خرید تور تابستان ایران بوم گردی

انکار وزارت اطلاعات اصرار ابوالقاسم طالبی

یک مقام آگاه در وزارت اطلاعات در پی بازپخش فیلم «قلاده‌های طلا» از یکی از شبکه‌های تلویزیون اعلام کرد: متأسفانه امسال هم رسانه ملی علی‌رغم تذکراتی که در سال‌های قبل داده شده بود، این فیلم را پخش کرد.

این مقام آگاه به خبرنگار ایسنا گفت: پرداختن هنری به ماجرای فتنه سال ۸۸ اقدام ارزشمندی است اما متاسفأنه بخش‌هایی از فیلم که مرتبط با وزارت اطلاعات است، سراسر دروغ‌پردازی و مشحون از تهمت‌های ناروا به مجموعه سربازان گمنام امام زمان (عج) می‌باشد.

وی اظهار کرد: البته از کارگردان فیلم که جزو پرسنل وزارت اطلاعات بوده و به هر دلیل از این وزارتخانه منفصل شده است، انتظار چنین تهمت‌پراکنی‌هایی نمی‌رفت.

واکنش طالبی

آقای طالبی هم ساعتی پس از انتشار این مصاحبه، در توییتر نوشت: «امشب نهم دی ماه ۹۷ ازبیت حضرت رهبری با بنده تماس گرفتند و پیام ایشان را به اطلاع بنده رساندند، حضرت آقا فرمودند دیشب مجدداً فیلم را از شبکه افق دیدم آفرین آفرین آفرین دست شما درد نکند از قول من به بازیگران سلام برسانید».

طالبی قبلا چه گفته بود؟

به گزارش انصاف نیوز، ابوالقاسم طالبی در سال 91 با اشاره به روند تولید این فیلم، درباره برخی شائبه‌ها درباره ارتباطش با وزارت اطلاعات توضیح داد. او در برنامه‌ی «هفت»، به برخی حواشی پیرامون تولید «قلاده‌های طلا» پاسخ داد. او که در اوائل دهه 70 نیز فیلم «ویرانگر» را درباره تلاش مأموران اطلاعاتی در راه کشف شبکه ترور هاشمی رفسنجانی ساخته بود در این برنامه با اشاره به این که سرباز گمنام نیست و در همه عرصه‌ها به صورت آشکار به دفاع از نظام می‌پردازد، از تلاش و جهادگری مأموران وزارت اطلاعات سخن گفت.

او با اشاره به این که همسر یک شهید اطلاعاتی از بازتاب منفی فیلم خود در جامعه به واسطه نگاهش به حضور جاسوس در ساختار این وزارتخانه، حرف زد و گفت: «من خط قصه‌ای مبنی بر اینکه یک جاسوس در وزارت اطلاعات وجود دارد داشتم که وزیر اطلاعات نیز این ایده را از من قبول کرد. من معتقدم بودم که جنبش سبز نمی‌توانست بدون نفوذ یک نیرو در وزارت اطلاعات شکل بگیرد چون این حادثه نزدیک بود انقلاب اسلامی ما را متزلزل کند. ممکن است در هر نهاد و وزارتخانه‌ ای یک دندان کرم خورده وجود داشته باشد. من اصلا نگفتم همه کارکنان وزارت اطلاعات جاسوس هستند اما برخی که این فیلم را ندیده‌اند قضاوت نابابی در مورد آن می‌کنند».

طالبی در این برنامه همچنین تأکید کرد که این فیلم «سفارشی» نبوده است. وی گفت: «آقای مصلحی وزیر اطلاعات خیلی خوب با ما برخورد کردند و من را به یکی از مشاورانش ارجاع دادند اما متاسفانه من هر بار تماس گرفتم موفق نشدم ارتباط برقرار کنم و به هیچکدام از تلفن‌های من جواب داده نشد. با این وجود من کوتاه نیامدم و با موسسه روایت فتح صحبت کردم. آقای خزاعی نیز تهیه کنندگی کار را بر عهده گرفت. همه بودجه فیلم از طریق موسسه روایت فتح تامین شده است. البته آقای شمقدری به من گفتند که سناریو را به فارابی بدهم اما من به فارابی و فعالیت‌های آن اعتقادی ندارم و بنابراین غیر از روایت فتح از سوی هیچ ارگان دیگری حمایت نشده است».

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. تاریخ ای بسا قضاوتهای رسمی را از صفحه خود پاک کرده و قضاوتهای صحیح را بجای آن نشانده است.
    فرق آینده با گذشته شاید این باشد که تاریخ نویس رسمی هم از این قضاوتها در امان نیست (اگر تا بحال بوده است)
    به هر حال به کلام قرآن : خداوند بین شما در مورد آنچه اختلاف دارید، داوری می کند « و او بهترین داوری کننده است» .
    بیشتر قرآن بخوانید اقای طالبی، باشد خالق شما را از مخلوق بی نیاز کند . به قول شمس تبریزی : آخر خدا که نمرده است !

  2. طالبی در این برنامه همچنین تأکید کرد که این فیلم «سفارشی» نبوده است. آره خب، تو که راس ميگي!! آورين آورين آورين

    3
    2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا