خرید تور تابستان ایران بوم گردی

گلایه‌ی سرپرست تامین اجتماعی از شرکت‌های تحمیلی

محمدحسن زدا سرپرست سازمان تامین اجتماعی در نشست خبری به مناسبت دهه‌ی فجر، با اشاره به اینکه بخشی از شرکت‌های زیرمجموعه از سوی دولت به تامین اجتماعی تحمیل شده‌اند، گفت: عزمی جدی برای واگذاری آنها وجود دارد.

او همچنین با رد وجود فساد سیستماتیک در مجموعه‌ی بزرگ تامین اجتماعی ادله‌ی آن را تیم تحقیق و تفحص مجلس عنوان کرد.

این در حالی است که مهدی اسفندیار یکی از اعضای تیم تحقیق و تفحص تامین اجتماعی در سال 92 در گفت‌وگو با انصاف نیوز به این نکته اشاره کرده بود که هیچ فرایندی در تامین اجتماعی از زمان مرتضوی تا به امروز نه تنها تغییر نکرده و اصلاح نشده بلکه بدتر هم شده است. [لینک]

زدا در جواب این سوال که آیا فساد‌های این سازمان از زمان مرتضوی تغییر کرده یا نه،گفت: «با این قاطعیت اعلام کردن اینکه فساد وجود دارد خودش جالب است و  نمی‌توانم رد کنم که در بین هفتاد و دو هزار پرسنل سازمان، هزار واحد بیمه‌ای و نزدیک به پانصد هزار واحد درمانی فساد وجود نداشته باشد، اما سوال حضرت عالی اگر مربوط به فساد سازمان یافته است به شدت آن را تکذیب می‌کنم. ما قطعا فساد سازمان یافته نداریم و اگر باشد با آن برخورد می‌کنیم.

ادله‌ی من هم تحقیق و تفحص مجلس است که دوستان آمدند، چند ماه مستقر شدند و گزارش تحقیق و تفحص را در آوردند، سازمان بازرسی کل کشور قبلا بازرسی حضوری داشتند که می‌آمدند یک مورد را بررسی می‌کردند و تشریف می‌بردند اما حالا ما از آنها خواهش کردیم که مستقر باشند و سازمان بازرسی کل کشور در همین ساختمان دفتر داشته باشد، در حال حاضر هم اینجا مستقر هستند.

ما از دیوان محاسبات هم خواهش کردیم تشریف بیاورند و اینجا مستقر شوند و حالا در همین ساختمان نماینده‌ی محترم دیوان محاسبات کشور مستقر شدند و در حال رصد هستند؛ هیچ چیزی برای مخفی کردن نداریم و اگر مشاهده کنیم اتفاقی افتاده که با ضوابط و مقررات و قوانین جاری در تضاد است با آن برخورد می‌کنیم. حتی سابقه‌ی چند سال گذشته‌ی ما هم این را نشان می‌دهد که در این موضوع جدی هستیم.

اگر دوستانی هستند که از آن فساد سازمان یافته اطلاع دارند و ما خبر نداریم خیلی شفاف و روشن می‌توانند به ما اعلام کنند و منتظر باشند و ببینند که واقعا عملکرد ما چطور است، اگر توجه نکردیم آنجا مستحق این هستیم که مورد پرسش قرار بگیریم که چرا با آنکه می‌دانستید عملی انجام ندادید.

اما اگر فسادی نیست اجازه دهید به سمتی برویم که به هم اعتماد داشته باشیم و نیمه‌ی پر لیوان را ببینیم تا با همکاری و اعتماد بیشتر کارها را پیش ببریم. انصافا من از آن فسادی که سازمان یافته باشد بی‌اطلاع هستم و اگر خدایی نکرده وجود داشته باشد دوست دارم بدانم کجاست تا برای برخورد به سراغش بروم.»

شرکت هایی به ما تحمیل شده که بازدهی نداشتند

سازمان تامین اجتماعی ساختار عریض و طویلی دارد که به گفته‌ی منتقدان برای سازمان کارایی ندارند و باید به بخش‌های خصوصی واگذار شوند؛ سرپرست سازمان تامین اجتماعی در جواب این سوال که آیا برنامه‌ای برای واگذاری این بخش‌ها وجود دارد یا نه، گفت: «بابت مطالبات‌مان از دولت شرکت‌هایی به ما تحمیل شده، شرکت‌هایی که عموما بازدهی مناسبی نداردند. آنها انتخاب ما نبوده‌اند و سازمان تامین اجتماعی در انتخاب آنها هیچ نقشی نداشته است. دولت‌ها هم مسوول این وضع هستند، نه فقط یک دولت بلکه همه‌ی دولت‌ها مسوول این هستند که هرکدام در زمان خود یکی-دو تا از شرکت‌ها که در اداره‌شان مستاصل بودند را به‌عنوان بخشی از مطالبات تامین اجتماعی تحمیل کردند؛ ولی آنجا که سازمان آگاهانه مشارکت داشته و برنامه‌ریزی کرده دیگر دچار مصیبت به این شکل نیستیم، در این مورد ستاد خلیج فارس را می‌توانم مثال بزنم.

ما عزم جدی برای واگذاری شرکت‌ها داریم، منتها تعداد شرکت‌ها و بار مالی که دارند و تاثیری که در اقتصاد کلان کشور می‌توانند بگذارند ظرافت‌هایی دارد که نمی‌توان نام آن را ممانعت در واگذاری گذاشت، بلکه درایت در واگذاری است؛ طوری که ما واگذار کنیم و آسیبی هم به جامعه وارد نشود.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. سلام جناب زدا
    بنده در یکی از شرکت های زیر مجموعه تامین اجتماعی مشغول به کار بودم . برادر داستان فراتر از این حرف هاست . شما هم نمی توانید کاری بکنید . باند هایی شکل گرفته و این باند ها منافع همدیگر را حفظ می کنند . در قسمت هایی می بینید کل مدیران و اعضای هیات مدیره آن ها صرفا از یک شهرستان هستند . دوست عزیز یک پزشک مدیر یک آژانس هواپیمایی هست . ضرر های زیادی از سبک مدیریت به شرکت های زیر مجموعه شما خورده است .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا