خرید تور تابستان

توییت انصاف | بازتاب جدال لفظی آیت‌الله یزدی و آملی لاریجانی در توییتر

اظهارات اخیر آیت‌الله «محمد یزدی»، رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و نامه‌ی آیت‌الله «صادق آملی لاریجانی»، رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به این اظهارات واکنش‌ها‌ی بسیاری را به همراه داشت.

توییت‌هایی در این باره را به انتخاب خبرنگار انصاف نیوز می‌خوانید:

سیدعزت‌الله ضرغامی: ‏معنای “احقاد” بدریه و حنینیه، که در اطلاعیه دفتر آقای ‎#آملی_لاریجانی و در دفاع از آقای ‎#طبری آمده بود را نمی‌دانستم. امروز دانستم!
فقط مانده ام که افشای این مخزن الاسرار چه نسبتی، با مصلحت نظام دارد!

بهمن هدایتی: ‏دعوای ‎#صادق_لاریجانی و شیخ محمد یزدی، جدال دو کارویژه است، از این دعوا میشه کارویژه هر کدام از این دو شیخ برای نظام را فهمید:
شیخ محمد یزدی: انقلابی گری،صراحت و حمله حداکثری
و شیخ صادق:سواد و وزانت وجاهت علمی و فلسفی
و البته هیچ کدام از شیخین بهره ای از سیاست ندارند

امین اسدی: ‏۳ اشتباه آیت الله یزدی و آیت الله لاریجانی؛
۱- کشاندن دعوا به سطح جامعه
۲- ادبیات دور از شأن آیات اعظام
۳- توجه نکردن به جایگاه های حکومتی

جعفر بلوری: ‏فرق ما با آنها!
آنها این هنر را دارند که از یک «دیپلمات شکست خورده» یا «مدیر جنایتکار»، «قهرمان ملی» بسازند.
قهرمان سازی پیشکش! ما حتی توان دفاع از سرمایه های سیاسی خود را هم نداریم…
در میان فشارهای کفتارهای سیاسی، چقدر از این سرمایه دفاع کردیم؟!

مرتضی گل‌پور: ‏جا داره مرحوم هاشمی رفسنجانی از قبر بیان بیرون، یک دستی به سمت شهر تکون بدن و بگن: یادتون میاد همتون، از احمدی نژاد و یزدی و صادق لاریجانی برای حمله به من با هم مسابقه می گذاشتید؟! این جهان کوه است و فعل ما ندا، سوی ما آید نداها را صدا

زهرا طباخی: ‏من کلا با آبروریزی علنی مسوولین و دعوا در معرض دید عموم مخالفم ولی اینجا که آملی لاریجانی مسوولین پروژه را معرفی می کند، جالبه:
+صداوسیما
+برخی نهادها
+خبرگزاری مهر وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی
یکجا هم ذیل برائت از معاون خلفی (طبری)، معاونین طائب و قالیباف را یادآوری میکند

علی اکرمی: ‏اقای ‎#آملی_لاریجانی یه جوابی به آقای شیخ محمد ‎#یزدی داده که من به بازنشرش در تویتر هم فکر نمی کنم چون حداقل یکسال تبلیغ علیه نظام حکم می خوره
ولی نامه باحالیه برید بخونید.

سیاوش خوشدل: ‏مهم‌ترین انتقاد و اعتراف نامهٔ صادق لاریجانی: «در شورای نگهبان، سخنان غیردقیق، غیرمستدل و حتّی نامربوط شما برای اعضا روشن است. اگر سکوت می‌کنند و چیزی نمی‌گویند، حرمت پیرمردی شما را پاس می‌دارند.» بر اساس این ادّعا، حرمت پیرمردی یک عضو شورای نگهبان، بیش از حرمت حقوق ملّت است.‏ نفس نوشتن این نامه و طرح انتقادات نیز، مصداق رعایت حرمت است. منتها نه رعایت حرمت پیرمردی شیخ محمّد یزدی؛ بلکه رعایت شأن نویسندهٔ نامه. حالا که پیرمرد، شأن جوان را رعایت نکرده، جوان از پیرمرد انتقادمی‌کند. در قیاس با انگیزهٔ نویسندهٔ نامه، باز آن رعایت حرمت پیرمردی کمتر قبیح است.

مصطفی تاجزاده: ‏رسیدگی به اتهامات ‎#شریفی معاون قالیباف در شهرداری، ‎#سیف معاون اقتصادی سپاه و ‎#طبری مدیر اجرایی ریاست قوه قضائیه، پس از افشاگری متقابل دو عضو شورای نگهبان، باید علنی و توسط قضات مستقل و خوشنام انجام شود تا شائبه ساخت و پاخت یا تسویه حسابهای باندی پیش نیاید.

ساما: ‏این «استفراغ وسع» را صادق لاریجانی نساخته. این اصطلاح از قدیم بوده. استفراغ وسع و استفراغ جهد به معنای به کار بردن توانایی و به کار بردن تلاش است و منظورش «اجتهاد» است.
‏«فقولهم استفراغ الوسع معناه بذل تمام الطّاقة بحيث يحسّ من نفسه العجز عن المزيد عليه»
«اصطلاح «استفراغ وسع» به این معناست که تمام توانایی خود را صرف کند به گونه‌ای که گمان برد بیش از آن نمی‌تواند»
التهانوي، كشاف اصطلاحات الفنون و العلوم، ج۱، ص ۱۰۱

علی قلهکی: ‏دو طیف بخشی از نامه آقای آملی به آیت الله یزدی در مورد یکی از جلسات شورای نگهبان را خیلی ضریب می‌دهند؛
اولی، اصلاح‌طلبان حامی فتنه‌ای هستند که شورای نگهبان داغِ ابطال انتخابات قانونی سال۸۸ را بر دلشان گذاشته
دومی، بهاری‌هایی هستند که داغِ رد صلاحیت دو سه نامزد بر دلشان مانده

فرید ابراهیمی: ‏آملی لاریجانی: سینه‌ام خزانه‌الاسرار اتهامات مجموعه‌ای از معاونان، قائم مقامان و آقازاده‌های مسئولان و شخصیت‌هاست.
– قربون این سینه های مخزنی برم که تا توی مسئولیت هستن، مهر و موم شده و آکبنده، اما تا از مسئولیت کنار میرن با اولین تلنگر که به خوشون زده میشه، مخزن کلاً میترکه!

احسان رستگار: ‏شاید فکر کنیم،مهم‌ترین دشمن آقای ‎#احمدی‌نژاد،خانواده‌ی ‎#لاریجانی و در رأس آن‌ها،آیت‌الله ‎#آملی_لاریجانی است،اما از شباهت بسیار مبنایی این دو غافل نشویم؛
هر دو،خط قرمزشان،معاونان و منصوبان قوه‌شان بود و هر دو،بیش از آن‌که خود را در خدمت نظام بخواهند،نظام را در خدمت خود می‌خواستند.

علی سیستانی: ‏بهاریها و اصلاح طلبا خیلی خوشحالن!
فکر کنم بوی کباب به دماغشون خورده
ولی نمیدونن که….
عزیزانم
دلبندان
دو نفر بحثشون شده
شورای نگهبان هنوز سرجاشه
زیاد خوشحال نباشید                                                                                بوس به همتون😂

میرا قربانی‌فر: ‏جوابیه سرگشاده ‎#آملی_لاریجانی درپاسخ به سخنان ‎#یزدی را خواندم ونگرانم برای خواندنش مبادا حکم بگیرم. بازنشر جوابیه و ادعاهای مطرح شده که یک سالی برای تبلیغ علیه نظام میتواند حکم داشته باشد […]

حسام‌الدین قاموس مقدم: ‏اگر اظهارات آقای آملی لاریجانی درباره آقای یزدی درست باشد، عضویت آقای یزدی در شورای نگهبان محل تأمل است

میثم چیتگرها: ‏درس اخلاق حضرات آیات ‎#یزدی و ‎#آملی_لاریجانی چه روزایی برگزار میشه مشرف شیم محضرشون؟

میثم رمضانعلی: ‏جالب‌ترین وجه نامه آقای آملی لاریجانی به آقای یزدی همینه که نامه‌ی منتسب به خودش رو رد نکرده و صرفا از کنارش ویراژی داده و رد شده

کیوان ساعدی: ‏آقای آملی لاریجانی!
نامه سراسر بی ادبانه و موهن شما به آیت الله یزدی بر خلاف ادعای ادب و تقوایی است که در همه جای این نامه تاکید کرده‌اید.
خدا می‌داند شما اگر آیت الله زاده نبودید چه الفاظی به کار می‌بردید.

بهزاد مهرکش: ‏نامه اقاي آملي لاريجاني به آيت الله يزدي را كه خواندم فقط از خدا خواستم ما را عاقبت بخير كند همين

آق‌بهمن: ‏کل استدلال و جوابیه آملی لاریجانی به یزدی بر این اساس استواره که مشابهش برای دیگران […] و خود شما هم بوده! چرا به خودت یا دیگران چیزی نمیگی؟!
همین رو اگر ما بگیم به جرم سیاه نمایی و تبلیغ علیه نظام میندازنمون تو هولفدونی.

داوود حشمتی: ‏به اعتقاد من شاه بیت نامه آقای ‎#آملی به یزدی این بخش است: «آیا همین کار را برای آقای شریفی قائم مقام شهردار تهران و آقای سیف معاون اقتصادی اطلاعات سپاه و … کرده‌اند.»
اینجا برای اولین بار است که مسئولی نام ‎#محسن_سجادی‌نیا را با عنوان اصلی یعنی ‎#محمود_سیف (همسر شهرزاد) آورد.

سعید: ‏الان توی سازمان سراج یه جلسه فوق العاده با حضور قلهکی و ابراهیمی و بقیه […] تشکیل شده برای زیر و رو کردن سوابق ‎#محمد_یزدی و
‎#آملی_لاریجانی تا بلکه یه سابقه اصلاح طلبی براشون پیدا بشه تا وصلشون کنند به جناح مقابل،
اما متاسفانه پیدا نمیشه که نمیشه 😀

پرهام: ‏صحبت های ‎#آملی_لاریجانی و ‎#یزدی نکات خیلی دردناک ‌و تاسف باری دارد،اهل فن دانند و بقیه طبق معمول طنز و جُک استخراج میکنند.
التماس تفکر.

علیرضا خامسیان: ‏پاسخ آملی لاریجانی به آیت الله یزدی و فاش گویی از آنچه در شورای نگهبان اتفاق می افتد در نوع خود جالب است واقعا در نهادهای اینچنینی چه می گذرد؟چه کسانی برای قوانین و صلاحیت افراد تصمیم گیری می کنند؟چه خبره

محمدجواد حبیبی: ‏به نظرم دیگه وقتشه که سردار ‎#قاسم_سلیمانی یه نامه بنویسن و دست آیات عظام ‎#یزدی و ‎#آملی_لاریجانی رو ببوسن
یا حضوراً برن خدمتشون و پیشونی شون رو ببوسن

سهند ایرانمهر: ‏پاسخ آملی لاریجانی به یزدی: سینه‌ام خزانه الاسرار اتهامات مجموعه‌ای از معاونان و آقازاده های مسئولان و شخصیت‌هاست.
پانوشت: فرق شهروندان عادی با مجموعه مقامات و آقازاده‌ها همینجاست اونا یادشون تو خزانه سینه روسای قواست و شهروندعادی عینی تو محبس!

رضا بهرامی: ‏در نامه ‎#لاریجانی به ‎#یزدی آمده است که اعضای ‎#شورای_نگهبان در برابر سخنان غیردقیق، غیرمستدل و حتی نامربوط یزدی سکوت می‌کنند. باید پرسید آیا اعضای شورا در پرونده بررسی صلاحیت‌ نامزدهای انتخابات هم در برابر اظهارات یزدی سکوت می‌کنند؟
‎#حق‌الناس

کیاوش حافظی: ‏‎#آملی_لاریجانی در جواب ‎#محمد_یزدی : سینه‌ام خزانه‌ی اسرار مجموعه‌ای از معاونان، قائم مقامان و آقازاده‌های مسئولان و شخصیت هاست
یعنی فساد را دیدم و صدایم در نیامد. مگر رئیس قوه قضاییه نبودی؟ چرا آن موقع به حرف نیامدی؟ حالا که یک خودی جلویت ایستاد صدایت در می آید؟

یغما فشخامی: ‏خبرگزاری ‎#تسنیم نامه آیت الله ‎#آملی_لاریجانی رو منتشر کرد اما ‎#فارس به جای انتشار این نامه، مصاحبه تفصیلی ‎#آیت_الله_یزدی
با ‎#مجله_پاسدار رو منتشر کرده که مخاطبان این خبرگزاری زیر مصاحبه نوشتند چرا نامه آقای لاریجانی را منتشر نکردید.

حسین مهرزاد: ‏پاسخ ۱۰ سال پیش ‎#هاشمی به توهین‌های شیخ محمد ‎#یزدی:«سال‌هاست که جواب من به آقای یزدی درخواست شفا برای ایشان است و ارسال سلام.متاسفانه ایشان براثر مشکلات جسمی گاهی دچار عصبانیت می‌شود و عجولانه اعلام نظر می‌کند.»

عبدالرضا داوری: ‏نامه ‎#آملی_لاریجانی به ‎#محمد_یزدی را به مثابه آغازی بر پایان ریاست وی بر ‎#مجمع_تشخیص_مصلحت می فهمم.
انتشار این نامه و افشاگری های درونش علیه یزدی، قالیباف و طائب، آنهم در سایت رسمی مجمع، آملی لاریجانی و مجمع را از جایگاه اجماع خارج کرد و به یک طرف مجادلات مرسوم در کشور فروکاهید.

مهدی بذرافکن: ‏این که در دعوای ‎#آیت_الله_آملی_لاریجانی و ‎#آیت_الله_یزدی حق با کیست؛ الله اعلم. اما در خاطر دارم زمانی که ‎#آیت_الله_یزدی امام جمعه موقت ‎#تهران بود به خاطر بیان خطبه های تند از تریبون نماز جمعه بر علیه مسوولین وقت، لااقل دوبار مجبور به عذرخواهی شد.

علیرضا ملوندی: ‏نکته جالب در نامه صادق [لاربجانی] به آیت‌الله یزدی این بود که به شکل کاملا صریحی آقایان ‎#محمود_سیف معاون اقتصادی سازمان اطلاعات سپاه و ‎#عیسی_شریفی قائم‌مقام آقای قالیباف رو فاسد دونسته در حالی که ظاهرا پرونده این دو نفر بازه هر چند که تقریبا چیز خاصی از اون پرونده‌ها اعلام نشده

شهرام اجتهادی: ‏رییس اسبق ‎#قوه_قضاییه، رییس سابق قوه قضاییه را به فساد محکوم می‌کند.
رییس سابق قوه قضاییه،رییس اسبق قوه قضاییه را به بی‌سوادی محکوم میکند.
رییس اسبق ۱۰سال و رییس سابق ۹سال، بر ق.ق ریاست کرده‌اند.
پ.ن: قوه قضاییه برای جلوگیری از تضییع ‎#حق تاسیس شده است.‎#یزدی ‎#لاریجانی

علیانده: ‏دو نفر از روحانيون سطح بالا كه اتفاقا از مسئولين مهم در اين كشور هم هستند عليه همديگر شمشير كشيده اند
مردم هم اين وسط گوشت قرباني اين حضرات ميشن كه همه اين حرفا ريشه اش قدرت طلبي و موندن ٤ روز بيشتر پشت ميز رياست هست…
كاش بدونن بين مردم جايگاه آنچناني ندارن

رضا کریمی: ‏جلسه بعدی مجمع تشخیص مصلحت فکر کنم کار به اومدن ۱۱۰ بکشه.

علی جمالی: ‏‎#آملی_لاریجانی خطاب به ‎#محمد_یزدی : “آیا جز با صدای بلند و داد و قال ، به بزرگان توهین کردن و افترا زدن، کار دیگری هم کرده اید ؟ ” آيا روزى كه در تخريب محروم ‎#هاشمى با ايشان همكلام و همنوا بوديد هم اين سوال برايتان پيش آمد؟! آن روز نگران حرمت بزرگان نبوديد؟!

کرگدن شهری: ‏نصف این نامه را زمان ‎#آملی_لاریجانی هر کی نوشته بود خود قاضی القضات ۵ سال حبس میداد بهش بجرم تبلیغ علیه نظام

نظر محمد یزدی درباره روحانی، صادق لاریجانی و علوی‌بروجردی

بیانیه‌ی تند صادق لاریجانی علیه آیت الله یزدی: حرمت پیر بودنتان را نگه می‌دارند

فیلم | موضع علوی بروجردی درباره‌ی مرجعیت، سخنان یزدی و انتقاد زائری

واکنش آیت‌الله مقتدایی به اظهارات جنجالی آیت‌الله یزدی

«علما به آیت‌الله یزدی تذکر دهند تا باعث بی‌اعتباری حوزه نشود»

«آقای یزدی هر روز با یک نفر در می‌افتد»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. حضرت آیت الله العظمی هاشمی رفسنجانی رحمت الله علیه گفته بود که ممد یزدی مریض است خدا شفاش دهد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا