.داستان تولد حضرت مسیح در قرآن به عنوان داستان اولین معجزه این پیامبر نقل شده است؛ هنگامیکه وی در گهواره سخن گفت و خود را به عنوان پیامبر خدا معرفی نمود.

بنابراین گرچه مسلمانان اعتقاد ندارند که مسیح فرزند خداست- و این یک تفاوت مهم در باور مسلمانان و مسیحیان است- بلکه به او به عنوان فرستاده خداوند احترام می گذارند.

کریسمس مبارک!”

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا