خرید تور تابستان ایران بوم گردی

توییت انصاف | اعتراض به شیوه نامه انضباطی جديد دانشحویان

توییت‌هایی در اعتراض به شیوه نامه انضباطی جديد دانشحویان که با هشتگ «#شیوه_نامه_ضد_دانشجویی» در توییتر منتشر شده را به انتخاب خبرنگار انصاف نیوز می‌خوانید:

ضیا نبوی: ‏در شیوه‌نامه انضباطی جدید؛
– دانشجو حق به همراه بردن نماینده در کمیته‌انضباطی را ندارد
-حق تجدیدنظرخواهی در بعضی احکام صادره را فاقدست
– برای مطالبی که در فضای وب منتشر کرده باید پاسخگو باشد
– در احضاریه کمیته انضباطی الزام به ذکر ماده اتهامی حذف شده است

بهاره هدایت: ‏حالا دانشگاه هم می‌تواند برای جرایم خارج از محیط تحصیلی، جداگانه پرونده تشکیل داده و دانشجو را مجازات کند.
فرقش با ضابطین فعلی این است که دانشگاه ملزم نیست به دانشجو بگوید اتهامش چیست!
دانشجو باید بدون وکیل و بی‌آنکه بداند اتهامش چیست از خودش دفاع کند / ‏ورود دانشگاه به جرم‌انگاری‌های خارج از محیط تحصیلی مغایر قوانین بالادستی‌ست و با یک ‎#شیوه_نامه_ضد_دانشجویی هم تبدیل به قانون نمیشود.
نه دانشگاه مجاز به ورود به این حوزه‌هاست و نه دانشجو به چنین تحمیلی تن میدهد.

محمد باقرزاده: ‏یکی از معدود دستاوردهای دولت حسن روحانی در حوزه دانشگاه شیو‌نامه انضباطی سال۹۵ است که حقوق حذف‌شده دانشجویان در سال۸۸ را زنده کرد.
این دولت گویا مصمم است که هیچ اثر نکویی باقی نگذارد. تغییرات تازه، این دستورالعمل را به ‎#شیوه_نامه_ضد_دانشجویی تبدیل کرده‌است.

سحر مهرابی: ‏‎#رشتو
چرا شیوه نامه جدید انضباطی ‎#شیوه_نامه_ضد_دانشجویی است:
-مواردی چون عدم رعایت موازین شرعی، مصرف مواد مخدر یا الکلی، نگهداری‌ آلات قمار و لهو و لعب،شرکت در جلسه نامشروع و…جرم‌انگاری شده که جز با تجسس درزندگی شخصی قابل کشف نیستند.
-هویت شخص یانهاد شاکی محرمانه تلقی شده است.
‏-جرم انگاری گسترده و سلیقه‌ای در فضای مجازی دست کمیته را برای هرگونه برخورد باز می‌گذارد.
-اختیار وسیعی به رئیس دانشگاه در تعیین اعضای کمیته داده شده است.
-احضار به کمیته می‌تواند به صورت تلفنی صورت گیرد.
-دانشجو نمی‌تواند در جلسه همراه داشته باشد.
‏-امکان مجازات مضاعف به رسمت شناخته شده‌است.(مجازات همزمان توسط کمیته انضباطی ومحاکم قضایی)
-حق کپی برداری از اسناد پرونده از دانشجو سلب شده است.(امنیتی‌سازی پرونده)
-در احضاریه الزام استنادبه بند قانونی برداشته شده است.
-امکان تجدید نظرخواهی در کمیته مرکزی انضباطی محدود شده است.
‏نقض حقوق دانشجو محدود به این موارد نیست و برخوردهای انضباطی سرکوب‌گرانهٔ مبتنی بر شیوه‌نامه جدید می‌تواند زندگی تحصیلی و شخصی دانشجویان را با بحران جدی مواجه کند که نتیجه مستقیم رویه امنیتی دولت در خصوص دانشگاه است.

فائزه میرحسینی: ‏شیوه‌نامه‌ی جدید انضباطی بهتون میگه لازم نیست احضاریه‌ی کمیته‌ی انضباطی کتبی به دستتون برسه. ضرورتی به ذکر بند اتهامی در احضاریه وجود ندارد. ضرورتی در خصوص آگاهی متهم از شاکی پرونده وجود نداره. شما حق داشتن نماینده در جریان
پیگیری از پرونده رو ندارید.

جواد دلیری: ‏درپی برخی اعتراضات دانشجويان، جنیدی معاونت حقوقي رييس جمهور اعلام کرد ‎#شیوه_نامه_انضباطي جديد دانشحوبان در این معاونت بررسي و موارد مغايرت با قانون اساسي، قوانين عادي مرتبط و منشور حقوق شهروندي، با همكاري نمايندگان تشكل هاي دانشجويي و دستگاه هاي مربوط بررسی و اصلاح خواهدشد

ضیا نبوی: ‏از آنجا که شیوه‌نامه انضباطی جدید در حال اجرا شدن است و تعداد زیادی از دانشجویان در همین یک ماه اخیر با این شیوه‌نامه به کمیته انضباطی احضار شده‌اند، لذا در اولین قدم می‌بایست اجرای آن متوقف شود و هیچ دانشجوئی بر اساس آن احضار و بازخواست نشود…

محمد شکرخدا: ‏- حکم گرفتی.
+ برای چه؟
– نمی‌تونیم بگیم. در شیوه‌نامۀ جدید ضرروتی به مستندکردن اتهام شما نیست.
+ شاکی چه کسی است؟ چه نهادی گزارش کرده؟
– این را هم نمی‌توانیم بگوییم.

هادی: ‏یادتونه دبیرستان و راهنمایی که بودیم، همراه داشتن سی دی و فلش جرم بود؟ در ‎#شیوه‌_نامه_ضد_دانشجویی جدید به همراه داشتن محصولات رسانه‌ای غیر مجاز (که میتونه یه فیلم سینمایی باشه) جرم تلقی شده!
حتی استوری‌ها، توئیت‌ها و همه‌ی محتوای تولیدی شما می‌تونه مصداق جرم باشه!
در ‎#شیوه‌_نامه_ضد_دانشجویی جدید که خرداد ماه امسال به تصویب رسیده، کمیته انضباتی در صورت صلاح‌دید می‌تونه جرم شما رو به چند بخش تقسیم و برای هر کدوم مجازات‌های مجزا در نظر بگیره.
این یعنی تشدید ‎#امنیتی شدن دانشگاه برای فعالین دانشجویی
‏در کشوری که مسئولان و صاحب‌نظران و صاحب منابر اون از صدر تا ذیل همه بر ارزش کرامت زن تاکید می‌کنند. حالا طبق شیوه‌نامه انضباطی جدید اون، آزار جنسی در محیط دانشگاه جرم به حساب نمیاد.
لازمه بگم این یعنی چی؟

طنین: ‏از عقب‌گردهای شیوه‌نامه انضباطی اینه که شما بابت هرحرفی تو فضای مجازی نسبت به دانشگاه مسئولی و این یعنی بستن فضای نقد حداقلی. اگر هم حرفی درمورد مسائل دانشگاه بزنید که به مذاقشون خوش نیاد محکوم به نشر اکاذیب می‌شید!!

میترا جعفری: ‏اصل ۳۵ قانون اساسی بر حق داشتن وکیل تاکید داره
اما
شیوه نامه جدید دانشجویی حق داشتن همراه رو از دانشجو گرفته
شیوه نامه آتش به اختیار شده

امیر جلالی: ‏یه چیز بامزه در خصوص ‎#شیوه_نامه_ضد_دانشجویی اینه که الان اگه من و سحر که زن و شوهر رسمی‌ایم توی خونه‌مون یه مهمونی بگیریم و من ‎#شلوارک پام باشه و سحر روسری سرش نباشه ذیل دو مادۀ مختلف از این شیوه نامۀ کذایی -عدم رعایت شئون دانشجویی و عدم رعایت شرع اسلام- می‌تونیم حکم بخوریم:))))) / ‏‎#لعیا_جنیدی معاون حقوقی دولت قول پیگیری در خصوص ‎#شیوه_نامه_ضد_دانشجویی داده. انشالله که این وعدهٔ دولتِ روحانی دروغ نباشه و زودتر عملی شه چون در همین ۳۸ روز که از آغاز سال تحصیلی گذشته فقط در دانشگاه علامه بیش از ۱۵ نفر به دلایلی چون ‎#حجاب به کمیته انضباطی احضار شدن!

امیر بخشی: ‏‎#شیوه_نامه_ضد_دانشجویی جدید بیش از هر چیز فراهم کردن امکان قلع و قمع سبک زندگی دانشجویانه. وزارت علوم راه رو بیش از پیش برای دست‌اندازی قدرت به زندگی دانشجو باز کرده

ملیحه ریاضی: ‏ابعاد جرم‌انگاری شیوه‌نامه‌ی جدید بشدت گسترده و مبهوت‌کننده است.

سارا نوری: ‏حذف تخلف و تنبیه در صورت «ایجاد مزاحمت برای بانوان»!در شیوه‌نامه‌ی قبلی در صورتی‌که پرونده‌ای دارای شاکی خصوصی بود مبنی بر اینکه به اجبار، با اکراه یا با اغفال مورد ‎#سواستفاده_جنسی قرار گرفته است،تنبیه می‌توانست تشدید شود.این بنددر شیوه‌نامه‌ی جدید حذف شده

عبدالکریم حسین‌زاده: ‏دو سال پیش فریاد زدیم که وزیر علوم نسبتی با مطالبات بدنه اجتماعی و وعده‌های اصلاح‌طلبانه ندارد و دوستان نشنیدند. ‎#شیوه_نامه_ضد_دانشجویی باید حجت را بر مدافعان آقای وزیر تمام کرده باشد.
سکوت در برابر نقض حقوق و آزادیهای دانشجویان، خیانتی بزرگتر از رای اعتماد به وزیر است.

محمدمهدی عربی: ‏صاحب منصبان دولتی امروز در واکنش به اعتراضات دانشجویان نسبت به ‎#شیوه_نامه_ضد_دانشجویی سخنان امیدوارانه‌ای بر زبان راندند. حال خدمت ایشان می‌گوییم خواسته‌ی دانشجویان توقف اجرای شیوه‌نامه‌ی ۹۸ است. هر موقع این کار را انجام دادید می‌نشینیم بر سر اصلاح آن حرف می‌زنیم.

محمد مسلمی: ‏نگهداری از هرگونه موارد لهو و لعب یا نگهداری هرگونه محصولات رسانه‌ای غیرمجاز نیز علاوه بر ابهام در مصادیق، عملا بدون نقض حریم خصوصی افراد قابل ردیابی و استناد نیست.

محمدمهدی: ‏شیوه نامه دانشجویی جدید میگوید: “دانشجو مجرم است و تقریبا نمیتواند خلاف این قاعده را اثبات کند”

حامد رحمانی: ‏قضیه اینکه اگر 2 روز دیگه آموزش دانشکده اذیتتون کنه یا حتی از سخت بودن امتحان یه استاد شاکی باشید و بیاید اینجا راجع بهش توییت بزنید دانشگاه می‌تونه شما رو محکوم کنه به نشر اکاذیب و بهتون حکم بده

مهتاب: ‏دبیر کمیته انضباطی:دانشگاه جای این کارا نیست
دانشجو: کدوم کارا؟
دبیر کمیته: به تو مربوط نیست . دو ترم تعلیق که شدی میفهمی نباید سوال کنی
و در همین زمان داد میزنه:دانشجو بعدی
‎#شیوه_نامه_ضد_دانشجویی

حسام امین: ‏”آنان از فکر تو می‌ترسند”؛ فرقی نمی‌کند با گلوله و زندان و باطوم، یا کمیته انضباطی. هدف یکیست: بنشین در خانه و مثل پسر/دختر خوب سرت در درس باشد و اعتراضی نکن که چه کسی و کجا دارد ظلم می‌کند و حق ملت را ضایع می‌کند؛ که اگر اعتراض کنی ‎#شیوه_نامه_ضد_دانشجویی باطومی بر اندیشه‌ات است.

محمد رهبری: ‏بنظر میرسه ‎#شیوه_نامه_ضد_دانشجویی ،فعالین دانشجویی رو هدف قرار داده تا درمواقع لزوم ابزار کافی برای فشار بهشون وجود داشته باشه. وگرنه کارکرد این هم مثل ده‌ها آیین‌نامه بی‌مصرف دیگه در حوزه فرهنگیه.
اما فارغ از کارکرد این آیین‌نامه، در همه این جریان‌ها چیزی که عیانه وادادگی دولته

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا