خرید تور تابستان ایران بوم گردی

اصرار بیمارستان آتیه و تکذیب کالج جراحان آمریکا

داستان مدارک دوره‌های ای‌تی‌ای‌اس که تایید نمی‌شوند

نسترن فرخه، خبرنگار اجتماعی انصاف نیوز: بیمارستان آتیه سالهاست دوره‌هایی آموزشی به نام «ای تی ال اس» در دانشگاه‌ها و بیمارستان‌های ایران برگزار می‌کند که به گفته‌ی این بیمارستان از طرف کالج جراحان امریکا تایید شده، حتی آرم انها هم در مدرک درج می‌شود و مدرک این دوره در همه جا معتبر است. این در حالی است که متن ایمیلی از طرف کالج جراحان آمریکا به دست خبرنگار انصاف‌نیوز رسید که در آن دوره‌های «ای تی ال اس» داخل ایران را تایید نمی‌کند.

تصویر ایمیل کالج جراحان آمریکا که برگزاری دوره در ایران را تایید نمی‌کند
آرم کالج جراحان آمریکا

با پیگیری‌های خبرنگار انصاف نیوز و تماس با خلیل علیزاده، رییس بیمارستان آتیه، او تاکید کرد که ادعای مورد تایید نبودن این دوره‌ها از طرف کالج جراحان آمریکا دروغی است که از طرف افرادی که با ما مشکل دارند شایعه شده و تمام این دوره‌ها زیر نظر کالج جراحان آمریکا است.

با جست وجو در سایت کالج جراحان آمریکا، نام حشمت الله کلباسی، متخصص جراحی عمومی در تهران وجود داشت که عضو لیست جراحان کالج آمریکا و بنیانگذار علم آندوسکپی در ایران است. انصاف نیوز بعد از برقراری ارتباط با دکتر کلباسی از او خواست که به کالج ایمیلی بزند تا میزان صحت این ماجرا مشخص شود.

طبق گفته‌های کلباسی کالج جوابی نداده و همین دلیلی برای مورد تایید نبودن دوره از سمت کالج است. بعد از گذشت دو هفته از این ماجرا کلباسی در گفت‌وگوی حضوری با خبرنگار انصاف نیوز به این نکته اشاره کرد که علیزاده در تماسی به او گفته بود که :«از آرم کالج جراحان آمریکا در دوره‌های آموزشی (ای تی ال اس) به اشتباه استفاده کردم و دیگر استفاده نخواهم کرد».

این در حالی است که سال‌هاست در گواهی این دوره، آرم کالج جراحان آمریکا درج می‌شود.

آرم کالج جراحان آمریکا در بالا سمت چپ گواهی‌های بیمارستان آتیه درج شده است

این دوره‌ها که مربوط به آموزش‌های اورژانسی تصادفی است اولین بار در کشور آمریکا شکل گرفته که حالا بیش از 80 کشور این دوره‌ها را با تایید کالج جراحان آمریکا آموزش می‌دهند و مدرک این دوره در اکثر کشورها دارای اعتبار است اما اگر از آرم این کالج در ایران به اشتباه استفاده شده باشد جدا از هزینه‌ی 800 دلاری که پزشکان برای اعتبار این دوره پرداخت کردند، مساله بی‌اعتباری این مدرک در کشورهای دیگر مطرح است که قابل بررسی است.

برای روشن شدن موضوع، خبرنگار انصاف نیوز با خلیل علیزاده و حشمت الله کلباسی گفت‌وگو کرده که همراه با مدارکی که علیزاده برای تایید صحبت‌هایش ارسال کرده در پی می‌آید.

تمام دوره‌های ما زیر نظر کالج آمریکا است

تصویر نامه‌ی منطقه عربستان

علیزاده، رییس بیمارستان آتیه درباره‌ی مورد تایید نبودن این دوره در ایران به انصاف نیوز گفت: «حرفی که اینها می‌زنند که اینها می‌زنند، هیچ وجه مبنایی ندارد،،ما در سال 2011 و یا 2010 تقاضا کردیم که این دوره را در ایران بیاوریم چراکه درصد بسیاری از مصدومان در ساعت اول تصادف یا حادثه می‌میرند، یکی از دلایلش این است که خدماتی که اورژانس انجام می‌دهد با رعایت اولویت نیست. آموزش‌های مربوط به این موضوع حدود ۴۵ سال پیش در آمریکا شروع شد و کم کم در همه جای دنیا نفوذ کرد، ما هم تقاضای آموزش در ایران را دادیم البته قبلا بدون تاییدیه و مدرک در ایران با نام (ای تی ال اس) آموزش داده می‌شد اما با درخواست ما از منطقه‌ی عربستان آمدند و بیمارستان را بازدید کردند.

حدود 17 نفر که من هم جزو آنها بودم، به امارات رفتیم تا دوره را بگذرانیم و وقتی برگشتیم، چندیدن نفر از آمریکا، کانادا و کشورهای دیگر آمدند و در ایران کرسی گذاشتیم و دوره افتتاح شد، همه‌ی اینها زیر نظر (ای تی ال اس) و یا کالج جراحان آمریکا اتفاق افتاد. تنها مشکل ما این است که به دلیل تحریم‌ها در ارتباط با آمریکا دچار مشکل هستیم ولی تمام دوره‌های ما زیر نظر این کالج است.»

علیزاده در ادامه به افرادی اشاره کرد که بنا به ادعای او برایش مشکل‌تراشی می‌کنند و گفت: «سه نفر در بیمارستان بودند که الان تمام تلاششان این است که دستاوردهای ما را زیر سوال ببرند و با هر راهی چهره‌ی ما را خراب کنند. برای مثال متاسفانه انصاف نیوز در مورد فرار مالیاتی بیمارستان آتیه مصاحبه کرده بودند که یک نفر از رسانه‌ی شما با ما تماس نگرفت که آیا این موضوع واقعیت دارد یا خیر و مطلب را منتشر کردید، این موضوع باعث دردسر مالیاتی برای ما شد و اداره‌ی دارایی حساب ما را به مدت پنچ سال بررسی کرد، در صورتی که آن زمان در کشور همه مثل هم بودند. ما از آنها شکایت کردیم و به زندان محکوم شدند ولی چون هنوز به تجدید نظر نرفته به کارهایشان ادامه می‌دهند.

یک نفر در خارج از کشور کانال تلگرامی درست می‌کند و اینها از ایران برای او خوراک ذهنی می‌فرستند که صد درصد مطالب دروغ است. شما در وب سایت (ای تی ال اس) که بروید اسم ما وجود دارد، هرکاری که می‌کنیم اینها قصد دارند تا آن را زیر سوال ببرند.

بیمارستان آتیه برای این دوره جشن سالیانه نیز می‌گیرد

این افراد سه نفر هستند آقای کلباسیان، آقای شیروانی و آقایی به نام کوروش خدابند که همسرش، زهرا طبسی همراه دو کارمند که ما از بیمارستان اخراجشان کرده بودیم بر علیه ما فعالیت می‌کنند حتی می‌خواستند جلوی پروژه‌ی ما [آتیه دو] را هم بگیرند. اینها هرکجا که به فکر شما می‌رسد رفتند تا جلوی کار ما را بگیرند، از دادستان کل کشور گرفته تا شرکت‌ها، اداره‌ی بورس و حتی وزارت اطلاعات رفتند و کارشکنی کردند که خوشبختانه در هیچ کدام هم موفق نشده‌اند.

 

حتی عکس توالت‌های خانه‌ی من را هم در وب سایتشان منتشر کردند و تا این حد به مسایل شخصی من وارد شدند. ما چیزی به اسم پلیس بین‌الملل داریم که رسیدگی خواهد کرد و ما مجددا از این گروه تلگرامی شکایت کردیم تا با ادمین آن برخورد شود، هرجای دنیا که می‌خواهد باشد.

در بیشتر شهرها تا به حال دوره آموزشی داشتیم حتی همین چند وقت پیش در بیمارستان آتیه یک دوره داشتیم که با این مدرک هر کجای دنیا که بروند می‌توانند تدریس کنند، اما چند ماهی هست که این افراد تلاش می‌کنند تا نمایندگی ما در کالج آمریکا را لغو کنند، ما یک کار اضافه برای کشور انجام می‌دهیم. درست است که یک پرستیژی دارد اما ما این کار را به این خاطر می‌کنیم تا مردم کم‌تر بمیرند اما این بی‌وجدان‌ها دنبال این هستند که این دوره از بین برود تا مردم بیشتر بمیرند.»

رییس بیمارستان آتیه در مورد هزینه‌ی کلاس‌ها گفت: «هزینه‌‌ی کلاس‌هایی که در دانشگاه برگزار می‌شود خود شرکت کنندگان پرداخت می‌کنند و دوره‌هایی که در بیمارستان برگزار می‌شود هزینه‌ی پذیرایی را از آنها نمی‌گیریم، به مدرسین حق التدریس پرداخت نمی‌شود، آنها به عنوان یک کار خیر تدریس می‌کنند. این کلاس‌ها در خارج از بیمارستان 800 دلار است اما در بیمارستان این هزینه کم‌تر است».

در تبلیغات برگزاری این دوره در ایران همچنان ادعا می‌شود که مورد تایید کالج جراحان است

«دوره‌های آموزشی تایید شده‌ی وزارت بهداشت است!»

یکی از همکاران خلیل علیزاده هم می‌گوید که این دوره‌های آموزشی مورد تایید وزارتخانه است. او گفت: «ما امتیاز بازآموزی می‌گیریم یعنی اینکه پزشکان سالی یک امتیاز می‌گیرند و ما بابت این دوره‌هایی که می‌گذاریم از طریق وزارتخانه یک امتیاز بازآموزی برای پزشکان دریافت می‌کنیم یعنی نه تنها مدرک بین الملی داده می‌شود بلکه امتیاز باز آموزی هم داده می‌شود. از سال ۹۰ تا کنون 60 دوره برگزار شده است».

از آرم کالج جراحان آمریکا به اشتباه استفاده شده

بعد از آنکه خبرنگار انصاف نیوز از حشمت الله کلباسی خواست تا برای صحت ماجرای کارگاه‌های ای تی ال اس به کالج جراحان آمریکا ایمیل بدهد و پاسخی هم دریافت نکرد، سه ایمیل به این کالج فرستاد که باز هم بی جواب ماند. سپس به دیدار حضوری با این پزشک رفت. کلباسی به خبرنگار انصاف نیوز گفت: «دکتر علیزاده گفتند این علامت را اشتباه زدیم و برمی‌داریم، حالا هم که گفته این آرم را برمی‌دارد پس دیگر مساله‌ی شما با این موضوع چیست؟ آیا یک حساب شخصی با این فرد دارید؟ موضوع آرم آنقدر هم مساله مهمی نیست.

کالج امریکا هم هیچ اقدام قانونی نمی‌تواند کند و مثلا بگوید اگر تایید کالج را ندارد دیگر این کار را نکند، ما هم گفتیم از این آرم استفاده نکند و اگر در چند مدت اخیر باز از این آرم استفاده کرده از آن مدرک فتوکپی بگیرید و من آن را برای کالج می‌فرستم، البته فکر هم نمی‌کنم که دیگر این آرم را بگذارند».


نظرسنجی عجیب یک بیمارستان خصوصی: فرار مالیاتی کنیم یا نه؟!

آیا «پدیده شاندیز» دیگری در راه است؟

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. بیمارستان آتیه ۲ چه از نظر مدیریت اجرا و چه از نظر ساختار های درمانی و مهندسی پیشرفته آن مورد تقدیر و از افتخار ات پزشکی ایران میباشد
    امید است که هرچه زودتر در خدمت درمان قرار گیرد
    پیشاپیش از بنیانگذاران این پروژه عظیم قدردانی میشود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا