خرید تور تابستان ایران بوم گردی

پرچم آمریکا از کف دانشگاه یزد حذف شد

با درخواست جمعی از دانشجویان دانشگاه یزد از رییس آن دانشگاه، تصویر پرچم آمریکا که از دو ماه پیش بر روی زمین دانشگاه کشیده شده بود، پاک شد.

به گزارش انصاف نیوز، در بخشی از نامه ی این دانشجویان آمده است: متاسفانه چندی پیش دیدیم عده ای از افرادی که محیط علمی دانشگاه را میدانی برای نشان دادن حب و بغض های خود قرار داده اند در ساعات غیرفعال دانشگاه پرچم کشور آمریکا را در سطح دانشگاه کشیده اند در حالی که معاونت فرهنگی دانشگاه با اشاره به این نکته که کشیدن پرچم بر روی زمین دانشگاه بدون مجوز از مراجع ذی صلاح انجام گرفته، بر غیرقانونی بودن فعل مذکور تایید کرده است. با این حال با گذشت دو ماه و پس از تذکر چند باره ی برخی از دانشجویان هنوز هیچ اقدامی از طرف دانشگاه در جهت پاک کردن آنها و شناسایی مسببین این اقدام غیرقانونی صورت نگرفته است.

در بخشی دیگر از این نامه آمده است: بدین وسیله ما جمعی از دانشجویان دانشگاه یزد … اعتراض خود را نسبت به این اقدام غیرقانونی اعلام کرده و خواستار شناسایی و بخورد قاطع با عوامل این کار و پاک کردن پرچم های کشیده شده که نشان دهنده ی هویت آن ملت می باشد، از سطح دانشگاه هستیم.

امیرحسین زرنگار، فعال دانشجویی دانشگاه یزد در این باره در فیسبوک نوشت: پس از تذکر چندباره به ریاست و معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه مبنی بر پاک کردن پرچم کشیده شده در سطح دانشگاه در برنامه های مناظره ی دکتر زیباکلام و برنامه ی سخنرانی دکتر معصومه ابتکار و در جمع سایر دانشجویان، تصمیم بر جامه ی عمل پوشاندن به گفته ی خود کردم و در تاریخ 25 آذرماه نامه ای را از طرف جمعی از دانشجویان دانشگاه یزد به ریاست و معاونت فرهنگی و اجتماعی‫دانشگاه یزد‬ نوشته و به طور رسمی خواستار پیگیری این ماجرا شدیم. پس از 5 روز با همکاری سایر دوستان توانستیم در 23 برگ حدود 300 امضا جمع کنیم و بالاخره این حمایت و همراهی منجر به آن شد که مسوولین دانشگاه پرچم را که عده ای تندرو و افراطی به صورت غیرقانونی در دانشگاه کشیده بودند پاک کنند. شاید بیشتر از خوشحالی بابت تبریک هایی که چند تن از دوستان امروز بابت این اقدام صورت گرفته به من گفتند، بابت این که هنوز هم در دانشگاه ما هستند دانشجویانی که برای احقاق حقوق خود تلاش می کنند خوشحال هستم.

‫انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا