خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ناصر مهدوی: فقیه ارجمند، لطفا مردم را مایوس نکن

دکتر ناصر مهدوی در یادداشتی با عنوان «فقیه ارجمند، لطفا مردم را مایوس نکن» نسبت به تایید نشدن صلاحیت هزاران داوطلب کاندیداتوری در انتخابات آتی مجلس واکنش نشان داد.

به گزارش انصاف نیوز، متن یادداشت تلگرامی این فعال سیاسی به این شرح است: به نام حق. در کلمات قصار نهج البلاغه شماره 87 سخنی از امام علی (ع) دیدم که بسیار زیبا بود؛ ایشان می فرمایند: “الفقیه کل فقیه من لم یقنط الناس من رحمه الله لم یوسهم من روح الله”. یعنی فقیه کامل کسی است که مردم را از آمرزش و رحمت خدا مایوس نمی کند.

بعد از خواندن این کلام شیرین و امید بخش امام، به یاد حوادث این چند روز افتادم؛ مردمی که از عملکرد عقلانی و دلسوزانه ی تیم مذاکرات هسته ای در شادی و سرور به سر می بردند، کمی عیش آنها تلخ شد وقتی مشاهده کردند شورای محترم نظارت هزاران داوطلب شرکت کننده در انتخابات را با چوب بی کفایتی و بی صلاحیتی نواخته و فارغ از جناح بندی های سیاسی، جامعه همچنان در موقعیتی نگران کننده نگه داشته شده و به جای گسترش امید اجتماعی، بذر تنازع و کشمکش سر راه مردم ریخته شده و احساس نا امیدی در دل ها زنده نگه داشته شده است.

جدای از این عمل که به نظرم تجاوز به حقوق انسان ها و بلکه توهین به شعور مردم یک جامعه محسوب می شود، حاصل عمل دوستان ناظر بر انتخابات، تبدیل فرصت هم دلی به تهدید نفرت و بد دلی است و اکنون نوبت شورای محترم نگهبان است که به میلیون ها انسان عاقل و بالغ و با شعور و با کفایت جامعه ی ایران نشان بدهد، که آیا می خواهد به کلام امام علی عمل کند و مردم را از رحمت خداوند مایوس نکند، یا خدایی نخواسته بنا دارد چشم بر روی امام بسته و بر طبل کینه و فرصت سوزی بکوبد؛ هم مردم را مایوس کند و هم جامعه را ملتهب و نا امید سازد.

فقهای شریف شورای نگهبان، فقط در خاطر داشته باشید که کار مردان روشنی و گرمی است. بنا بر فرموده ی امام علی (ع) مردم را نا امید نسازید، تا در عمل فقیه کامل بوده و پیرو امام باشید، لطفا.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا