خرید تور تابستان ایران بوم گردی

خبرت خراب تر کرد جراحت جدایی…

افشین علا، شاعر در یادداشتی تلگرامی با عنوان «خبرت خراب تر کرد جراحت جدایی…» نوشت:

در حالی که مصیبت پرپر شدن و سوختن پاره های تن ملت ایران و برخی ملت های دیگر در آسمان فرودگاه امام خمینی، کمرمان را خم کرده بود، شایعه ی صحت ادعای حمله ی موشکی به هواپیمای مسافربری، داغی مضاعف و دلشوره ای طاقت سوز را بر جان مان نشاند. اما باز هم ناباورانه دعا می کردیم، این ادعا صحت نداشته باشد. تا این که صبح امروز، خبر مثل آوار بر سرمان خراب شد و خراب ترمان کرد.

درد و داغ جبران ناپذیر این فاجعه به جای خود، اما با ضربه ی سهمگین و بی امان این سؤال ناگزیر چه کنیم که: چرا از ابتدای وقوع فاجعه، این خبر پنهان نگاه داشته شد؟ و تلخ تر این که: اگر کشورهای خارجی در کشف علت سرنگونی هواپیما سماجت نکرده بودند، آیا قرار بود این خبر، همچنان و برای همیشه پنهان بماند؟!

ملتی که بعد از شهادت سردار قاسم سلیمانی، داغدار و بی قرار به تشییع او شتافت و همه ی جرم ها و خطاهای مسئولان را نادیده گرفت و به ترمیم وجهه ی خدشه دار شده ی آنان بعد از وقایع تلخ آبان همت گماشت، آیا آن قدر محرم نبود که حقیقت را بداند؟ یا آن قدر ظرفیت نداشت که این خطای انسانی غیرعمد را با همه ی سنگینی اش بپذیرد و هضم کند؟!

این شیوه ی مصلحت اندیشی و کتمان حقایق نه برازنده ی مسئولان است نه حق ملتی داغدار، اما نجیب و صبور. شایسته است مسئولان نظام هرچه زودتر برای جبران این گونه اشتباهات که ریشه ی اعتماد عمومی را می خشکاند و برای مردم چاره ای جز رجوع به منابع خبری بیگانه باقی نمی گذارد، تدبیری قاطع و شجاعانه بیندیشند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا