نقدی به اظهارات امام جمعه تهران دربارهی حجاب
حجتالاسلام هادی سروش، مدرس حوزه علمیه در نقدی به اظهارات امام جمعه موقت تهران دربارهی حجاب در کانال تلگرامی خود نوشت:
آنانیکه دهه شصت رایادشون میآید خاطرشان هست که گاهی امام(ره) در عصرجمعه دربیانیه ای میفرمود: آنچه از تربیون ها و رسانه های حکومت منتشر میشود، متاثرم…(نقل به مضمون).
واقعا آنچه این هفته از نمازجمعه تهران منتشر شد ، جای تاثر دارد!
هادی سروش یک طلبه کوچک بعداز سی سال تحصیل وتدریس درحوزه علمیه قم،به عنوان یک دانش آموخته علوم دینی؛ازاین نظرکه بخشی از زنان جامعه رادرتریبون نماز جمعه که باید مرکزفقه واخلاق وشخصیت وفضیلت باشد،به مبادلات حیوانی معرفی میکنند،متاسفم وبه نوبه خودپوزش میطلبم.
بله حجاب حکم قطعی فقه است گرچه در حدود ومقدار آن بین فقهاء اختلاف نظراست،ولی مهم این است که “دین وشریعت” اجازه نداده که کسانی که به حکمی ازاحکام فقهی عمل نمیکنند،به”مبادلات حیوانی”!نامیده شوند.
سوال حقیر این است؛
طبق تئوری خطیب نمازجمعه؛آیا من و ایشان به همه احکام فقهی عمل کرده ایم؟ تا صددرصدازمبادلات حیوانی خارج شده باشیم؟!
اگر چنین باشدکه “معصوم” هستیم! حاشا و کلا.
گرفتار چه فتنه های هستیم ؟!
🤲اللهُم إِنا نَشْكُو إِلَيک فَقْدَ نَبِينَا و غیبة امامنا و … وقوع الفتن بنا..
انتهای پیام
تقدم اراذل بر افاضل و فروع بر اصول عامل انحطاط جوامع است : امام علی
وقتی طفلان دبستانی حوزه بجای جوادی آملی ها جمعه دار شوند، جز این چه انتظار ؟
شمایی که سالهاست از سهم مبارک امام ارتزاق کرده اید از خودبپرسید چه کرده اید ؟؟؟؟؟چه اندازه ای برای خودتان مسئولیت قائلید؟؟؟؟شمایی هایی که دائم داغ ودرفش را نشان مردم میدهیدپاسخی هم برای امام عصرٌص دارید؟؟؟؟؟باید خون گریست…….
پس یعنی بدون این که کاری به کار هم داشته باشیم، بپذیریم که همه حیوانیم و در یک گلّه کنار هم بچریم و همه خوشحال و راضی، هوم؟
آقای سینا !واقعا با این افاضات شما که خود مصداق بارز منکر است به معروف ! راه یافتیم و معنی امر به معروف را عملا درک کردیم .
خوشا به حال کسی که توجه به عیوب خودش او را از عیوب دیگران غافل کند (امام علی ع)