خرید تور تابستان ایران بوم گردی

دانشجویان خواستار برکناری رییس دانشگاه فسا شدند

روز دوشنبه ۲۵ آذرماه، جمعی از دانشجویان دانشگاه فسا در اعتراض به نحوه‌‌ی مدیریت دکتر محسن اژدری، رئیس این دانشگاه، برای چند ساعت در ساختمان فرمانداری تحصن کردند.

به گزارش سایت محلی این‌‌صدا، مدیریت چالش‌‌برانگیز محسن اژدری در دانشگاه فسا، حواشی زیادی را تا امروز به وجود آورده است؛ از اعتراض امام جمعه این شهرستان در خطبه‌‌های نماز جمعه گرفته تا تجمع ۴۰۰ نفر از دانشجویان معترض در این دانشگاه تنها بخشی از حوادث دو سال اخیر دانشگاه فسا می‌‌باشد.

اعتراض‌‌ها به مدیریت بحث‌‌برانگیز اژدری تنها به موارد بالا ختم نمی‌‌شود و فعالان دانشجویی و استادان این دانشگاه که اصلی‌‌ترین معترضان نسبت به شیوه مدیریت رئیس کنونی محسوب می‌‌شوند، بارها موارد نارضایتی خود را در نشریات دانشجویی و رسانه‌‌ها منعکس کرده‌‌اند اما تا به امروز تغییری در مدیریت این دانشگاه رخ نداده است.

حاکم بودن فضای تهدید و ارعاب از سوی اژدری و محبی، معاون وی در خصوص فعالیت‌‌های دانشجویان، عدم تخصیص بودجه برای برنامه‌‌های سیاسی و اجتماعی و در نهایت ایجاد فشار آموزشی بر برخی فعالان این دانشگاه، از اصلی‌‌ترین دغدغه‌‌های فعالین دانشجویی دانشگاه فسا محسوب می‌‌شود.

یکی از دانشجویان حاضر در تحصن روز گذشته در ساختمان فرمانداری به «این‌‌صدا» می‌‌گوید : « مکاتبات متعددی با وزارت علوم انجام داده‌‌ایم، اما مسئولان وزارت علوم نه تنها به خواسته‌‌های ما توجهی نکردند، بلکه ظاهراً با رفتارها و فشارهای رئیس دانشگاه نسبت به دانشجویان و استادان سکوت اختیار کرده و با او همراه شده‌‌اند. »

عدم برگزاری جلسات هیئت نظارت بر تشکل‌‌های دانشجویی و ایجاد وقفه در فرایند کار فعالیت‌‌های آنها، تهدید استادان و دانشجویان به اخراج از دانشگاه و ایجاد مشکل آموزشی برای آنها، پس از گذشت دو سال، حالا کاسه‌‌ی صبر دانشجویان را لبریز کرده و پای آنها برای تجمع و تحصن به فرمانداری فسا باز کرده است.

عصر دیروز در حالی‌‌که باران شدید در شهرستان فسا، دانشگاه این شهر را هم به تعطیلی کشانده بود اما جمعی از دانشجویان این دانشگاه با حضور در بیرون دفتر فرماندار فسا، خواستار توجه مسئولان به فضای دانشگاه و برآورده شدن خواسته‌‌های خود شدند.

معترضان با در دست داشتن پلاکاردهایی که بر روی آنها شعارهایی همچون: «به داد ما برسید!»، «ما اعتراض داریم، تا نتیجه اینجاییم» و «دانشجو می‌‌میرد، ذلت نمی‌‌پذیرد.» اعتراض خود به وضیت فعلی دانشگاه فسا را به گوش حسین آرگیو، فرماندار این شهرستان رساندند.

نکته جالب توجه در این تجمع، مخفی بودن چهره‌‌های معترضان پشت پلاکاردهایشان است. فعالان دانشجویی دانشگاه فسا، دلیل این حرکت را واهمه‌‌ی خود از برخوردهای انضباطی و آموزشی رئیس دانشگاه عنوان کرده‌‌اند.

معترضان ضمن قدردانی از توجه فرماندار به اعتراض خود، خواستار رسیدگی به این موضوع شده و بر این نکته تأکید کردند که با استمرار چنین فضایی در دانشگاه، انتظار مشارکت سیاسی بالا در انتخابات پیش‌‌رو در این شهرستان، انتظاری بیجا و به دور از واقعیت خواهد بود.

فرماندار ویژه شهرستان فسا بعد از شنیدن صحبت‌‌های نمایندگان دانشجویان، به آنها قول داده که موضوع برکناری رئیس دانشگاه را با جدّیت پیگیری و نتیجه را به دانشجویان اعلام کند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا