خرید تور تابستان ایران بوم گردی

امتناع نمایندگان دولت در همراه اول از امضای قرارداد خرید “آی گپ”

در پی انتشار خبرهایی مبنی بر خرید 50 درصد “آی گپ” توسط همراه اول، یک منبع آگاه در این اپراتور گفت: این قرارداد مورد تصویب نمایندگان دولت در هیات مدیره‌ی همراه اول قرار نگرفت و آنها از امضای قرارداد امتناع کردند؛ در همین حال سیتنا اطلاع یافت که موضوع این قرارداد توسط وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به بازرسی کل کشور ارجاع داده شده است.

یک منبع آگاه در همراه اول در گفت‌وگو با خبرنگار سیتنا پیرامون انتشار اخباری مبنی بر خرید 50 درصد پیام رسان آی‌گپ توسط شرکت سرمایه گذاری نوردنا (زیرمجموعه همراه اول)، گفت: قرار شد شرکتی تحت عنوان “کیان” تاسیس شود و این شرکت بنا بود در حوزه‌ی شبکه‌های اجتماعی و به صورت مشخص پیام رسان‌ها کار کند.

وی ادامه داد: در همین حال، بنا بود 50 درصد سهم این شرکت متعلق به بانک پارسیان و 50 درصد متعلق به شرکت ارتباطات سیار ایران باشد که شرکت نوردنا به نمایندگی از همراه اول قبول کرد که این کار را انجام دهد.

او تاکید کرد: اتفاقی که بعد از این افتاد این بود که نوردنا باید معاملاتش را در هیات مدیره‌ی همراه اول تنفیذ می‌کرد و از آنجایی که در روند این معامله صلاح همراه اول رعایت نشده بود، لذا این قرارداد مورد تصویب نمایندگان دولت در هیات مدیره‌ی همراه اول قرار نگرفت و آنها از امضای قرارداد امتناع کردند.

در همین حال خبرنگار سیتنا اطلاع یافت که موضوع این قرارداد توسط وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به بازرسی کل کشور ارجاع داده شده است.

سرمایه گذاری 50 میلیارد ریالی نوردنا در کیان

امتناع نمایندگان دولت در همراه اول از امضای قرارداد خرید "آی گپ"

منبع: صفحه 23 گزارش حسابرسی ارتباطات سیار در سامانه کدال


به نوشته‌ی کانال خبری اصلاحات شنیده شده است، شرکت سرمایه گذاری نوردنا، ۵۰ درصد پیام رسان آی‌گپ (شرکت کیان) را با قیمت ۸۰ میلیارد تومان، خریداری کرده است.

بر اساس اطلاعات دریافتی، ۴۰ درصد از منابع این خرید از سهم دولت است، ۵۰ درصد ستاد اجرایی و ده درصد هم از خرده سهام داران.

نتیجه این خرید زیان ده آن است که سود همراه اول کمتر نشان داده شده و یک فرار مالیاتی نیز شکل می‌گیرد.

هنوز مشخص نیست پشت این معامله، چه دست‌هایی نهفته است. از مهرداد بذرپاش و کاوه اشتهاردی به عنوان واسطه های این معامله از سوی ستاد اجرایی فرمان امام نامبرده می‌شود.

مدیر آی‌گپ، محمدرسول کاظمی، متهم اداره یک سایت مستهجن بوده که بعدها به همکاری با نهادهای امنیتی روی آورده است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا