خرید تور تابستان ایران بوم گردی

جوانان اصلاح‌طلب مازندرانی: نقد به ردصلاحیت‌ها، تاکید بر انتخاب اصلح

جمعی از جوانان اصلاح‌طلب تنکابن، رامسر و عباس آباد در دومین بیانیه ی خود، ضمن انتقاد به ردصلاحیت های انجام شده، خواستار فراهم شدن حضور حداکثری مردم شده و از مردم نیز برای شرکت در انتخابات دعوت کردند.

متن این بیانیه که نسخه ای از آن در اختیار انصاف نیوز قرار گرفته در پی می آید:

بنام خدا
میزان رأی ملت است. امام خمینی (ره)
موفقیت دولت محترم و سختکوش تدبیر و امید و اعضای محترم مذاکره کننده هسته‌ای در لغو قطعنامه‌های شورای امنیت، برگ زرین دیگری از نتیجه استقامت مردم این مرز و بوم در عرصه دستیابی به استقلال و عزت ملی است.
این پیروزی عظیم که حاصل مقاومت مردم صبور ایران اسلامی، رشادت‌های بی دریغ دانشمندان هسته‌ای، بویژه شهدای هسته‌ای، خردمندی دیپلمات‌های متدین و امین تیم مذاکره کننده هسته‌ای، و جانفشانی های نیروهای مسلح جمهوری اسلامی، در پرتو تدابیر ریاست محترم جمهور و راهنمایی و حمایت‌های مقام معظم رهبری بوده است، را تبریک عرض کرده و در آستانه‌ی برگزاری انتخابات مجلس دهم شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری نکاتی را به عرض می‌رسانیم:
انتخابات عرصه‌ی سنجش قابلیت‌های سیاسی برای رقابت نیروهای معتقد به روش‌های مسالمت آمیز برای کسب قدرت است. بیش از سی و پنج سال است که در کشورمان به روش‌های انتخاباتی، مصادر قدرت همچون ریاست جمهوری، نمایندگی مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری به افراد و جناح‌های سیاسی مختلف سپرده می‌شود.
قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر برگزاری بی کم و کاست انتخابات در هر برهه‌ی تاریخی و لزوم تمکین حاکمیت بر نتیجه‌ی آرا عمومیِ مردم، راه را برای حاکمیت حقیقی مردم و تحقق واقعی جمهوریت هموار ساخته است و این خود نشان دهنده مترقی بودن قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و ذکاوت بنیانگذار انقلاب اسلامی و تدوین کنندگان آن است.
بدیهی است هرگونه اقدام برای کسب کرسی‌های قدرت، برخلاف روش‌های دموکراتیک و ساز و کارهای مدنی و انتخاباتی، به محک رأی آزادانه‌ی مردم، مخالف روح قانون اساسی است. آنچه موجب حفظ ساز و کارهای دموکراتیک از طریق مراجعه به آراء عمومی می‌گردد تنها حفظ مشارکت حداکثری در انتخابات است. لذا عدم اقبال عمومی نسبت به انتخابات، این پیام را به ذهن متبادر می‌کند که تحریم کنندگان و در مقیاس کلی‌تر، عموم مردم، برای روش‌های مدنی و حق تعیین سرنوشت خود ارزشی قائل نبوده، لذا دست نهادهای تصمیم گیرنده مستقر در قدرت را برای حضور دائمی و بدون پشتوانه خود باز می‌گذارند.
دعوت رهبری و دولت از مردم و ثبت نام گسترده‌ی نامزدها و تأیید صلاحیت حدود 90 درصدی کاندیداهای مجلس در هیأت‌های اجرایی و همچنین موفقیت تیم مذاکره کننده‌ی هسته‌ای، شور و شوق زیادی را در کشور به وجود آورده بود که متاسفانه ردصلاحیت‌های گسترده، ضمن کاستن از شور و شوق جهت حضور انتخاباتی، شیرینیِ برجام را در کام ملت تلخ کرد.
حاصل تجربه‌ی تلخ مجالس هفتم، هشتم و نهم از ریزش نیروهای منتقد و اصلاح‌طلب، عدم توانایی لازم در کنترل برنامه‌های پوپولیستی از جانب دولت قبل و تحمیل تورم لجام گسیخته و رکود وحشتناک و در نتیجه ایجاد فسادهای بزرگ و تحمیل آن به مردم شریف ایران بوده است.
ما معتقدیم عدم شرکت آگاهانه در انتخابات، همانند تمامی سال‌های گذشته، خواست پنهان تمامیت خواهان بوده که در هر شرایطی ساکتین در انتخابات را به هیچ حسابی نمی‌آورند! رد صلاحیت گسترده و حیرت انگیز داوطلبان نمایندگی توسط هیات‌های نظارت خواسته یا ناخواسته متبادرکننده‌ی وجود اراده‌ای قوی در راستای ناامید کردن جریان‌های معتدل و اصلاح طلب حامی دولت برای شرکت در انتخابات و کاهش حضور مردم و بدست آوردن بی دغدغه‌ی کرسی‌های سبز مجلس است و تداعی کننده‌ی نقشه‌ی تبدیل دولت دکتر روحانی به تنها دولت چهار ساله‌ی بعداز انقلاب است.

در این راستا عدم شتابزدگی در تصمیم‌گیری و صبوری هوشمندانه و دقت نظر معتدلین و نیروهای معتقد به اسلامیت و جمهوریت نظام در برابر هجمه‌های روز افزون، می‌تواند خنثی کننده‌ی توطئه‌ها و راهگشا به سوی رستگاری باشد.
*** وَ اصْبرِْ وَ مَا صَبرُْکَ إِلَّا بِاللَّهِ وَ لَا تحَْزَنْ عَلَیْهِمْ وَ لَا تَکُ فی ضَیْقٍ مِّمَّا یَمْکُرُون ***
“صبر کن در آنچه به تو رسید و صبر تو مگر به توفیق خدا نیست و غمگین مشو از تسلط یافتنشان بر تو. و دلتنگ مباش از آنچه که مکر بر تو می‌کنند ” (سوره النحل آیه 127)
التزام به قانون اساسی و احترام به آن از اصول مورد پذیرش کلیه نیروهای اصلاح طلب محسوب می‌شود، لذا اینجانبان ضمن اعلام ناخرسندی از بررسی روند تأیید صلاحیت‌ها، در راستای منویات مقام معظم رهبری در برگزاری هرچه با شکوه‌تر انتخابات، از دولت محترم، شورای نگهبان و کلیه‌ی نهادهای مجری و ناظر به امر انتخابات خواستار تلاش در تحقق انتخابات با حضور هرچه بیشتر افراد و اقشار و جناح‌های سیاسی و حضور حداکثری ملت شریف ایران در پای صندوق‌های رأی هستیم.

انشالله با تحقق این مهم، ضمن دعوت کلیه‌ی جریان‌های سیاسی و مردم شریف حوزه‌ی انتخابیه تنکابن، رامسر و عباس آباد به شرکت در انتخابات، خواستار انتخاب اصلح و کارآمدترین نیروها در راستای کمک به حفظ و تحقق هرچه بهتر شعارهای دولت تدبیر وامید هستیم.
جمعی از جوانان اصلاح طلب تنکابن، رامسر، عباس آباد: عاطفه امیری، علی بهرامی، حبیب حلاجیان، احمد خالدی، محسن خدابخشی، محمود خلعتبری، امین رهبری، ایمان ریحانی، سید حسن سادات سرایی، حامد سلطانی، سیدمهدی سمایی، ابوذر طالقان غفاری، مازیار عارفانی، سمیه عباسی، فهیمه علیخانیان، قاسم فلاح، حسین قاسمی، مسلم قبادیان، محمدسجاد گازر، سعید محمدپور، نیما مراد خانی، حبیب مرادخانی، سیدهادی موسوی سجاد، سید محمدرضا مهدویان، آرمان نحوی، سیداحمد هاشمی.

انتهای پیام

بانک صادرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا