خرید تور تابستان ایران بوم گردی

گزارش تجمع حامیان حقوق حیوانات مقابل شهرداری [+فیلم]

/ به همراه گفت‌وگو با یکی از تجمع کنندگان /

روز گذشته  کلیپی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده بود که در آن تعدادی از سگ‌ها را با تزریق اسید می‌کشتند. این کلیپ واکنش‌های زیادی را در پی داشت. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان در ابتدا اسماعیل نعمت‌زاده شهردار شهرستان کهریزک گفت، این خبر کذب است که بر علیه شهرداری منتشر شده و ما این کار را انجام نداده‌ایم. او در ادامه گفت: «در حال پیگیری برای پیدا کردن فردی هستیم که این خبر را منتشر کرده و قطعا از طریق مراجع قانونی شکایت خواهیم کرد.»

این در حالی است که پیروز حناچی، شهردار تهران پیش از این گفته بود که این کلیپ منتشر شده مربوط به دوسال پیش است و با پیمانکار خاطی برخورد خواهد شد.

به گزارش میدانی خبرنگار انصاف نیوز، در واکنش به این اتفاق‌ها امروز 28 مردادماه تعدادی از معترضان به کشتار سگ‌ها در مقابل شهرداری تهران در خیابان بهشت تجمع کردند. تجمع‌کنندگان این اقدام را محکوم کردند، یکی از مسوولان شهرداری در میان حامی حقوق حیوانات به سخنرانی پرداخت و مردم را به آرامش دعوت کرد. در این میان نیروهای امنیتی نیز حضور گسترده‌ای داشتند. در ابتدا تعدادی از معترضان با بلندگویی که در اختیار داشتند؛ اعتراض‌های خود را نسبت به کشتار سگ‌ها نشان دادند و به سخنرانی پرداختند و پلاکاردهایی نیز در دست داشند که بر روی یکی از آن‌ها نوشته بود « قلبم برای تمام قلب‌های کوچکی که با سم از تپش افتاد، خون گریست» و یا «سگ‌ها مظلوم‌ترین حیوانات در ایران هستند»  و بر روی پلاکارد دیگری نوشته بود «سگ‌ها را نکشید دنیا خالی از وفا می‌شود»

ایسنا

تجمع‌‎کننده‌ها خواستار شناسایی کسانی هستند که سگ‌ها را کشته‎اند، آنها یکی از مشکلات حیوانات را نبود قانونی در حمایت از آن‌ها می‌دانند. پس از سه ساعت تجمع، تلاش برای متفرق کردن تجمع کنندگان با مقاومت آنها روبه‌رو شد که در آخر منجر به درگیری مختصر میان تجمع‌کنندگان و ماموران انتظامی شد. از سوی دیگر یکی از تجمع کننده‌ها با ضربه‌ی باتوم یکی از ماموران از ناحیه‌ی سر دچار خونریزی شد. همچنین تلفن همراه برخی از کسانی که مشغول فیلمبرداری بودند از آن‌ها گرفته شد و در ادامه برخی از لباس شخصی‌ها تعدادی از تجمع‌کننده‌ها را به داخل ساختمان شهرداری بردند.

قانونی برای حمایت از حیوانات نداریم

علی صادقی، یکی از کسانی که صاحب پناهگاه برای سگ‌ها است در حاشیه‌ی تجمع به خبرنگار انصاف نیوز گفت: من ده سال است که در حوزه‌ی حمایت از حیوانات فعالیت می‌کنم، وضعیت حیوانات در ایران نامناسب است و هیچ تغییری نکرده، قانونی هم برای حمایت از حیوانات نداریم.

علی صادقی می‌گوید: هر گروه به نوبه‌ی خود سعی می‌کند به حیوانات در موضوع عقیم‌سازی، درمان و فرهنگ‌سازی کمکی کند. امروز در مقابل شهرداری تجمع کردیم؛ دیروز هم در کهریزک بودیم. این کلیپی که منتشر شد بسیار بیشتر از بارهای قبل در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی بازتاب پیدا کرد.

دیروز هم بخشدار کهریزک فقط اجازه داد به سگ‎ها غذا دهیم. به همین دلیل امروز در مقابل شهرداری تجمع کردیم و خواستار این هستیم که در ابتدا مسببان این کار هرکسی که هستند؛ شناسایی و مجازات شوند و دیگر این کشتارها تکرار نشود. همچنین چهار دیواری‎ای به اسم پناهگاه که تحت مدیریت شهرداری باشد را قبول نداریم. در هیچ‌کدام از کشورها کشتار راه جمع‌آوری حیوانات نیست. فقط در ایران به این شکل است؛ این موضوع هم به خاطر ضعف مدیریتی در کشور است. بیست سال است که شهرداری‌ با سم، تیغ و… سگ‌ها را می‌کشد یا در جاهایی مثل فردیس سگ‌ها را عقیم می‎کنند.

صادقی در پایان ادعا کرد: شهرداری از پنج سال پیش این روند کشتار را در پیش گرفته‌؛ ماه گذشته هم شهرداری در اخترآباد به سگ‌ها سم داد. ما به فرمانداری، استانداری حتی دامپزشکی رفتیم؛ هیچکس پاسخی نمی‎دهد، زیرا در این کار پول وجود دارد. پس کاری پیش نمی‌رود مثلا شهرداری برای کشتار هر سگ‎ به پیمانکارها 450 هزار تومان پول می‌دهد و برای آن مناقصه برگزار می‌کند. بنابراین به ما اجازه ورود نمی‎دهند زیرا باندبازی است و پیگیری‌ها به جایی نمی‌رسد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. کاش برای بچه های سر چهار راه که هر روز و هر شب مورد تجاوز و بی مهری و درد و رنج قرار می گیرند هم چنین تجمعاتی برپا می شد گرچه در این شهر گویا قلب ها برای سگان بیشتر می تپد تا بچه های بی سرپناه و بی پشتیبان.

    2
    3

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا